Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på TUL idag. Hon har knappt vuxit något sedan sist, -15% då och -23% nu. Så nu kommer vi få gå på kontroller varje vecka och se så kurvan inte dippar neråt mer och mer.

? Har dom någon aningen om varför? Hur stor räknar dom med att hon är nu?

Svarar er alla.
Ja, allt ser bra ut annars med flöde och fostervatten. De har ingen idé om varför men är inte oroliga än iaf. Jag har ju en autoimmun sjukdom och det kan göra att fostret får tillväxthämning. Men den sjukdom jag har i nuläget innebär egentligen inte någon ökad risk, men det misstänks att det ev rör sig om ngn mer som de inte kan fastställa i nuläget.

Hon beräknas väga ca 1500 g nu och de "ska" väl väga ca 2000 g.

Vilket flyt jag har... Tydligen bakterier i urinen. "Tjoho"... Nä det får gärna bli höst snart så att bebishen kan födas!

hur svårt kan de var att dricka vatten/vätska *dunkar huvudet i väggen*

Vi har 28 grader inne på jobbet, och ungefär samma temperatur i sovrummet trots öppna fönster, korsdrag. De leder till att jag svettas=förlorar vätska. På jobbet dricker jag vatten i stället för kaffe och försöker alltid dricka två glas/paus (vill inte hinna dricka nått extra mellan pauserna)

Hemma är de ännu värre, igår drack jag inte nått mellan 16-21. Vilket ledde till att jag inte behövde gå wc på natten, var inte ens nördig på morgonen.

hur svårt kan de var att dricka vatten/vätska *dunkar huvudet i väggen*

Vi har 28 grader inne på jobbet, och ungefär samma temperatur i sovrummet trots öppna fönster, korsdrag. De leder till att jag svettas=förlorar vätska. På jobbet dricker jag vatten i stället för kaffe och försöker alltid dricka två glas/paus (vill inte hinna dricka nått extra mellan pauserna)

Hemma är de ännu värre, igår drack jag inte nått mellan 16-21. Vilket ledde till att jag inte behövde gå wc på natten, var inte ens nördig på morgonen.
Drick typ resorb eller liknande mellan varven också annars blir du inte så mycket hjälpt av bara vatten.

Bm-besök idag. Sf-mått och bebispuls utmärkt! Skönt att det är bra med bebis. Gjorde iofs UL på sjukan i lördags och då var allt också ua, men känns bra att kolla ändå. Själv hade jag lite lågt hb så ska prova Niferex. Hoppas magen tål det.

Här kommer en superny användare men en trogen smygläsare. Har aldrig kommit mig för att skapa ett konto, det har funnits så mycket intressant att läsa, men jag insåg att det kan vara roligt att dela med sig av sina egna tankar också ;) Framförallt kanske eftersom jag är gravid med vårt första barn med BF 25/8! Har ju följt tråden så jag håller tummarna att alla här får friska och glada bebisar om inte allt för lång tid:heart

Drick typ resorb eller liknande mellan varven också annars blir du inte så mycket hjälpt av bara vatten.

Salter får jag i mig (använder mig av att lägga ett korn havssalt under tungan vid behov, de hjälper i alla fall mig, brukar bli illamående annars)

Är däremot svårare att få i sig vätska

Hjälp. Lämnade just in ansökan om att gå på ledigt 3.10. Mitt nuvarande kontrakt går ut sista augusti, kan leva på den lönen en månad. Blir ca 6 veckor innan babyn förväntas komma, men kan vara bra för min kropp att faktiskt vila upp sig, min sjukdom kan resultera inför tidigt födsel. D

Kommer vara hemma till 5.6 om inte nått annat händer, planerar att söka sommarjobb på samma ställe igen.

Här kommer en superny användare men en trogen smygläsare. Har aldrig kommit mig för att skapa ett konto, det har funnits så mycket intressant att läsa, men jag insåg att det kan vara roligt att dela med sig av sina egna tankar också ;) Framförallt kanske eftersom jag är gravid med vårt första barn med BF 25/8! Har ju följt tråden så jag håller tummarna att alla här får friska och glada bebisar om inte allt för lång tid:heart
Välkommen hit <3

Det är ju snart dags för dig, spännande!!

Jag kan inte låta bli att oroa mig för vår lilla tjej. Kändes lugnt efter UL, var sambon som var väldigt orolig då men sen tog jag liksom över. Det gör mig också ledsen att alla påpekar att jag måste äta ordentligt så hon kan växa. Som om det är mitt fel att hon inte växer som hon ska :(

Jag kan inte låta bli att oroa mig för vår lilla tjej. Kändes lugnt efter UL, var sambon som var väldigt orolig då men sen tog jag liksom över. Det gör mig också ledsen att alla påpekar att jag måste äta ordentligt så hon kan växa. Som om det är mitt fel att hon inte växer som hon ska :(

Känner igen den känslan "mitt fel att ..." , det är himla lätt när man är gravid/ har fått barn att skuldbelägga sig själv när något inte följer mallen. Typ som nu för dig med din bebis, mitt är just nu att min bebis inte klarar sig enbart på min bröstmjölk. Så nu försöker jag komma över att jag känner mig otillräcklig som mamma. Men jag försöker tänka på det positiva sakerna, som ex att nu får pappa mata med flaska och får knyta an. I ditt fall så blir du ju övervakad av sjukvården och kan liksom inte göra så mycket mer än det, och det kanske kan vara din trygghet? :) Bebis tar ju det den behöver oavsett :) Kram!

Men fy O_o

Själv har jag sedan ett par veckor drabbats av restless legs, också normalt när man är gravid tydligen. Som du säger, allt är ju så himla normalt hela tiden :grin:

Gissar på hormoner eftersom de är samma vid mens. Inget man direkt orkar ringa om...

Vet de alls varför din lille inte växer, tänkte om de är nått som syns vid ultraljud eller liknande. Tur att de följer upp, och såå liten är hon väl inte (noll koll som du hör)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 035
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka