Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt att det blir starkare! Hoppas att det sitter på rätt ställe. Passar på att varna för att om du testar länge så kan du råka ut för att testet blir svagare. Det hände mig redan på RD 10. Det är dock bara testet som inte klarar av när hcg-nivåerna blir allt för höga. Spär man ut urinen med rejält med vatten så blir testet starkt igen (men det kanske du redan visste. Kom bara att tänka på det när du skrev att du skulle testa länge).

Jo det vet jag :)

Ska ju på ultraljud om ett par veckor om det är plus på lördag fortfarande. Efter det är det verkligen meningslöst.

Ska ju fortsätta med Lutinus och progynon fram till VUL så ingen blödning som skvallrar.

RD 10 är idag :)

Inte mina elever heller :crazy: min assistent ser lika rädd ut varje gång, du kräker väl inte? :nailbiting: Varpå jag får försäkra henne om att det är lugnt. Önskar det snart gått 12 veckor så man kan berätta :)
I alla fall dags för bm o hälsosamtal på torsdag. Ska bli skoj, samma bm som de andra två och hon är bra :bow: :)

Jag ska på hälsosamtal på onsdag :)
Känns bra att få en kontakt, har träffat henne vid cellprov och fick bra förtroende för henne då, så jag hoppas det kommer kännas bra.

Här är illamåendet värst på eftermiddagen/kvällen men måste äta konstant annars blir jag tvärdålig.

Tänkte ringa vår BM för första kontakt nästa vecka men det är lite speciellt eftersom det är en liten ort så man har ju ingen att välja på och denna kvinna har haft dagbarn hos min mamma och varit svärmor till min sambo genom hans tidigare förhållande (han har henne fortfarande inlagt som svärmor på telefonen), vi är även där och hälsar på i bland då vi båda umgås med hennes andra barn. Hon är kanonbra på alla sätt och vis så tror inte jag skulle velat ha någon annan men nog känns det lite konstigt iaf så här i början :angel:

Men livet på landet, då kan man inte vara så pryd (eller privat:grin:) :up:

Här är illamåendet värst på eftermiddagen/kvällen men måste äta konstant annars blir jag tvärdålig.

Tänkte ringa vår BM för första kontakt nästa vecka men det är lite speciellt eftersom det är en liten ort så man har ju ingen att välja på och denna kvinna har haft dagbarn hos min mamma och varit svärmor till min sambo genom hans tidigare förhållande (han har henne fortfarande inlagt som svärmor på telefonen), vi är även där och hälsar på i bland då vi båda umgås med hennes andra barn. Hon är kanonbra på alla sätt och vis så tror inte jag skulle velat ha någon annan men nog känns det lite konstigt iaf så här i början :angel:

Har också märkt att jag inte får bli för hungrig för då är det kört. Äta lagom mycket för annars är det kört igen. En fin balansgång!

Men hjälp! Den situationen är jag inte avis på, hade inte fixat det. Glad att jag bor i en hyfsat stor stad iaf. Finns ju lägen man blir rätt intim med sin BM. Starkt av dig tycker jag!

• Gilla
Reactions: Is
Men alltså på allvar?! Har ni mätt/vägt er något de här första veckorna?

Jag mätte midjan för en vecka sedan och skrev då in min standard vikt som jag brukar ligga på (ansåg det inte nödvändigt att väga mig). Jag har aldrig någonsin haft problem med övervikt även om jag de senaste åren inte ha varit pinnsmal men runt 60-62 kg på mina 165 cm brukar vara standard.
Men på en vecka har jag gått upp 3 kg(!) och ökat 3 cm i midjan! Nog för att jag ätit mycket för att hålla illamåendet i chakt men det här är ju löjligt. Inbillar mig att kroppen har lagt på sig massor med vatten. Vet inte Annars hur jag ska tolka siffrorna :nailbiting: hur ska det här sluta?!

Jag mätte midjan för en vecka sedan och skrev då in min standard vikt som jag brukar ligga på (ansåg det inte nödvändigt att väga mig). Jag har aldrig någonsin haft problem med övervikt även om jag de senaste åren inte ha varit pinnsmal men runt 60-62 kg på mina 165 cm brukar vara standard.
Men på en vecka har jag gått upp 3 kg(!) och ökat 3 cm i midjan! Nog för att jag ätit mycket för att hålla illamåendet i chakt men det här är ju löjligt. Inbillar mig att kroppen har lagt på sig massor med vatten. Vet inte Annars hur jag ska tolka siffrorna :nailbiting: hur ska det här sluta?!

Jag la på mig vatten i början men det lugnade sig sen igen. Så slappna av. :)

Japp, ligger ca 2 kg plus. Hälften är väl brösten! :meh:
Märker ingen skillnad på mina kläder. Och gällande midjemåttet så kan man väl svälla pga gaser ibörjan. Ett litet blåbär tar ju inte så stor plats :)

Ligger på + 4 hg, har dock försökt hålla igen o äta lite ofta men ta mer sallad istället för pasta. Men hade bestämt mig för o gå ner mina extra kilo nu efter jul innan vi blev gravida. Har legat på 67-68kg på mina 165 kg men hade tänkt gå ner till 64. Nu får det nog vara så med den saken... ;)

Men jag tror alla kroppar är olika o man behöver ju äta. Vissa dagar är jag så svullen nu att jag aldrig skulle våga mäta midjemåttet :D

Jag väger mig på måndagar efter min gastric bypass, behöver ha koll.

Mäta är meningslöst, om grodden stannar kvar så kommer inte uniformen passa om två veckor, vet jag av erfarenhet :rofl: Eller ja byxorna.

• Gilla
Reactions: Is

Ja, livet på landet... Vår bm bor någonannanstans.. Men det är henne man träffat sen typ sexualundervisningen på högstadiet o utdelningen av gratis kondomer. Men det känns bra, känner ju henne :) hade ju varit värre om man inte gillat henne!

Den här oron är tuff.
Jag kan ju inte göra något men ändå :crazy:

Tog ett digitalt nu och det visar iaf v2-3 så hCG ökar.

Kommer bli ruinerad.

Vet hur du känner dig. Men efter vi gjorde kub-testet så har oron sjunkit väldigt mycket och det är så skönt att vara glad istället för att nojja 24 timmar om dygnet. Men du skulle göra ett tidigt VUL va? Inte så lång tid kvar, bara att stå ut fastän det känns som varje dag är 10 år lång. Hade jag kunnat hade jag krupit under täcket och sovit fram till kub, det hade varit bäst för psyket.
Kram!:heart:heart:heart

Vet hur du känner dig. Men efter vi gjorde kub-testet så har oron sjunkit väldigt mycket och det är så skönt att vara glad istället för att nojja 24 timmar om dygnet. Men du skulle göra ett tidigt VUL va? Inte så lång tid kvar, bara att stå ut fastän det känns som varje dag är 10 år lång. Hade jag kunnat hade jag krupit under täcket och sovit fram till kub, det hade varit bäst för psyket.
Kram!:heart:heart:heart
Tur de bara visar till 3+.
Tog också ett nytt varje vecka för att se att det ökade. Man blir nojig!!

Jag har aldrig fått 3+.

VUL i slutet av februari tänkte jag.

Sjukligt trött, kan utan problem sova mellan 10 och 13 timmar och känna mig helt okej när jag vaknar. Sedan bli jag tvärtrött och somnar igen.

Mmm, börjat fundera på om det står rätt till, somnar lätt 19 i soffan o sover till 06 jobbar o sover lite till. Glad jag har snälla barn, gå o lek eller titta på en film så går mamma o sover middag... Zzzzz. Deras far fixar med pågående renovering, projekt ovanvåning..
:meh:

Den här oron är tuff.
Jag kan ju inte göra något men ändå :crazy:

Tog ett digitalt nu och det visar iaf v2-3 så hCG ökar.

Kommer bli ruinerad.

Jag vågar inte räkna hur många test jag har gjort. :o Men har lugnat mig lite på den fronten nu eftersom jag vet att det kan bli svagare. Oron finns kvar dock. Förra gången var det lika men det släppte lite efter kub. Hoppas det funkar nu med. :nailbiting:
V.9 nu så inte superlänge till dess iaf. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 893
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 248
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka