Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirifax och @sandra87_
Fy, vad långt ni har in till förlossningen. Jag har ca 5-10 min cykelväg och ungefär lika lång bilväg dörr till dörr.

Lyxigt. :D Vi åkte som sagt till Örebro förra gången och det gick bra. Men för mig började det inte med värkar utan med att vattnet gick på morgonen (i sängen såklart :cool:). När vi skulle in på kontroll ett par timmar senare började det komma värkar på vägen i bilen och då fick vi stanna kvar eftersom vi har en bit. Hon är född ca 22 timmar efter att vattnet gick.

Kan inte låta bli att se framför mig att du cyklar dit när det är dags för förlossning ;)

(/smyger tillbaka till min egen tråd)

Haha!!
Min kära mamma cyklade i 2 km uppförsbackar till sjukhuset med i princip brusten blindtarm. De var lagomt glada när hon kom dit. Så varför inte? :angel::p

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober
6/10 - lil-sis, första (sambons fjärde), 34år

Jag plussade igår kväll, kände det på mig rätt tydligt. Starkare streck ikväll och även positivt på digitalt. Så just nu är jag iaf på smällen :D Och har ont i tuttarna, det har jag inte testat förr. Farmor och pappa fyller 6/10 så det passar ju fint även om det är högst preliminärt.

September

Oktober

Jag plussade igår kväll, kände det på mig rätt tydligt. Starkare streck ikväll och även positivt på digitalt. Så just nu är jag iaf på smällen :D Och har ont i tuttarna, det har jag inte testat förr. Farmor och pappa fyller 6/10 så det passar ju fint även om det är högst preliminärt.

Grattis!!! :bump:
:banana::banana::banana:

V. 7 här nu.
Nästäppa from hell har infunnit sig i en vecka. Är normalt svullen och tät men det här är hysteriskt. Måste spraya 4 ggr/dag annars är det bara munandning som gäller. Brukar normalt använda Nasonex i perioder men den rekommenderas ju inte vid graviditet. Känns sådär med långtidsbruk av Nezeril.

Börjar även undra hur stora tuttarna tänker bli?! Växer ju i sjuklig fart :crazy:

September

Oktober

Vad roligt! GRATTIS nu blev jag extra glad!!

September

Oktober

Välkommen! :bump::banana:

För övrigt blev min inskrivning imorrn framflyttad till nästa vecka då Bm var sjuk.
Suck. Är samma som jag hade sist och hon blev sjukskriven i slutet så jag fick kämpa hur länge som helst för att få komma på några undersökningar alls. Fick åka till 2 andra städer till slut för var inte på en enda rutinkoll från typ v. 30. Skitkul. Kände mig ensammast i världen då jag var väldigt rädd inför förlossningen och inte fick nån hjälp. Barnet låg dessutom i säte vilket upptäcktes ganska sent pga detta. Nu hann vi med en vändning och det gick ju bra till slut men känslan innan var inte rolig. Hoppas jag slipper sånt strul denna gång.
Om de nu håller i sig.
Börjar känna mig hyfsat optimistisk nu dock. Alla mina MF har ju varit typ v 6-7. Nu borde jag vara i v 8 (7+5) om jag räknat rätt. :)

September

Oktober

Jaaaaa!!!!!!! :love:

September

Oktober

Grattis :)

Här går livet sin gilla gång... Jag mår s--t illa, ingen aptit o sedan är det horribelt sug på onyttigt, tacos, kebab... Tur vi bor på landet ;)

Funderar på vikten igen, växer fast jag inte äter mer än vanligt o rör mig som vanligt, kroppen är kanske programmerad på programmet gravid nu kör vi... :p

Har fortfarande inte berättat för någon, hälsosamtal nästa torsdag. Får se om jag får göra kub, då kan man berätta efter det om allt är som det ska! Hade medarbetarsamtal på jobbet i måndags o mun chef hade stora planer inför vad jag ska göra i höst :o, var jobbigt o låtsas som om att det regnar. Men antar det är vad jag ska göra till v.13. Ungefär som att jag övertalat svägerskan o följa med på vattengympa, hur smart var det ;) kanske slutar svullna snart :o :grin:

September

Oktober

Alltså, hurra! :love: Stort jätte-grattis! :D

Hej, illamående. Var vänlig och kryp tillbaka från den håla du kom ifrån. :yuck:

Det positiva är väl att det borde ses som bra att symtomen tilltar? Sambon är road. Tror inte mina patienter håller med :o

Hej, illamående. Var vänlig och kryp tillbaka från den håla du kom ifrån. :yuck:

Det positiva är väl att det borde ses som bra att symtomen tilltar? Sambon är road. Tror inte mina patienter håller med :o

Inte mina elever heller :crazy: min assistent ser lika rädd ut varje gång, du kräker väl inte? :nailbiting: Varpå jag får försäkra henne om att det är lugnt. Önskar det snart gått 12 veckor så man kan berätta :)
I alla fall dags för bm o hälsosamtal på torsdag. Ska bli skoj, samma bm som de andra två och hon är bra :bow: :)

Mår illa en stund på kvällen.
Starkare teststreck på kvällen (kommer testa länge till).

Intressant men praktiskt eftersom jag jobbar "dag" (06-17 i snitt).

Mår illa en stund på kvällen.
Starkare teststreck på kvällen (kommer testa länge till).

Intressant men praktiskt eftersom jag jobbar "dag" (06-17 i snitt).
Vad härligt att det blir starkare! Hoppas att det sitter på rätt ställe. Passar på att varna för att om du testar länge så kan du råka ut för att testet blir svagare. Det hände mig redan på RD 10. Det är dock bara testet som inte klarar av när hcg-nivåerna blir allt för höga. Spär man ut urinen med rejält med vatten så blir testet starkt igen (men det kanske du redan visste. Kom bara att tänka på det när du skrev att du skulle testa länge).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 224
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur