Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag är nog lite sisådär skeptisk till bf uträkningar, enligt familjeliv där man ställer in menscyklens längd landar jag på 17/9 och på babygruppens app den 21/9 (har kortare cykel), själv tror jag på 14/9 :-P Både Algot o Hilma har kommit lite tidigare än BF.... Menar de gör som de vill, inte ens det får man bestämma

Sitter o laddar nu, hovis kommer 14, jäsp. Mår peckailla idag o fick göra två löpningar ut från klassrummet (jobbar som lärare)..

Det är ju bara på ett ungefär ;)

Här mås det med illa. Och den sabla gravidtäppan jag åkte på sist är tillbaka. :cool: Får nysattacker ett par gånger om dagen och jättetäppt. Höll i sig hela vägen sist så det är väl bara förbereda sig på det igen. Dagen efter förlossningen var det som bortblåst.

Jobbigt med illamående, lider med er båda. Jag mår bra men brösten ömmar så jag blir galen. Är som två blåmärken.

Har ringt mvc idag också. Första besöket blev om två veckor så kommer vara i v 8 då. V 10 har de inskrivning sen.

Jobbigt med illamående, lider med er båda. Jag mår bra men brösten ömmar så jag blir galen. Är som två blåmärken.

Har ringt mvc idag också. Första besöket blev om två veckor så kommer vara i v 8 då. V 10 har de inskrivning sen.

Vilken skillnad det är på tid för inskrivning, fick min tid först då jag är i v.14. Vet inte hur de gör med nupp/kub, bm jag pratade i telefonen nämnde detta eftersom jag fyller 33, visserligen inte förrän i slutet av september och då planerar jag inte vara gravid längre ;-)

Så stor skillnad med bm träffarna... Fick min inskrivning först när jag är gravid i v.14. Vet inte hur de gör med nupp /kub(?) test, den bm jag pratade med i telefonen sa att det kunde bli aktuellt eftersom jag fyller

Vilken skillnad det är på tid för inskrivning, fick min tid först då jag är i v.14. Vet inte hur de gör med nupp/kub, bm jag pratade i telefonen nämnde detta eftersom jag fyller 33, visserligen inte förrän i slutet av september och då planerar jag inte vara gravid längre ;-)
Jisses vad tekniken sköter sig själv :@

Ja, oj! Skiljer ju en hel månad!

Hoppar in från sommartråden.
Här är det inskrivning v 12..

Här är det också normalt v12.

Vet inte om det blir tidigare om den blastocysten jag fick tillbaka idag stannar kvar. Tillhör spec mödravården pga GBP och knepigt placerat myom som KK ville övervaka redan från typ v8.

Här är det också normalt v12.

Vet inte om det blir tidigare om den blastocysten jag fick tillbaka idag stannar kvar. Tillhör spec mödravården pga GBP och knepigt placerat myom som KK ville övervaka redan från typ v8.

Håller verkligen både tummar och tår för att du ska få hänga med här!

Här är det också runt v.12.
Och KUB verkar totalt omöjligt om man inte är över 35, så om vi kommer dit igen så får vi se om vi bokar ett KUB privat i annat landsting (typ Stockholm?) eller om vi skippar det.

Här är det också runt v.12.
Och KUB verkar totalt omöjligt om man inte är över 35, så om vi kommer dit igen så får vi se om vi bokar ett KUB privat i annat landsting (typ Stockholm?) eller om vi skippar det.

Här betalar man 1500kr om man är under 35 men alla ska erbjudas.

Är man 35 vid inskrivning kostar kub 300kr (dvs vanlig avgift).

Har inte gjort kub med de andra två o inte erbjudits heller... Känner bara man blir nojigare, hade varit så skönt o se att allt är bra. Hade sist en blödning kring v.8 och fick göra vanligt ul då. Skönt o liksom veta att det bor någon därinne på riktigt o att hjärtat slår o allt ser bra ut! Även om man inte kan påverka någonting är det ju skönt o veta....

Vill helst inte berätta för många om det är något som är fel :-/ vill försöka hålla det hemligt på jobbet till v.18. Min chef (rektorn) är inge rolig o har dessutom varit sjukskriven i sedan april -15 för utmattningssyndrom. Känns som att folk har så mycket fördomar. Arbetar 50% nu o är på väg mot 75 så det ska nog bli bra!

Jag tycker att det är rätt sjukt att vi behandlas olika i landet, lika vår för alla, eller hur :meh:

Vi kommer också vilja försöka hålla det hemligt, framför allt på jobbet, så länge som möjligt. Jag jobbar på en riktigt kvinnlig arbetsplats där det skvallras hej vilt och jag orkar inte med en massa snack. Är överlag en person som inte orkar med kallprat med folk jag inte är vän med och kan ju bara tänka mig hur det är när man är gravid... :wtf:

Det är verkligen olika. Jag har inskrivning nästa vecka. Då är jag i v. 8.
Kub erbjuds kostnadsfritt till alla oavsett ålder.

Gick in i v. 6 igår. Sakta, sakta tickar tiden på. Det lilla embryot är nu stort som ett pepparkorn. Fortsatt superömma bröst och bröstvårtorna är så känsliga att jag knappt vill komma åt dem.

Igår när jag var i stallet blev jag först arg och irriterad på en av hästarna (aldrig hänt förr) som skulle hänga i skottkärran hela tiden, satt sen ner i snön och grät en timme med lillhästen av ingen anledning. Efter det tränade ett riktigt bra pass med min häst. Har varit riktigt gråtmild de här senaste dagarna.
Det känns som om någon håller på att ta över ens kropp och jag har ingen kontroll vad som händer! Inte riktigt säker på att jag gillar just den biten :meh:

/Kontrollfreaket

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Jaha, det känns konstigt att skriva in sig här redan men vi tror väl på att det ska hålla :heart
Ni som läser "vill bli gravid-tråden" har säkert nu sett att jag varit på koll och fått bekräftat att det slår ett litet hjärta. Men jag har haft en del blödningar så är rekommenderad att hålla mig lugn ett tag.
I övrigt inte så mycket symtom men igår så fick jag kraftiga magkatarrs känningar alltså att ja känner mig småhungrig hela tiden, det suger i magen, och är smått illamående. Vet dock inte om det är magkatarr eller graviditeten eller kombi av båda. Jag vart ju väldigt stressad och nervös när jag fick positivt test i förrgår.

September
9/9 - sandra87_, andra barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Jaha, det känns konstigt att skriva in sig här redan men vi tror väl på att det ska hålla :heart
Ni som läser "vill bli gravid-tråden" har säkert nu sett att jag varit på koll och fått bekräftat att det slår ett litet hjärta. Men jag har haft en del blödningar så är rekommenderad att hålla mig lugn ett tag.
I övrigt inte så mycket symtom men igår så fick jag kraftiga magkatarrs känningar alltså att ja känner mig småhungrig hela tiden, det suger i magen, och är smått illamående. Vet dock inte om det är magkatarr eller graviditeten eller kombi av båda. Jag vart ju väldigt stressad och nervös när jag fick positivt test i förrgår.

Så himla välkommen och vad fint att få se hjärtat slå :heart
Som de var noga med att påpeka i tråden i höstas, vi väntar barn och inte missfall.

Själv ställde jag mig på vågen imorse och fick en smärre chock. Insåg med det att det här kan komma och blir en tuff resa med ätstörningar i bagaget även om det var längesen. Men man är ju som en nykter alkoholist. Är det ens möjligt att börja gå upp i vikt så här tidigt? :confused:
Nog för att brösten växer som ogräs men några enkilosklumpar är de då inte. Och jag har koll på vad jag stoppar i mig och vet att boven inte ligger i varken kost eller motion, fast det kanske är läge att installera kamera i köket för att se så jag inte är uppe på nätterna och skåpäter.

Så himla välkommen och vad fint att få se hjärtat slå :heart
Som de var noga med att påpeka i tråden i höstas, vi väntar barn och inte missfall.

Själv ställde jag mig på vågen imorse och fick en smärre chock. Insåg med det att det här kan komma och blir en tuff resa med ätstörningar i bagaget även om det var längesen. Men man är ju som en nykter alkoholist. Är det ens möjligt att börja gå upp i vikt så här tidigt? :confused:
Nog för att brösten växer som ogräs men några enkilosklumpar är de då inte. Och jag har koll på vad jag stoppar i mig och vet att boven inte ligger i varken kost eller motion, fast det kanske är läge att installera kamera i köket för att se så jag inte är uppe på nätterna och skåpäter.

Jag har en kompis som ska ha bebis i slutet av feb och hon berättade att hon har haft svårt att njuta pga vikt-hetsen. Hon har inte velat veta vad hon vägde från början och framåt och det har hon sluppit. Hon är överviktig. Hon har gjort två glukostest och flera tillväxts-UL. Men hon sa det att det är jättejobbigt då hon har haft problem med maten, ätstörning/bulimi, att det är så mycket "tänk på vikten" att det är svårt för henne att vara glad och njuta. Det är absolut jättebra att sjukvården håller koll så det inte utvecklas i ex havandeskapsförgiftning. Men än så länge mår hon toppen och bebis mår lika bra som mamma men hon är ledsen för att det ska tjatas om vikten hela tiden. Så har man haft problem med ätstörning innan så kan jag absolut tänka mig att en graviditet och viktökning kan trigga igång. Jag är själv överviktig och räknar med att få höra det, tyvärr. Men så länge jag mår bra och bebis så tänker jag bara lyssna på mig själv.

Tänk på att ALLT dom gör på MVC är frivilligt. Ingen kan tvinga dig till något så vill du inte väga dig så behöver du faktiskt inte det.

Pga min ätstörningsproblematik så hoppade jag över att vägas alls under denna graviditeten. Förklarade varför jag inte ville och sen var det inget mer med det. Bm kom givetvis inte ihåg det på alla besök att jag inte skulle väga mig så fick påminna några ggr om att jag inte väger mig utan att hon sa ett ord om det.

Så vill du inte så skit i det. Jag har haft en underbar graviditet och har njutit varenda sekund av att slippa vikthetsen. Det sköter jag så bra själv så det räcker.
Det har varit SÅ BRA att slippa se siffrorna :)

Jag har en kompis som ska ha bebis i slutet av feb och hon berättade att hon har haft svårt att njuta pga vikt-hetsen. Hon har inte velat veta vad hon vägde från början och framåt och det har hon sluppit. Hon är överviktig. Hon har gjort två glukostest och flera tillväxts-UL. Men hon sa det att det är jättejobbigt då hon har haft problem med maten, ätstörning/bulimi, att det är så mycket "tänk på vikten" att det är svårt för henne att vara glad och njuta. Det är absolut jättebra att sjukvården håller koll så det inte utvecklas i ex havandeskapsförgiftning. Men än så länge mår hon toppen och bebis mår lika bra som mamma men hon är ledsen för att det ska tjatas om vikten hela tiden. Så har man haft problem med ätstörning innan så kan jag absolut tänka mig att en graviditet och viktökning kan trigga igång. Jag är själv överviktig och räknar med att få höra det, tyvärr. Men så länge jag mår bra och bebis så tänker jag bara lyssna på mig själv.

Känns ibland som att huvudet glöms bort och kroppen får all fokus, idag från vårdens sida. Så himla tråkigt att din vän känner som hon gör :(

Jag är ju åt andra hållet. Hade anorexi i tonåren men kom ur det, mycket tack vare träningen. Jag ville bli stark och bygga muskler och då var man ju tvungen att äta.Tog flera år att bli "frisk". Senaste 3 åren har jag haft ett väldigt sunt förhållande till både mat och träning och kunnat släppa kontrollen över både kost och träning. Jag är normalviktig nu. Har funderat på det där med att lägga undan vågen men mentalt är jag inte där, så svårt att släppa kontrollen.

Har haft en känslomässig berg-och-dalbana den här veckan men sambon är hemma från resa nu så det finns någon att ventilera lite med. Han är så fin :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 223
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur