Hejja hejja! Dröjer inte alltför länge innan du får snusa bebis!
Är kvar på danderyds sjukhus och inväntar ul. Gick precis förbi en helt nyfödd liten bebis, plastbaljan var liksom med. Snart är det min tur!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejja hejja! Dröjer inte alltför länge innan du får snusa bebis!
Är kvar på danderyds sjukhus och inväntar ul. Gick precis förbi en helt nyfödd liten bebis, plastbaljan var liksom med. Snart är det min tur!
Hejja din bebis!
Har varit lite bebistorka ett tag nu.
Lycka till!!
Jag råkar veta att vi har ett stycke Bukefalist där vattnet gått och som är i aktivt värkarbete! Så jag blir inte före henne det vill jag lova .
Vill inte oroa dig men äter bebis ordentligt? det är inte ovanligt att bebisar inte skriker om de är hungriga utan istället bara sover. Är det ett ovanligt beteende och inget särskilt såsom vaccinering har skett hade jag frågat BVC.Här händer något underligt.
Bebis har senaste två dygnen sovit i princip 24/7 med korta uppvak var 2-3:e timme för mat och bajs. Vill inte alls vara vaken, somnar om direkt.
För några dagar sedan fick vi det första svarsleendet!! Å vad jag smälter varje gång hon ler tillbaka
Vill inte oroa dig men äter bebis ordentligt? det är inte ovanligt att bebisar inte skriker om de är hungriga utan istället bara sover. Är det ett ovanligt beteende och inget särskilt såsom vaccinering har skett hade jag frågat BVC.
Jag oroar mig varje gång vår son har en lugn dag så som du beskriver. På BVC säger de att då växer han mycket och att det hör till utvecklingen. Upplever man barnet däremot som slött och att man måste väcka för att mata och kanske väcka även under matningen så ska man kolla upp det. Det kanske kan vara skönt att höra tänkte jag, men jag är ju långt ifrån expert så kolla med din BVC ändåJa, hon vaknar och äter bra tycker jag. Är pigg och alert de korta stunder hon väl är vaken. Har tidigare varit vaken ett par timmar i sträck. Är nästan precis 6 v nu så är lite tidigt med vaccinering än. Tycker hon är sig själv förutom att hon har sovit ovanligt mycket senaste dygnen.
Funderar på om det kan ha med första utvecklingssprånget att göra?
Men ska kolla med BVC.
600g per vecka? Sett över vilken tidsperiod? Över hela graviditeten är det ju 24 kg.Barnmorska och läkarbesök idag. Viktuppgång 600g/vecka. Är de lite? Fick den känslan då hon börja fråga om jag äter dåligt. BT ännu på högre sidan men inge protein i urinen.
Tappen två cm lång och stängd. Dock har jag sedan i går så att de strålar ut mot låren så barnmorskan tyckte jag kan ha väskan redo, då de kan påverka att de var och pillade.
600g per vecka? Sett över vilken tidsperiod? Över hela graviditeten är det ju 24 kg.
Är så trött på vikthets, åt båda håll. Jag gick upp 7.5 kg och det var aldrig något snack om att det var lite, alla sa bara att det var vad bebis mm väger och att bebis får det den behöver. Jag hade ju dålig aptit och blev kräkmätt direkt jag åt något så åt lite dåligt men inte ens det va det någon som sa något om. Så länge man själv och bebis mår bra så är väl allt bra!
Du vet ju bäst själv om du äter bra och hur du mår
De senaste två veckorna var de plus 600g/vecka (36+1 idag) tidigar har de varit ungefär 600g månad. Borde vara uppe i ca 10kg sedan start. Vet inte min vikt utan hon väger mig och säger hur mycket plus det är. Men som hon sa de låt de som att de var en väldigt liten viktökning.
Hon var väldigt tydlig med att jag inte behöver oroa mig och att många kvinnor faktiskt går ner sista veckorna då maten inte smaker (eller står stilla på samma vikt)
när jag skriver börjar jag fundera om hon mena att jag gått upp 600g sedan förra besöket för två veckor sedan...
Även här kom första svarsleendet i lördags.Här händer något underligt.
Bebis har senaste två dygnen sovit i princip 24/7 med korta uppvak var 2-3:e timme för mat och bajs. Vill inte alls vara vaken, somnar om direkt.
För några dagar sedan fick vi det första svarsleendet!! Å vad jag smälter varje gång hon ler tillbaka
Stort grattis!!!!Vår lilla Elda kom till världen igår 18.40
Hon är galet ljuvlig och vi är lyckliga som få. Nu vill vi bara ha igång amningen så vi vet hur natten blir och vi förhoppningsvis kan åka hem imorgon.
Vår lilla Elda kom till världen igår 18.40
Hon är galet ljuvlig och vi är lyckliga som få. Nu vill vi bara ha igång amningen så vi vet hur natten blir och vi förhoppningsvis kan åka hem imorgon.
Vår lilla Elda kom till världen igår 18.40