Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Här händer något underligt.
Bebis har senaste två dygnen sovit i princip 24/7 med korta uppvak var 2-3:e timme för mat och bajs. Vill inte alls vara vaken, somnar om direkt.

För några dagar sedan fick vi det första svarsleendet!! Å vad jag smälter varje gång hon ler tillbaka :heart

Jag råkar veta att vi har ett stycke Bukefalist där vattnet gått och som är i aktivt värkarbete! Så jag blir inte före henne det vill jag lova :).

Aaah spännande!! Jag vill också! :angel::love: Kom ut nu bebis!!

Jag va jättedålig i magen inatt så jag hoppades på att det skulle kunna vara ett tecken på att mitt kommit igång... men det verkar lugnt idag. Hm.
Vi har vart och skrivit papper om delad vårdnad och faderskap och bytt till vinterdäck på bilen så ALLT är verkligen klart för henne att komma ut nu! :idea:

Bebis har senaste två dygnen sovit i princip 24/7 med korta uppvak var 2-3:e timme för mat och bajs. Vill inte alls vara vaken, somnar om direkt.

För några dagar sedan fick vi det första svarsleendet!! Å vad jag smälter varje gång hon ler tillbaka :heart
Vill inte oroa dig men äter bebis ordentligt? det är inte ovanligt att bebisar inte skriker om de är hungriga utan istället bara sover. Är det ett ovanligt beteende och inget särskilt såsom vaccinering har skett hade jag frågat BVC.

Vill inte oroa dig men äter bebis ordentligt? det är inte ovanligt att bebisar inte skriker om de är hungriga utan istället bara sover. Är det ett ovanligt beteende och inget särskilt såsom vaccinering har skett hade jag frågat BVC.

Ja, hon vaknar och äter bra tycker jag. Är pigg och alert de korta stunder hon väl är vaken. Har tidigare varit vaken ett par timmar i sträck. Är nästan precis 6 v nu så är lite tidigt med vaccinering än. Tycker hon är sig själv förutom att hon har sovit ovanligt mycket senaste dygnen.
Funderar på om det kan ha med första utvecklingssprånget att göra?

Men ska kolla med BVC.

Ja, hon vaknar och äter bra tycker jag. Är pigg och alert de korta stunder hon väl är vaken. Har tidigare varit vaken ett par timmar i sträck. Är nästan precis 6 v nu så är lite tidigt med vaccinering än. Tycker hon är sig själv förutom att hon har sovit ovanligt mycket senaste dygnen.
Funderar på om det kan ha med första utvecklingssprånget att göra?

Men ska kolla med BVC.
Jag oroar mig varje gång vår son har en lugn dag så som du beskriver. På BVC säger de att då växer han mycket och att det hör till utvecklingen. Upplever man barnet däremot som slött och att man måste väcka för att mata och kanske väcka även under matningen så ska man kolla upp det. Det kanske kan vara skönt att höra tänkte jag, men jag är ju långt ifrån expert så kolla med din BVC ändå :)

Barnmorska och läkarbesök idag. Viktuppgång 600g/vecka. Är de lite? Fick den känslan då hon börja fråga om jag äter dåligt. BT ännu på högre sidan men inge protein i urinen.

Tappen två cm lång och stängd. Dock har jag sedan i går så att de strålar ut mot låren så barnmorskan tyckte jag kan ha väskan redo, då de kan påverka att de var och pillade.

Barnmorska och läkarbesök idag. Viktuppgång 600g/vecka. Är de lite? Fick den känslan då hon börja fråga om jag äter dåligt. BT ännu på högre sidan men inge protein i urinen.

Tappen två cm lång och stängd. Dock har jag sedan i går så att de strålar ut mot låren så barnmorskan tyckte jag kan ha väskan redo, då de kan påverka att de var och pillade.
600g per vecka? Sett över vilken tidsperiod? Över hela graviditeten är det ju 24 kg.
Är så trött på vikthets, åt båda håll. Jag gick upp 7.5 kg och det var aldrig något snack om att det var lite, alla sa bara att det var vad bebis mm väger och att bebis får det den behöver. Jag hade ju dålig aptit och blev kräkmätt direkt jag åt något så åt lite dåligt men inte ens det va det någon som sa något om. Så länge man själv och bebis mår bra så är väl allt bra!
Du vet ju bäst själv om du äter bra och hur du mår :)

600g per vecka? Sett över vilken tidsperiod? Över hela graviditeten är det ju 24 kg.
Är så trött på vikthets, åt båda håll. Jag gick upp 7.5 kg och det var aldrig något snack om att det var lite, alla sa bara att det var vad bebis mm väger och att bebis får det den behöver. Jag hade ju dålig aptit och blev kräkmätt direkt jag åt något så åt lite dåligt men inte ens det va det någon som sa något om. Så länge man själv och bebis mår bra så är väl allt bra!
Du vet ju bäst själv om du äter bra och hur du mår :)

De senaste två veckorna var de plus 600g/vecka (36+1 idag) tidigar har de varit ungefär 600g månad. Borde vara uppe i ca 10kg sedan start. Vet inte min vikt utan hon väger mig och säger hur mycket plus det är. Men som hon sa de låt de som att de var en väldigt liten viktökning.

Hon var väldigt tydlig med att jag inte behöver oroa mig och att många kvinnor faktiskt går ner sista veckorna då maten inte smaker (eller står stilla på samma vikt)

när jag skriver börjar jag fundera om hon mena att jag gått upp 600g sedan förra besöket för två veckor sedan...

De senaste två veckorna var de plus 600g/vecka (36+1 idag) tidigar har de varit ungefär 600g månad. Borde vara uppe i ca 10kg sedan start. Vet inte min vikt utan hon väger mig och säger hur mycket plus det är. Men som hon sa de låt de som att de var en väldigt liten viktökning.

Hon var väldigt tydlig med att jag inte behöver oroa mig och att många kvinnor faktiskt går ner sista veckorna då maten inte smaker (eller står stilla på samma vikt)

när jag skriver börjar jag fundera om hon mena att jag gått upp 600g sedan förra besöket för två veckor sedan...

Sista 5-6v gick jag inte upp något alls utan stod still på samma vikt. Tror det verkligen är väldigt individuellt, som allt annat. Vissa samlar ju rätt mycket vätska sista tiden och vissa går ner i vikt.

Även här kom första svarsleendet i lördags.
Fast bara två gånger. Ler gör han ju men just att svara har gan gjort två gånger. Men tänk att det går så snabbt!
Idag tog grabben och hövde upp sig på armbågarna när han låg på mage i babygymmet. Första gången tippade han men andra gången lyckades han bättre och höl balansen länge så jag hann ta lite kort (vad ör oddsen att man råkar ha systemkameran bredvid sig?):heart

Usch. Hoppas jag "bara" drabbats av någon form av panikattack. Vakna just av världens illamående och "kramper"
I benen. (Brukar få de ibland ä,kommer ungefär en timme efter jag somnat,som att jag är på flykt undan nått så stämmer in på det)

Flyttat in på WC men händer inget, eller inget kommer övre vägen i alla fall.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix