Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Säger bara, stackars psykvården nästa vecka. Min man är ju på behandling och utredning (har för ett par år sedan diagnosticerats med svårt depression, men vill nu ha en ny utredning) så nu måste jag med på ett besök.... Först bar de "bara" utredande skötare som skulle intervjua men plötsligt började de blanda in familjeterapeut också, började låta som att de misstänkte familjevåld eller dyligt. Nå ringde upp och sa att de orkar jag inte med, kan komma på samtal som planerat från början, men inget mer

Undrar om de vet vad de gett sig in på, gravid kvinna, full med hormoner, som inte tror på terapeuter. Jag kommer med enbart för att hjälpa min man....och nu med misstanke om att de tror de värsta

• Gilla
Reactions: Is
När vi ändå pratar bajs. Är det någon som kör EC i någon grad med sin bebis?

Vi gör lite. Blir mest rutinpottning då ja har svårt att se några signaler. Men strax efter hon vaknat brukar hon vilja kissa. Grodhöll henne från födeln när jag tagit av blöjan och betingade när hon kissade. Brukar bli nån/några kiss per dag beroende på om jag har annat att göra eller bara är hemma. Sällan vi får bajs från början utan de brukar komma i blöjan och sen fortsätter vi med resten i pottan eller handfatet. Ibland fungerar det och ibland kommer de ändå mer såfort nya blöjan kommer på. men känns som hon kan tömma bättre med rumpan bar

Bebisdisco i magen.... Har varit väldigt lugnt ett par dagar. Såpass att jag funderat på att åka in. Fått lite respons när man puffat, men varit nästa så sur tonåring, låt mig vaaaa och så har baby bytt sida i magen.

För att jag skulle slippa oroa mig så drog de igång värsta showen i natt mellan 2-4. Mera rörelser på de timmarna än jag känt hela graviditeten, nästan. Undrar om han hade kilat fast sig innan kanske

Bajs uppdatering!
Han bajsar!!!!!! Först både en gång i torsdags och en gång i fredags och nu på eftermiddagen har han bajsat 4(!)gånger.
Har inte ändrat kosten men jag har hällt i mig vatten (för att jag själv har haft huvudvärk till och från) vet inte om de har någon betydelse eller om de bara är ett sammanträffande men jag tänker fortsätta med det iaf och se om det håller i sig.

Men övrigt.
Jag har sedan några dagar tillbaka sjuka menssmärtor -eller liknande.
Ska man tro att jag redan ska få mens (5,5 v efter förlossning och helammar) eller borde jag kanske kolla upp det? Känner att jag har lite lätt att stressa upp mig när jag har sådana här omotiverad smärta (är fruktansvärt smärträdd)

Vad är EC? :o

Min bajsar numera "bara" 5-10 ggr/dag jämfört med det dubbla tidigare. Vi har inget längdrekord för heeeela tvättmaskinen som är en meter bakom tog snällt emot allt bajs som flög :laugh:

Elimination communication, googla :)
Man blir rätt imponerad över trycket de har :p

Hoppar in från sommartråden, vi kör ec med våran 4månaders bebis :)
Började med att betinga ljud vid kiss och bajs på skötbord och därefter gått över till handfat och nu kör vi bumbosits på toaletten :)
Lilla fröken säger till när det är dags, rutinpottar efter vila. Några kissblöjor blir det om dagen, men 99% bajs och kanske 70% kiss är på toalett. Fick en mycket nöjdare bebis efter att vi började fånga kiss också, märks så väl att hon inte vill göra i blöjan.
Sen tycker ju jag att det är jättekul och häftigt :D
Hur har du lärt in betingningsljud och hur lång tid tog det innan hon lärde sig?
Jag hinner oftast med när det är bajs på g och brukar grodhålla henne då men ibland funkar ryggläge på skötbordet bättre. Kiss däremot tycker jag är jättesvårt!

Bajs uppdatering!
Han bajsar!!!!!! Först både en gång i torsdags och en gång i fredags och nu på eftermiddagen har han bajsat 4(!)gånger.
Har inte ändrat kosten men jag har hällt i mig vatten (för att jag själv har haft huvudvärk till och från) vet inte om de har någon betydelse eller om de bara är ett sammanträffande men jag tänker fortsätta med det iaf och se om det håller i sig.

Men övrigt.
Ska man tro att jag redan ska få mens (5,5 v efter förlossning och helammar) eller borde jag kanske kolla upp det? Känner att jag har lite lätt att stressa upp mig när jag har sådana här omotiverad smärta (är fruktansvärt smärträdd)

Gillar bajset, inte dina smärtor.
Har du varit på efterkontroll än?

Vi har bajs problem.....
A bajsar 1 gång var 7e dag typ. Vet att de Är FULLT normalt (har man hört annat sedan man började prova få barn?) men Han får ju så mycket magknip :(
Inatt va han vaken och provade krysta hela natten och till slut fick han bajs på förmiddagen idag. Exakt en vecka sedan sist.
Hoppar in från vår2017
Prova att grodhålla.
Vår son hade stora problem vilka blev bra med grodhållning. :)

• Gilla
Bajs uppdatering!

Men övrigt.
Ring och rådfråga. Låter ovanligt. Kanske infektion eller uvi? Har du feber?

Elimination communication, googla :)
Man blir rätt imponerad över trycket de har :p

Hur har du lärt in betingningsljud och hur lång tid tog det innan hon lärde sig?
Jag hinner oftast med när det är bajs på g och brukar grodhålla henne då men ibland funkar ryggläge på skötbordet bättre. Kiss däremot tycker jag är jättesvårt!
Började betinga såfort det kom bajs från att hon var en vecka kanske, lite senare med kisset, "eh eh" vid bajs och "kss kss" vid kiss har vi kört på. Hon kissade ofta när vi tog av blöjan vid skötbordet, så då var det ju enkelt att få henne att förknippa ljudet med kissa.
När hon var 3 månader trodde jag hon hade UVI när hon vaknade och var så ledsen och det gick över när hon hade fått av blöjan och kissat, men hon hade helt enkelt börjat säga att hon behövde kissa :D säga till vid bajs kom tidigare :)
Så jag tror bara det handlar om att fortsätta tills bebis kopplar ihop ljuden och på så vis förstår att den kissar eller bajsar. Vi tog det lugnt i början och hon har själv fått avgöra om hon vill använda blöjan. Vi fångar inte allt kiss, när vi är borta är det svårare, eller när det är för mycket spännande hemma.

För våran del blir det enklare ju äldre hon blir, när det inte kommer kiss varje kvart :D

Bajs uppdatering!

Men övrigt.

Härligt med bajset, tråkigt och konstigt med smärta. Skulle kollat upp.
Våra kanske har bytt plats. Från en eller två gånger per dag har hon nu inte bajsat sen natten till torsdag.. verkar dock inte besvärad av det än iallafall. Fiser en massa gör hon ändå.

Är det normalt att de byter sitt mönster så radikalt?

Härligt med bajset, tråkigt och konstigt med smärta. Skulle kollat upp.
Våra kanske har bytt plats. Från en eller två gånger per dag har hon nu inte bajsat sen natten till torsdag.. verkar dock inte besvärad av det än iallafall. Fiser en massa gör hon ändå.

Är det normalt att de byter sitt mönster så radikalt?

Ja jag tror de. Att det är normalt alltså. Tänker att eftersom det har att göra med hur mycket näring barnet tar upp kan det säkert ha betydelse om barnet går in i en växtperiod eller annan utvecklingsfas.

Någon annan som glömmer bort att äta? Alltså mina matvanor har blivit katastrofala. Sedan jag sluta jobba har jag liksom glömt bort att äta, speciellt mellanmål. Nu blir de frukost, lunch, middag och kvällsbit. Ett äpple om jag kommer ihåg. Dessutom äter jag betydligt mindre portioner än innan pga utrymmesbrist. Tur de finns att ta av, men känns ju inte så smart. Samma sak gäller drickande, de glömmer jag oxå bort. En bra dag är jag uppe i 2l vätska, totalt

Någon annan som glömmer bort att äta? Alltså mina matvanor har blivit katastrofala. Sedan jag sluta jobba har jag liksom glömt bort att äta, speciellt mellanmål. Nu blir de frukost, lunch, middag och kvällsbit. Ett äpple om jag kommer ihåg. Dessutom äter jag betydligt mindre portioner än innan pga utrymmesbrist. Tur de finns att ta av, men känns ju inte så smart. Samma sak gäller drickande, de glömmer jag oxå bort. En bra dag är jag uppe i 2l vätska, totalt

Jag var ju aldrig hungrig sista tredjedelen av graviditeten. När jag välj var hungrig kunde jag ta någon tugga och sedan var jag proppmätt. Så jag åt inte så mycket men försökte verkligen tänka att äta riktigt bra och näringstätt det jag fick i mig.

Jag var ju aldrig hungrig sista tredjedelen av graviditeten. När jag välj var hungrig kunde jag ta någon tugga och sedan var jag proppmätt. Så jag åt inte så mycket men försökte verkligen tänka att äta riktigt bra och näringstätt det jag fick i mig.

Ah. Försöker tänka på att äta bra. Men några 300 kalorier extra per dag blir de nog inte

@viadukt du jobba väl med tens. Är de ok att lägga på korsryggen? Har så spända muskler där. Mannen testa att massera tidigare men gick knappt att röra, tom muskelhinnorna verkar sitta fast

Ja jag tror de. Att det är normalt alltså. Tänker att eftersom det har att göra med hur mycket näring barnet tar upp kan det säkert ha betydelse om barnet går in i en växtperiod eller annan utvecklingsfas.

Kan nog va så att de varit slutet på en utvecklingsfas även om de är lite tidigare än vad de står att de ska vara. Hon har sovit dåligt ca en vecka, vaknat ofta och varit orolig. Även varit lite orolig på dagen och velat snutta extra mycket.
Men senaste två nätterna har hon sovit som innan igen. Så kanske den fasen är över nu ☺

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka