Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Usch. Hoppas jag "bara" drabbats av någon form av panikattack. Vakna just av världens illamående och "kramper"
I benen. (Brukar få de ibland ä,kommer ungefär en timme efter jag somnat,som att jag är på flykt undan nått så stämmer in på det)

Flyttat in på WC men händer inget, eller inget kommer övre vägen i alla fall.
Hur gick de fick du sova nått?

Sista 5-6v gick jag inte upp något alls utan stod still på samma vikt. Tror det verkligen är väldigt individuellt, som allt annat. Vissa samlar ju rätt mycket vätska sista tiden och vissa går ner i vikt.

Ja även jag stod mer eller mindre still de sista veckorna. Någon vecka där på slutet hade jag gått ner lite.
Gick dock upp totalt 20kg men då försvann 13 av dessa kg första veckan efter förlossningen så jag va som en vattenballong!

Nu sitter vi i bilen på väg till Elmia. Blir spännande att se om vi kan sitta på läktaren ikväll eller om det är en trött plutt som behöver vaggas... Och att bo på hotell i två nätter blir minst sagt spännande. Lite "vad har vi gett oss in på...?!" Hunden hade vi iaf vett nog att lämna bort ;)

Här ligger jag inlagd pga högt bt. Kul. Är så jäkla bittertacksam för tillfället. Tacksam pga att jag bor i Sverige med tillgång till vård, bitter pga kass på att vara gravid. Samt att min familj är och firar mammas 50-årsdag på god restaurang och jag får äta sjukhusmat.

Så, hela dagen igår hade jag först sammandragningar på förmiddagen (som inte gjorde ont), sen på eftermiddagen började dom göra lite ont och sen göra ondare och ondare och bli längre. Dock aldrig regelbundna.
Inatt har jag vart vaken mycket, vaknade först och mådde jätteilla! Väldigt nära att spy :wtf: och det kändes även som att jag behövde bajsa, men det kom inget åt nått håll... Låg och vilade lite och sen lyckades jag gå på toa och var då jättelös i magen. Var vaken nån timme efter det men kunde sen somna. Förvärkar/sammandragningar eller vad det nu är hela natten.
Idag har det var lite sporadiskt med förvärkarna eller vad det nu är, just nu verkar det ha återgått till sammandragningar som inte gör ont. Ska ta mig ut på en promenad i det fina vädret och vara lite aktiv så får vi se om det kommer igång.... Jag vill väldigt gärna att hon ska titta ut nu!!

Så, hela dagen igår hade jag först sammandragningar på förmiddagen (som inte gjorde ont), sen på eftermiddagen började dom göra lite ont och sen göra ondare och ondare och bli längre. Dock aldrig regelbundna.
Inatt har jag vart vaken mycket, vaknade först och mådde jätteilla! Väldigt nära att spy :wtf: och det kändes även som att jag behövde bajsa, men det kom inget åt nått håll... Låg och vilade lite och sen lyckades jag gå på toa och var då jättelös i magen. Var vaken nån timme efter det men kunde sen somna. Förvärkar/sammandragningar eller vad det nu är hela natten.
Idag har det var lite sporadiskt med förvärkarna eller vad det nu är, just nu verkar det ha återgått till sammandragningar som inte gör ont. Ska ta mig ut på en promenad i det fina vädret och vara lite aktiv så får vi se om det kommer igång.... Jag vill väldigt gärna att hon ska titta ut nu!!
Låter väldigt likt mitt förlopp, gör dig redo! Det gick i raketfart för mig när det väl kom igång!

Vi var in till förlossningen i fredags då jag känt minskade fosterrörelser hela veckan. Hon brukar annars kunna vara lugn 2-3 dagar för att sen vara aktivare en dag. Men nu kom ingen aktiv dag. Dom tog ctg-kurva och ul, allt såg bra ut. Lite trött på att jag ska bli så orolig hela tiden men men.. Igår härjade hon igen så det var skönt!
Blev jättedålig i magen med torsdag-lördag, hade ni ngt sådant? Lugnat sig nu.
V.37 nu och tycker nog att bebis gärna får komma tidigt :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024