Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnmorskebesök idag. Allt såg bra ut igen. 130/80 i blodtryck var godkänt. Det som sticker ut är att jag har +2 i ketoner i urinen. Dock var det ett morgonprov taget innan frukost, så inte så oroande i sig.

Det som gör mig mer fundersam är att jag gått ner 6 kg sen inskrivningen. Nu hade jag en hel del att ta av sen innan och bm verkade inte bekymrad alls, men sett i det stora hela är det ju alltså runt 8 kg ner om man räknar bort bebis, minst...

Barnmorskebesök idag. Allt såg bra ut igen. 130/80 i blodtryck var godkänt. Det som sticker ut är att jag har +2 i ketoner i urinen. Dock var det ett morgonprov taget innan frukost, så inte så oroande i sig.

Det som gör mig mer fundersam är att jag gått ner 6 kg sen inskrivningen. Nu hade jag en hel del att ta av sen innan och bm verkade inte bekymrad alls, men sett i det stora hela är det ju alltså runt 8 kg ner om man räknar bort bebis, minst...

En del går faktiskt ner i vikt under graviditeten om det är så att det finns lite att ta av.
En tjej som väntade sitt andra barn gick upp 20 kg med första, och sen bara 1 kg med andra, och den gången tappade hon ytterligare 13 kg när bebisen kommit ut.
Nu fick hon precis sin tredje och gick upp 20 kg igen.

Så jag skulle inte vara så bekymrad faktiskt.
Din bm har nog dessutom både sett själv och hört om andra som haft det så :)

Jag har träffat på en NORMAL människa idag :p

Skulle hämta tösen från fritids innan och sprang på hennes lärare som sa att "så fin du är med din mage".
Sen ett stort leende och så sa hon att det börjar synas lite nu på ett genomtrevligt sätt :love:

Dom normala existerar med andra ord :D

Här har handläggarna kommit med sjukskrivning/graviditetspenningen, föräldraledigheten har de inte något med att göra som jag förstått det.

Har handlat om sjukskrivning och graviditetspenning i mitt fall. :p Först häromdagen jag fick tummen ur att ansöka om FP.

Fy fan vilken natt jag haft. Gått från att kissa en gång/natt till att ha varit uppe MINST 10 ggr denna natten och kissat rejält. Sover dessutom på övervåningen med en brant livsfarlig trapp att ta mig upp och ner för varje gång. Sen ont i ryggen så jag fått vrida och vända på mig, molvärk i magen med rejäla sammandragningar, ilningar i Fiffi och en helvild bebis på det. Knappt sovit en blund. Känner mig helt överkörd idag. Vet inte om hon försökte fixera sig eller vad hon höll på med. :wtf:

v38 imorgon. :nailbiting:

Jag har träffat på en NORMAL människa idag :p

Skulle hämta tösen från fritids innan och sprang på hennes lärare som sa att "så fin du är med din mage".
Sen ett stort leende och så sa hon att det börjar synas lite nu på ett genomtrevligt sätt :love:

Dom normala existerar med andra ord :D
Sådana människor har jag blivit alldeles bortskämd med att träffa, alla är jättegulliga och de som inte är det har uppenbarligen vett att hålla tyst ;)

Jag kommer köra om en del av er, fick tid för kejsarsnitt den 15/9 :D Tre veckor bort bara ju!
Känns skönt att det är bestämt på nåt vis.
Det här med att ha ett bokat datum låter så himla skönt, jag är lite avundsjuk :D inte för kejsarsnittet men att veta när det är dags!

Det här med att ha ett bokat datum låter så himla skönt, jag är lite avundsjuk :D inte för kejsarsnittet men att veta när det är dags!

Ja, väldigt behändigt. Hoppas bara hon inte försöker bryta sig ut innan dess :nailbiting:
Första dottern var 14 dagar tidig, så 11 dagar innan bf är ju ingen garanti :D Då fick jag iofs en hinnsvepning med, det kanske påverkade.

Men trots planering och framförhållning så blir det lite klur med barnvakt. Sinnessjukt besviken på min egen mamma just nu, men det är en annan historia :grin:

Ja, väldigt behändigt. Hoppas bara hon inte försöker bryta sig ut innan dess :nailbiting:
Första dottern var 14 dagar tidig, så 11 dagar innan bf är ju ingen garanti :D Då fick jag iofs en hinnsvepning med, det kanske påverkade.

Men trots planering och framförhållning så blir det lite klur med barnvakt. Sinnessjukt besviken på min egen mamma just nu, men det är en annan historia :grin:
Min kusin hade bokad tid för kejsarsnitt, hennes son bestämde sig för att titta ut natten innan de skulle till sjukhuset! Så han var ju väntad men det blev någon timme innan bara :p

Jag börjar bli sjuk. Fyy! Det enda som glädjer mig är alla kommentarer på facebook om att deras förlossningar kommit igång strax efter. Får hoppas att det är så för mig också :p

Här har bebisen snurrat runt. Han har tydligt legat med rumpan upp undr höger revben och kickat i vänstersidan. Nu ligger han mitt i magen och kickar åt höger. Dessutom kände jag idag hickan mer uppåt. Hoppas han inte hamnat i säte bara.

Var på profylaxkurs i måndags med sambon. I efterhand känns det verkligen värt det då det var så mycket bra information att ha med sig inför förlossningen!
Fick lära oss olika "verktyg" att använda som avslappningsövningar (vilket bl.a. innefattade att låta som en mörkröstad brunstig kossa - jag testade inte där av ovan nämnda anledningar..), hur ens partner kunde hjälpa och stötta/pusha en. Även prova på gåstol, pilatesboll och någon pall.
Ingen direkt andningsteknik bara att andas lugnt och inte snabbt/ytligt.

Var till BM igår. Allt såg bra ut. Men liten har inte vänt sig än är iofs bara i mitten på vecka 31, men har den inte vänt sig om 4 veckor så blir det vändningsförsök. Men tydligen så ligger den och gosar rätt bra på vänster sida men huvudet upp mot magsäck/revben och trycker med huvudet. Inte konstigt att jag inte känner mig hungrig och mår illa... Vore snällt om den kunde flytta sig lite.

Var till BM igår. Allt såg bra ut. Men liten har inte vänt sig än är iofs bara i mitten på vecka 31, men har den inte vänt sig om 4 veckor så blir det vändningsförsök. Men tydligen så ligger den och gosar rätt bra på vänster sida men huvudet upp mot magsäck/revben och trycker med huvudet. Inte konstigt att jag inte känner mig hungrig och mår illa... Vore snällt om den kunde flytta sig lite.

Lite som våran fast ligger på höger sida :p
dsc-0007.jpg

Jisses vad min tokiga unge kan få mig att bli varm inombords :love:

Nu innan ikväll så kom han innan han skulle lägga sig och drog upp min tröja för att kika på byxorna som är gravidleggins som går långt upp på magen. Då ställer han sig bredvid och drar upp sin pyjamaströja och sen drar han upp byxorna så långt han kan och putar ut med magen :laugh:

Sen hoppar han i säng men innan dess så tar han sin nalle och stoppar den innanför tröjan som en bebis och sen går han och lägger sig så :rofl:

Jag tror att han längtar efter sin syster :love: :heart

Jisses vad min tokiga unge kan få mig att bli varm inombords :love:

Nu innan ikväll så kom han innan han skulle lägga sig och drog upp min tröja för att kika på byxorna som är gravidleggins som går långt upp på magen. Då ställer han sig bredvid och drar upp sin pyjamaströja och sen drar han upp byxorna så långt han kan och putar ut med magen :laugh:

Sen hoppar han i säng men innan dess så tar han sin nalle och stoppar den innanför tröjan som en bebis och sen går han och lägger sig så :rofl:

Jag tror att han längtar efter sin syster :love: :heart
Haha! Han hittar sina sätt att kommunicera på :) du får dit en liten kängurupung på hans brallor :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 506
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar