Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl::rofl::rofl:

FK är roliga. Själv vet jag inte hur många olika papper dom skickat ut för att fastställa min SGI (inte komplicerat - har en enda arbetsgivare inga andra inkomster). Bl a fick jag och min arbetsgivare nästan identiska papper att fylla i. Jag har fyllt i och skickat in allt oavsett. Tänker bättre än gång för mycket än en gång för lite. :p Däremot har dom ändå gett mig fel SGI för när jag var sjukskriven i våras (givetvis alldeles för låg SGI) TROTS att jag skickade med kopior på löneutbetalningar för att få det rätt direkt (handläggaren jag pratade med rekommenderade det). Så får ringa dom på måndag. Alltid lika roligt att sitta 55 min i kö för att komma fram dit. :banghead:
Har du ingen "egen" handläggare? Jag har en med mailadress och direktnummer.

Idag gick jag in i vecka 30 och det "firade" jag med någon form av tillfällig sinnesförvirring och tog en 2 timmars promenad i skogen bland stock och sten. Det gör jag inte om imorgon :p
Men det är tacksamt att jag fortfarande klarar av det utan att ta död på kroppen :)

Dagens magbild;
AQFAAAACFJtodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MDM1NjA1Njg4MV81NWRhMTZkZjJhNmIyMmJlM2E1NDM4Y2YuanBn

Att se fiffi eller fötterna är long gone :p

Har gått igenom alla bebiskläderna idag och kollat vad som saknas i basutbudet så det blir lite shopping sen när jag går hem från jobbet. Det var mest några fler bodys, några koftor, tjockare mössa inför vintern och någon mer pyjamas i stl 56 annars har vi det mesta till en början :)
Shoppar hellre mer sen när jag vet om det är något speciellt plagg som kommer gå åt mer.
Men några filtar måste jag köpa med! Jag är filtoman och man kan aldrig ha för många :love:

Jag har inte heller nån handläggare.

Är på semester hos familjen i Östersund och har det härligt. Var hos en toppenbarnmorska i fredags (missade min tid hemma pga resan, så jag bokade in här istället) som lät maken leta fram hjärtljuden och känna var lilla fröken låg. Åkt båt hela helgen, fogarna har hållt sig i schack och ingen har tafsat på magen eller kallat mig tjock ;) mina småsyskon (i tidiga tonåren) tyckte det var jättehäftigt att känna henne, och konstigt när hon hade hicka :D

Ikväll kommer mormor, så ska vi berätta att vi kommer ge lilla fröken andranamn efter mormor :)

Vi avvaktade att ringa förlossning/bm med tanke på minskade rörelser för vi hade tid hos bm kl 08 på torsdagen så det kändes okej.

Allt såg jättebra ut, visade sig dock att hippie-barnmorskan vi haft innan glömt att 1. Boka in tid som vi skulle haft i v 20 2. Ge oss intyg, papper och övrig information, bra där. Vi fick byta till en annan som var bra iaf. Och bara för att vi klagade på lite rörelser så har det sen dess varit non stop rörelser och sparkar :p

Har börjat spy igen också, kulkul.

När tycker ni det är dags att packa BB väskan?

Jag gick in i V.35 idag och fick träffa en ny bm som var jätte bra. Barnet låg med huvudet neråt och hade fixerat sig redan

När tycker ni det är dags att packa BB väskan?

Jag gick in i V.35 idag och fick träffa en ny bm som var jätte bra. Barnet låg med huvudet neråt och hade fixerat sig redan

När du känner för det. Förra gången packade jag inte förens på bf+8 då värkarna startade.
Misstänker det blir något liknande denna gången :p

Jaja, man slutar aldrig förvånas över FK :p

Fick hem beslutet idag och dom hade visst räknat ut min nya SGI på eget bevåg som då gäller från 1 september.

Det står att det kan hända att dom räknar om ens SGI om man ansöker om någon ersättning och jag ansökte ju om vabb för några veckor sen och då på en ny inkomst, så dom räknade väl ut den nya själva på en gång då.
Men det var ju snällt :p

Men vad göra, skicka in papperna ändå? :confused:
Känns ju väldigt onödigt nu egentligen.
Kanske får ringa dom? :wtf:

Undrar om jag uppdaterat på ett tag? Vi var in på kontroll på minskade rörelser i onsdags. Bebis hade gömt sig bakom moderkakan... Och eftersom den låg så konstigt fick sambon hålla i CTG:n under hela mätningen. Men det gick bra det med.

Nu har jag för övrigt sålt min gamla valack. Känns jätte skönt! Annars har jag ont i fogarna och är gräsligt trött. Sover väldigt illa...

När du känner för det. Förra gången packade jag inte förens på bf+8 då värkarna startade.
Misstänker det blir något liknande denna gången :p
Haha, man blir väl lugnare när man gjort det en gång :p packade redan runt v.35 med dottern. Nu har jag lagt ner lite bebiskläder i väskan samt lite snacks jag köpte på mig när jag hade regelbundna förvärkar innan bf. Kvarstår att packa åt dottern som antagligen bor borta när bebisen ska födas och mina egna kläder. Hade tänkt göra det på lördag om det inte drar igång innan då de kan ringa i princip när som under förmiddagen på söndag och begära in oss för igångsättning :p

Jag har faktiskt med ett par bodys och de viktiga papperna nu när vi är i Östersund, v 34 nu :p jag tänkte att om jag inte packar något alls kan jag ge mig fan på att behöva åka in till förlossningen här uppe. Packar jag däremot så kommer hon definitivt inte att komma ;)

Tänkte börja nu, v37 imorgon.
Ska även ta tag i att möblera om och installera bebisgrejer som står och väntar.
Köpte blöjhink på 50% igår, wiho ;)

Idag var det föräldrarkurs, handlade bara om förlossningen.
I veckan är det yogan, profylax, besök på förlossningen och bm. Busy, tur jag inte jobbar ;)

Jag har faktiskt med ett par bodys och de viktiga papperna nu när vi är i Östersund, v 34 nu :p jag tänkte att om jag inte packar något alls kan jag ge mig fan på att behöva åka in till förlossningen här uppe. Packar jag däremot så kommer hon definitivt inte att komma ;)

Haha så resonerade vi också när vi åkte till vårt landställe innan sonen föddes. Var visserligen i v 36 då och flera undrade hur vi vågade åka. Jag var inte ett dugg orolig och resonerade som att i värsta fall så föds det barn i den här delen av landet också (och det var isf 45 min till förlossningen).

4 dagar efter att vi kommit hem igen gick vattnet :angel: :D

Haha så resonerade vi också när vi åkte till vårt landställe innan sonen föddes. Var visserligen i v 36 då och flera undrade hur vi vågade åka. Jag var inte ett dugg orolig och resonerade som att i värsta fall så föds det barn i den här delen av landet också (och det var isf 45 min till förlossningen).

Samma tid ungefär åkte jag till Ullared, gravid med dottern :p BM sa att det fanns sjukhus längs hela vägen men jag tog med bilstolen för säkerhets skull så vi skulle kunna ta oss hem med bebis. Kläder skulle vi ju ändå köpa. Den här gången gick resan till Gotland i stället efter några dagar med massor av förvärkar (troligen stressrelaterade) men utan bilstol med oss. Det gick bra.

Här är det sjukstuga :( Är tokförkyld och hostar upp lungorna ungefär.. Inte skoj. Fick sjukskriva mig från jobbet, så himla drygt.

Igår blev jag lite glad trots att jag var helt färdig av sjukdomen. Var och visade min häst för en tjej som ska träna henne tills jag får henne såld, hon jobbar åt Jens Fredricsson som också kom förbi för att titta. Han tyckte hästen var jättefin och så tyckte han att min mage inte alls var speciellt stor (pluspoäng där) och meddelade att det här med att få barn är det mest fantastiska som finns! :D
Kändes trevligt efter alla såna här 'åh men NU börjar det ju synas rejält'-kommentarer...

Bebis sprattlar fortfarande friskt därinne, men i söndags var det ganska lugnt så då började jag fundera på om det var onormalt lite, men sedan när jag kom hem och lade mig ner så satte hon igång. Tror jag inte märker lika mycket bara när jag är på jobbet och grejar hela tiden.
v 30 nu och jag tycker magen har ändrat form lite, så den känns inte ett dugg större än förut, mer att den kanske putar mer nertill än hela magen så att säga. Kanske bebis har ändrat läge lite mer..

Apropå packat så har jag definitivt inte gjort det. Har inte ens köpt allt man kan tänkas behöva heller... Jag kör lite laid back stuket tror jag ;)

Vi är ju dessutom rätt nära sjukhuset i Östersund, de kan nog det här med förlossningar även här om det skulle behövas ;) då tror jag tågresan är värre! Men som sagt, nu har vi ju packat grejer så hon lär inte komma än :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar