Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo tack! Bebisen är kvar på insidan här med, tack och lov får jag säga. Vaknade upp igår morse vid 3-snåret och mådde pyton. Kräktes och haft riktigt dålig mage mellan 4-8, fick feber och sen sovit hela dagen igår. Idag är allt som bortblåst :confused: Tänkte att det kanske är kroppen som förbereder sig men det där var väl i så fall lite väl att ta i kan jag tycka :D
I övrigt mår jag bra men inga direkta tecken på någon förlossning snart, ilar till och från i fiffin rätt bra och gissar på att hon tränger sig neråt, senaste besöket hos bm var hon inte fixerad iaf :)
Jag har för mig att du har bf bara några dagar innan mig @Matmissbrukaren och jag har om 6 dagar, det innebär ju att mannen din är typ bortrest när du är beräknad eller? :nailbiting: Har dina tidigare små kommit senare än bf?
Jag börjar iaf känna att Gud vad skönt att detta är över snart! Ska bli så kul att få träffa den lilla och se hur hon ser ut och vad det är för en liten person :heart Och nervös över storasysters reaktion förstås.

Ja, jag har bf imorgon :p

Äh, vi tänkte att ungen stannar säkert inne till bf iaf. Vi är inte kända för att komma i tid i våran familj :p
Lite nervöst men förra förlossningen tog 16 timmar från första känning så vi tänkte att han borde hinna hem.
Blev igångsatt med sonen och han kom på bf-8 och tösen startade det av sig självt och hon kom på bf+8.

Jag funderade innan idag på hur bebis kommer se ut men jag har inte den blekaste. Ska bli väldigt spännande att se om hon blir lik sin syster, som har korkskruvar i hela håret :love:

Hur känns latensfasen egentligen? -Säger hon med två kids redan :p

Förvärkarna känns helt klart mer och möjlighetvis lite mer tryck neråt men det är ju inget som gör ont. Men har fått lite mer molvärk men det är i magen, mina riktiga värkar har jag alltid fått i ryggen.

Med tösen så missade jag ju dock att jag troligen var i latensfasen. Misstog det ju för att jag var förstoppad i två timmar innan tanken på värkar slog mig :p
Så jag fattade först när det var på gång ordentligt.

Kom dessutom ännu mer slem med någon liten bit i på pappret när jag var på toa innan.

Jaja, bara vänta och se hur det utvecklar sig!

Med ettan hade jag bara värkar som kändes i ryggen. Med 2an kändes de i princip bara i magen (och det hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen) och med trean mest i ryggen. Så kan vara ganska olika det där. Själva latensfasen märkte jag inte av alls med sista, de andra två har jag mest bara haft lite molvärk innan de riktiga värkarna tagit fart.

• Gilla
Reactions: MM
@Matmissbrukaren Jag var mest nöjd över godiset jag hade med mig :D Borde haft mer :angel: Blev sjukt illamående av något efter mitt snitt, spydde som en gris, men när jag väl kunde äta igen var godis välsignat gott :o
Hade med flera ombyten till mini men använde typ bara en pyjamas ändå eftersom vi åkte hem efter ett dygn.

Godis är självklart ett måste :D

Jag har packat ner tre set med kläder. Ett set i stl 50 och två i 56 och en pyjamas i stl 50. Vet inte om vi får åka hem direkt ju. Det beror på hur allt går så tog med lite extra ifall vi måste stanna någon dag. Sonen var dessutom en kräkbebis så jag har det i baktanken med.
Hoppas allt går smidigt och vi får lämna så fort dom ger klartecken för jag vill inte ligga där. Ville jag inte sist heller men tösen hade lite snabba hjärtslag så vi fick bli kvar. Visade sig sen när hon var närmare halvåret att hon hade ett blåsljud pga öppen ductus. Ultraljudad ex antal ggr under uppväxten och allt ser bra ut så hon har inga men av det :) , men den är fortfarande öppen.

Jag tror inte jag packade ner något onödigt i BB-väskan, hade ett par ombyten till mig och bebis (i strl 50 och 56), bindor och blöjor, lite choklad samt gainomax (till förlossningen om det skulle behövas påfyllning av energi - nu gick det ju fort så det behövdes inte), alla viktiga papper och sånt... Det var typ allt.

• Gilla
Med ettan hade jag bara värkar som kändes i ryggen. Med 2an kändes de i princip bara i magen (och det hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen) och med trean mest i ryggen. Så kan vara ganska olika det där. Själva latensfasen märkte jag inte av alls med sista, de andra två har jag mest bara haft lite molvärk innan de riktiga värkarna tagit fart.

:rofl: Jag läste "...hur bebis kommer ut men..."

Någon latensfas kände inte jag av i alla fall!

Googlar man så kommer man bara till familjeliv och där finns det miljoner olika tecken på att man är i latensfasen, och så säger ni att ni inte ens märkt av den :p
Själv har jag ingen aning mer än att jag slemmar ännu mer nu, så något händer ju.

@Flixon
Tro mig när jag säger att jag har koll på hur den kommer ut ;) :p

Här är det inget speciellt som händer så det blir nog över tiden som jag gissade. Tänkte långt innan att någon vecka över blir det säkert, men klart man liksom ändå hoppas lite på att det ska dra igång (och på ett sätt inte, fast jag inser ju att man är beyond the point of no return...):nailbiting:
Skulle iaf kännas fint att inte bebisen ligger och gottar till sig och blir stor nu när jag känt mig lagom tjock hela tiden, men man lär väl sluta som en blåval här med... :grin:O_o
Roade mig med att handtvätta bilen och handla flera kassar mat idag, fick hjälp av en snäll man som lyfte upp kundkorgen åt mig vid kassan så jag skulle slippa böja mig 700 ggr när jag plockade upp varorna :bow: (det finns gentlemen numera också!)

Här är det inget speciellt som händer så det blir nog över tiden som jag gissade. Tänkte långt innan att någon vecka över blir det säkert, men klart man liksom ändå hoppas lite på att det ska dra igång (och på ett sätt inte, fast jag inser ju att man är beyond the point of no return...):nailbiting:
Skulle iaf kännas fint att inte bebisen ligger och gottar till sig och blir stor nu när jag känt mig lagom tjock hela tiden, men man lär väl sluta som en blåval här med... :grin:O_o
Roade mig med att handtvätta bilen och handla flera kassar mat idag, fick hjälp av en snäll man som lyfte upp kundkorgen åt mig vid kassan så jag skulle slippa böja mig 700 ggr när jag plockade upp varorna :bow: (det finns gentlemen numera också!)

Det är ju så, man vill att det ska dra igång men samtidigt inte för som du säger finns det ingen återvändo :p

Vilken snäll man du träffade på! Dom är få nu för tiden men när man väl träffar på en :love:

Ang vittnen för faderskap hade de inga såna tillgängliga "men juristen har sagt att det är ok att de skriver under efter". Ehhh vad är syftet då om de inte ens träffat oss??

Linisen, kör också Smile i stan. Perfekt kombo :)

Fem v sen förlossningen men det känns som en evighet. Det var typ sommar när jag hade bf!

Hoppas det kickar igång för er snart.
Jag hade varken slem, latens eller nåt så kan inte hjälpa till!

• Gilla
Hur känns latensfasen egentligen? -Säger hon med två kids redan :p

Förvärkarna känns helt klart mer och möjlighetvis lite mer tryck neråt men det är ju inget som gör ont. Men har fått lite mer molvärk men det är i magen, mina riktiga värkar har jag alltid fått i ryggen.

Med tösen så missade jag ju dock att jag troligen var i latensfasen. Misstog det ju för att jag var förstoppad i två timmar innan tanken på värkar slog mig :p
Så jag fattade först när det var på gång ordentligt.

Kom dessutom ännu mer slem med någon liten bit i på pappret när jag var på toa innan.

Jaja, bara vänta och se hur det utvecklar sig!

Tjoho vad spännande!!! :nailbiting::banana::bump:

• Gilla
Men vad är det här för förvärkar :confused:

Dom börjar kännas mer men utvecklas inte vidare, så då kan dom väl bara låta mig va tycker jag :meh:
Har haft så här i flera dagar nu men jag antar kroppen vet vad den gör. Kan dock inte minnas att jag hade så med tösen.

Bf idag :bump:

Ska åka till stallet strax så är det gjort. Känner inte för att stå och mocka skit med värkar om det drar igång :p

Känns som kroppen kanske laddar energi nu med för blir man inte mätt på en frukost bestående av en skål fil med honungspuffar, ett kokt ägg med kaviar, en hel fralla (2 delar) med ost och ett glas äppeljuice så är det antingen jag som har hål i magen eller så närmar det sig för annars fattar jag inte hur det får plats för tillfället och ändå vill jag ha mer O_o :o

7_11_15_6.jpg

Min lilla sumobrottare :angel::love:

Fortsatt med förvärkar här hela dagen. Har även tryckt på neråt en hel del.
Om det här ger nada så blir jag arg :meh:

Det känns som det borde hända något i veckan som kommer iaf. Mardröm (!) om jag måste gå med det här i två veckor till :nailbiting:
Dom känns som mensvärk som moler och har sig.
Och huvudet måste ha sjunkit ner en hel del för jag kan banne mig inte gå snabbare än en snigel nu utan att det känns av rejält nertill.
Ändå tvingade jag mig ut på en promenad med ponnyn när tösen red idag. Tänkte att någon nytta gör det väl förhoppningsvis :p

Lik syrran i den åldern?

Njo, vissa likheter finns, men syrran var tidigare med riktiga leenden och aktivt minspel så det är lite svårt att jämföra. Syrran var ju övertydligt lik sin pappa som liten, det syns på den här med men inte lika tydligt.
Är dina tjejer lika?

Njo, vissa likheter finns, men syrran var tidigare med riktiga leenden och aktivt minspel så det är lite svårt att jämföra. Syrran var ju övertydligt lik sin pappa som liten, det syns på den här med men inte lika tydligt.
Är dina tjejer lika?
Jag har inte riktigt lagt bilder bredvid varandra än. Borde göra det. Äldsta är nog mer pappans drag när hon var i den här åldern. Minstingen är lite mer från min sida. Dock tror jag att de har en hel del likheter med.

Hur gick det med svartsjuka sen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 574
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar