Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alltför lång tid kvar då och eftersom du brukar få precis vid bf så får vi väl anta du får det igen och kan således räkna ner dagarna :)
Ja jag har börjat räkna ner, men samtidigt är förhoppningen om en till punktlig bebis inte allt för stora. Alla andra gånger har jag ju blivit flyttad på ul, nu blev jag inte flyttad alls, så bara för det går jag säkert över en vecka eller två. Ska till ullared en vända på lördag, så efter söndag är hon välkommen ut :D

Veckorna rasar verkligen iväg, insåg när H satt i bilskyddet hur mycket han växt. Hjälp! Men snart stannar han nog och förblir min lilla bebis :love:;)

Köpte rn Brio Happy idag till stallet, shit vilket gung! Och hjälp vad bred och stor.

Jag vet, jättemärkligt! :D

Jag tränade lite igår förresten. En kort powerwalk (måste fortfarande vara lite försiktig och inte slita på fogarna), och så lite träning på lekplatsen här utanför. Jäklar vilken träningsvärk som kommer krypande nu :p men det är en riktigt skön känsla :love:

Jag längtar något djävulskt till när jag kan rida min fina ponny igen :love:
Till våren ska vi till stranden igen och racea järnet!

Var på TUL igår. Allt såg fint ut. Bebis beräknas till ca 3,3 kg och ligger med huvudet neråt. Blodtrycket håller sig inom normalvärdena. I natt verkar hen ha försökt komma längre ner med huvudet, för det har ilat som bara den i framfogen.

Bara att gå hemma och ruva nu då. Idag ska jag städa och koka chili efter att jag simmat hundarna. :) Kommer vara less på att vara ledig efter nästa vecka. ;)

Är sugen på att gå och simma, kan man det när slemproppen börjat lossna? Det var ju ett par dagar sen och det har lugnat ner sig så tänker att det borde va okej nu väl? Fick sånt sjukt sim-abstinens. Måste se om jag är lika snabb i vattnet som när jag inte är gravid :D

Är sugen på att gå och simma, kan man det när slemproppen börjat lossna? Det var ju ett par dagar sen och det har lugnat ner sig så tänker att det borde va okej nu väl? Fick sånt sjukt sim-abstinens. Måste se om jag är lika snabb i vattnet som när jag inte är gravid :D
Jadå simma/bada kan du göra så länge inte vattnet har gått :)
Fast googlar man så står det ganska olika. Ring förlossningen o fråga om du är osäker.

Nån som har tagit influensavaccinet nu när ni är/varit gravida? Såg en massa lappar om det hos bm igår när jag var där, men glömde fråga om det. Är det ens lönt att ta det såhär nära förlossningen?

Veckorna rasar verkligen iväg, insåg när H satt i bilskyddet hur mycket han växt. Hjälp! Men snart stannar han nog och förblir min lilla bebis :love:;)

Köpte rn Brio Happy idag till stallet, shit vilket gung! Och hjälp vad bred och stor.

Vi har också en brio happy att ha som slit och släng hemma. Köpte min brors och hans frus begagnade. Perfekt att ha när man är i stallet eller ute och går på skogsvägar när man är ute och går med hunden!
Sen har vi en mindre smidigare som vi har i bilen:)

Jadå simma/bada kan du göra så länge inte vattnet har gått :)
Fast googlar man så står det ganska olika. Ring förlossningen o fråga om du är osäker.

Hm svårt, tänker att slemproppen antagligen återbildats eftersom inget hänt på typ två dagar nu så borde ju va lugnt. Men ska träffa bm på onsdag så frågar henne då. Säger hon att det är okej så blir det simma :)

Hm svårt, tänker att slemproppen antagligen återbildats eftersom inget hänt på typ två dagar nu så borde ju va lugnt. Men ska träffa bm på onsdag så frågar henne då. Säger hon att det är okej så blir det simma :)
Ja alltså, jag har alltid fått höra att så länge vattnet inte har gått så är det fritt fram att bada/simma. Men nu när jag googlade så var det olika bud överallt. Men den bör ju ha återbildats , så tror inte det är nån fara. Jag hade badat iaf.

Jag har med en Brio Happy till stallet. Nog har jag inte använt den än så den står här hemma i garaget än så länge. Men den känns väldigt stabil. Har en smidigare hemma och i bilen. Brio Smile som vi är väldigt nöjda med.

Idag har Casper badat, och jag fått duscha när han äntligen somnade. Har varit en liten "bökig" natt. Eller ja, han var vaken mellan 02:30-05:00. Bara glad och vaken. Hmmm... Kunde varit värre. Nu väntar jag på att han ska vakna så vi ska ut till stallet en sväng.

Däckade på soffan innan idag och vaknade av förvärkarna. Så dom borde ha ökat lite i styrka för jag har inte vaknat av dom tidigare.
Sen gick jag på toa och pappret blev helt slemmigt men fortfarande inga stora bitar men det känns som det kan betyda att jag håller på att öppna mig i smyg.

Nu kom min man hem precis efter ett 16 timmars pass på jobbet så jag är glad inget mer hänt medans han varit iväg.

Nu kan dock bebisen få komma när den behagar för nu är han hemma i helgen och två veckor framåt har hans chef varit snäll och satt honom på kontorstjänst :)

Packade ner lite till i BBväskan innan men det är svårt att veta vad som ska med denna gången med känner jag. Ska försöka få ner det sista ikväll så är det klart sen.

Vad hade ni andra med som ni använde, och vad var onödigt nu med facit i efterhand?

Fått första smset om bebisen kommit än från min syster för några timmar sen. Har inte svarat, tänkte jag kunde hålla henne lite på halster :p

@Matmissbrukaren Jag var mest nöjd över godiset jag hade med mig :D Borde haft mer :angel: Blev sjukt illamående av något efter mitt snitt, spydde som en gris, men när jag väl kunde äta igen var godis välsignat gott :o
Hade med flera ombyten till mini men använde typ bara en pyjamas ändå eftersom vi åkte hem efter ett dygn.

• Gilla
Reactions: MM
Idag har vi skrivit på faderskapsintyget. Så skönt att fått det gjort så man slipper dra med liten upp till soc bara för en sån sak. Fattar dock fortfarande inte varför man måste åka iväg o skriva på sånt, hade väl varit mkt enklare om de bara skickade hem papperna, men nä, så smidigt kan de ju inte göra det :S
Här skickade de hem med barn nr2 men inte 1. Intressant. Precis som att de vill köra lögndetektor på första men andra räknar de med att jag inte vänstrat. 2 vittnen skulle vi ha för att se till att det blev rätt. Hela grejen är väldigt konstig. Ja, okej, vittnen är väl bra för att jag inte ska fuska mig till att han ska bli underhållsskyldig men vad kan skillnaden mellan första och andra barnet vara egentligen? :p

@Matmissbrukaren Jag var mest nöjd över godiset jag hade med mig :D Borde haft mer :angel: Blev sjukt illamående av något efter mitt snitt, spydde som en gris, men när jag väl kunde äta igen var godis välsignat gott :o
Hade med flera ombyten till mini men använde typ bara en pyjamas ändå eftersom vi åkte hem efter ett dygn.
Kräkas nysnittad? Herre vad ont det måste ha gjort? :o

Fortfarande bebis på insidan och inget verkar vara på G :up: :p

Nu får det banne mig inte starta inatt/imorgon innan eftermiddagen för mannen ska iväg på jobb i ca 14 timmar om några timmar.
Men har inga tecken på att det skulle vara på G så förhoppningsvis är det lugnt :)

Hur är det med dig @BuenoBull? Inte långt kvar för dig heller nu :)

Jo tack! Bebisen är kvar på insidan här med, tack och lov får jag säga. Vaknade upp igår morse vid 3-snåret och mådde pyton. Kräktes och haft riktigt dålig mage mellan 4-8, fick feber och sen sovit hela dagen igår. Idag är allt som bortblåst :confused: Tänkte att det kanske är kroppen som förbereder sig men det där var väl i så fall lite väl att ta i kan jag tycka :D
I övrigt mår jag bra men inga direkta tecken på någon förlossning snart, ilar till och från i fiffin rätt bra och gissar på att hon tränger sig neråt, senaste besöket hos bm var hon inte fixerad iaf :)
Jag har för mig att du har bf bara några dagar innan mig @Matmissbrukaren och jag har om 6 dagar, det innebär ju att mannen din är typ bortrest när du är beräknad eller? :nailbiting: Har dina tidigare små kommit senare än bf?
Jag börjar iaf känna att Gud vad skönt att detta är över snart! Ska bli så kul att få träffa den lilla och se hur hon ser ut och vad det är för en liten person :heart Och nervös över storasysters reaktion förstås.

• Gilla
Reactions: MM
Här skickade de hem med barn nr2 men inte 1. Intressant. Precis som att de vill köra lögndetektor på första men andra räknar de med att jag inte vänstrat. 2 vittnen skulle vi ha för att se till att det blev rätt. Hela grejen är väldigt konstig. Ja, okej, vittnen är väl bra för att jag inte ska fuska mig till att han ska bli underhållsskyldig men vad kan skillnaden mellan första och andra barnet vara egentligen? :p

Men va? Haha. Här har jag fått åka ner med alla fyra. Trots att 1an o 2an har samma pappa och 3an och 4an har en annan (fast dom har samma) Fanns inte på kartan att de skulle skicka hem några papper.
Kan förstå den där biten med vittnen iofs. Det jag inte riltigt förstår dock är, att är man gift, då tar de för givet att karln är pappa och att man inte legat med nån annan, så man slipper de där jäkla papperna. Men har man varit sambo i flera år så måste man åka ner..

Hur känns latensfasen egentligen? -Säger hon med två kids redan :p

Förvärkarna känns helt klart mer och möjlighetvis lite mer tryck neråt men det är ju inget som gör ont. Men har fått lite mer molvärk men det är i magen, mina riktiga värkar har jag alltid fått i ryggen.

Med tösen så missade jag ju dock att jag troligen var i latensfasen. Misstog det ju för att jag var förstoppad i två timmar innan tanken på värkar slog mig :p
Så jag fattade först när det var på gång ordentligt.

Kom dessutom ännu mer slem med någon liten bit i på pappret när jag var på toa innan.

Jaja, bara vänta och se hur det utvecklar sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 574
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V