Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
H dissar napp och en kollega tipsade om en speciell napp som deras som accepterade. Men 179:- för en nappjävel!! Har snart lagt flera hundra på nsppar, oväntat utgift ;)

Anledning till att jag vill ha napp är att slippa agera en själv. På kvällar och morgonen snuttar han, kräks, snuttar, kräks osv.
Jävlar vad dyrt!!

Siri vill inte heller ha napp, hon kan suga på den i några sekunder men den åker ut rätt fort. Vi har också snuttid på kvällarna så jag förstår vad du menar. Jag tänker att det förhoppningsvis ger sig snart, under tiden provar vi med nappen och annan tröst så brösten får vila emellanåt i alla fall.

Napp köper jag inte begagnat, nypris är samma överallt. Lagt ut stallvagnen för 300:- mer än jag köpte den för (bestämt mig för nåt mer stabilt) så mellanskillnaden ksnske får gå till napp. Ska testa en billig version till som vi har hemma och är olik de andra.

Har pumpat ut ikväll så ska testa flaska också.

Napp köper jag inte begagnat, nypris är samma överallt. Lagt ut stallvagnen för 300:- mer än jag köpte den för (bestämt mig för nåt mer stabilt) så mellanskillnaden ksnske får gå till napp. Ska testa en billig version till som vi har hemma och är olik de andra.

Har pumpat ut ikväll så ska testa flaska också.

Jag hoppas ingen försöker sälja begagnade nappar :crazy:
Men det finns nog folk till det med!

Synd att nypriset är samma överallt. Hoppas det löser sig och att han ändrar åsikt om napp snart :)

Men var ju tvungen att kolla på Tradera och det finns fan folk till allt :eek:

Begagnade nappar och flaskor :yuck:

Seriöst, är folk pengakåta eller är folk så snåla att dom inte köper sånt nytt? För jag antar att folk köpt annars skulle ingen orka lägga ut aktioner :crazy:

Trodde det var det du menade med EBay :) flaska var också plastigt och äckligt. Hur lyckas alla som inte ammar?? @Tassetass help!

Haha nej gud nej :p

Jag tänkte om det fanns nya till bättre pris. Är ju en hel del företag som säljer på dom sidorna :)

Det är lika vidrigt som att sälja/köpa begagnade underkläder till sina barn :wtf:

Men var ju tvungen att kolla på Tradera och det finns fan folk till allt :eek:

Begagnade nappar och flaskor :yuck:

Seriöst, är folk pengakåta eller är folk så snåla att dom inte köper sånt nytt? För jag antar att folk köpt annars skulle ingen orka lägga ut aktioner :crazy:
Jag tror att det tillhör ett modernt tänkande. Både flaskor och nappar går ju att koka så det blir rent och det är ju ett enormt slöseri med resurser att tillverka allt nytt, egentligen.

Trodde det var det du menade med EBay :) flaska var också plastigt och äckligt. Hur lyckas alla som inte ammar?? @Tassetass help!

Min onge vet ju inte om något annat, så hon käkar nöjt från flaska. :p Napp har hon dock aldrig accepterat, mer än korta stunder när hon var yttepytte. Numer använder hon fingrarna. Det är alltid hårdrocksfattning enligt nedan och sedan lägger hon andra handen över med pekfingret på nästippen.

Fil%202015-09-30%2010%2059%2033.jpeg

Inte helt olikt H som suger tag i sin lilla knutna hand. Tänkte prova Medela Calma, om han får i sig mindre luft kanske det går bättre?

/envis mamma

Inte helt olikt H som suger tag i sin lilla knutna hand. Tänkte prova Medela Calma, om han får i sig mindre luft kanske det går bättre?

/envis mamma
Calmanappen var ingen hit för oss. Min bebbe älskar Dr Brown-flaskan som är framtagen för att minska luft i flaskan. Vi kör med prematurnappen för att inte störa amningen. Men oavsett napp och flaska så grinar hon oftast illa med hela ansiktet precis när hon får in nappen i munnen så jag antar att hon tycker illa om gummismaken.

När det gäller vanlig napp så är A:s favorit gumminappen Soothie som tydligen bara säljs för sjukhusbruk. Men vi har samlat på oss ett par stycken så att vi ska klara oss ett tag.

Jag tror att det tillhör ett modernt tänkande. Både flaskor och nappar går ju att koka så det blir rent och det är ju ett enormt slöseri med resurser att tillverka allt nytt, egentligen.

Jo, egentligen. Jag kan förstå tänket men jag skulle själv aldrig vela ha en begagnad napp i min mun eller någon annans avlagda trosor hur tvättade dom än är.
Där går iaf min gräns för att köpa nytt.

Annars är jag öppen för begagnat vad det gäller det mesta.

Vi har en Mamflaska och nappen är ganska tjock och plastig,tänkte att nåt mer gummiaktigt kanske är bättre.

Störa amningen tror jag inte är möjligt :D besök hos läkaren på BVC idag, 5,2 kg nu! Och 59 lång men det känns mer osäkert. Han klarade fokuseringstestet också.

Nu ska vi träffa hovis, sen köpa ny stallvagn och sen sälja gamla. Jag kommer bli sån där tokig vagnmamma som har 48 vagnar ;)

Calmaflaskan funkar fint här, eller ja, alla nappar som det kommer mat ur funkar jättebra :D det är när det bara är napp som det inte duger :p när vi var på sjukhuset för moderkaksresterna fick hon första portionen ersättning ur en vanlig vällingflaska, innan maken åkte hem och hämtade calmaflaskan.

Jo, egentligen. Jag kan förstå tänket men jag skulle själv aldrig vela ha en begagnad napp i min mun eller någon annans avlagda trosor hur tvättade dom än är.
Där går iaf min gräns för att köpa nytt.

Annars är jag öppen för begagnat vad det gäller det mesta.
Jag kan ju tänka att det är samma som bestick och visst äter du väl med restauranger bestick? :p

Nej, jag har inte använt beggade nappar (mina barn har aldrig gillat napp något vidare), däremot har dottern druckit välling ur lånad flaska. Inga konstigheter tycker jag och inte särskilt långt ifrån att köpa beggade nappar.

Är det några utav era bebisar som är torra i huden? Sebbe är såpass torr att huden typ flagar i alla hudveck och händer och fötter. Börjar få lite nojja över det. BVC har hembesök imorgon EM men tänkte om ni har något tips, köpte hem en flaska babyolja Intensive från Natusan men vette tusan om man vågar använda den, ifall jag skulle rubba hela balansen och han skulle börja se ut som en fisk? :nailbiting:

TL: har provat smörja med bröstmjölk utan resultat.

Senast ändrad:
Är det några utav era bebisar som är torra i huden? Sebbe är såpass torr att huden typ flagar i alla hudveck och händer och fötter. Börjar få lite nojja över det. BVC har hembesök imorgon EM men tänkte om ni har något tips, köpte hem en flaska babyolja Intensive från Natusan men vette tusan om man vågar använda den, ifall jag skulle rubba hela balansen och han skulle börja se ut som en fisk? :nailbiting:

casper flagnar lite här och var. Det är tydligen huden som håller på att ställa in sig till att vara i annan miljö än fostervatten. Det rättar till sig och man behöver inte göra något. Jag har bara badat honom i lite olja i badvattnet. Och jag tycker det blir bättre för varje dag. Imorgon blir han 2 veckor. Var tar tiden vägen?

Siri flagade en hel del första-andra veckan. Vi gjorde ingenting, huden ställer om sig precis som Linisen skrev. Det rättade till sig fint, nu är hon bara lite torr om benen emellanåt, det smörjer jag med vanlig olivolja som jag använder när jag masserar hennes mage :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 575
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar