Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den biten kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, jag har varit konstant kissnödig sen innan jag plussade :p :meh:
Men ja, generellt sett så i slutet så kan du känna dig mer kissnödig eftersom bebisen ligger så långt ner och trycker på.

Kissnödigheten släppte, skönt! Har istället lite ont i svanken, så som jag antar är mensvärkskänsla. Men jag tror att jag just nu känner efter extra mkt bara för att jag sett slemproppen :p om nån timme kommer säkert allt kännas som vanligt igen. Måste dock ta tag i var vi ska lämna hunden när det är dags. Om det blir hundpensionat eller om mamma kan komma och hämta honom. Hon bor dock 30 mil bort. Men pensionat känns sådär för vår hund är rädd för andra hundar.

v 40 bild kommer här:

temporary-image1446462729945_5637450c2a6b221f09dab8c8.jpg

Vi har bokat bio i morgon kväll, så det vore ju typiskt om den bestämde sig för att komma då :p Annars känns det lugnt fortfarande.

Slemproppen, hur säkert tecken är det? För den har börjat lossna, rejält! Ut kom det i storlek golfboll. Och jag är 100 på att det var slemproppen, alldeles segt och genomskinligt och som gelé i kattmaten.

Har inte sagt ngt till min sambo än för han kommer bara bli orolig då haha. För visst kan det ändå dröja veckor innan något händer? I övrigt känner jag lite stickande i bäckenbotten när jag går men annars ingenting.
De kan ju dröja flera veckor. Min bebis kom 1-2 dygn efter :).

Haha ja det var ju ett ganska motsägelsefullt inlägg ;)
Men jag hoppas det dröjer några veckor. Jag har ju saker att göra, typ klippa mig och fixa naglarna. Så bebis får vänta lite tycker jag, om man nu kan önska :p

Haha ja det var ju ett ganska motsägelsefullt inlägg ;)
Men jag hoppas det dröjer några veckor. Jag har ju saker att göra, typ klippa mig och fixa naglarna. Så bebis får vänta lite tycker jag, om man nu kan önska :p

Dessutom hade väl du gått över tiden några dagar @Elisha och då är det väl inget konstigt om bebis dyker upp några dagar senare.
@BernT har dock några veckor kvar och då är det nog troligare att den kommer återbildas. Men som sagt, man vet ju aldrig med något när man är gravid :p

Dagens motion av att leda häst på sonens ridning avklarad. Nu blir det soffan resten av dagen, icke bekvämt att gå med ett huvud mellan benen :p

Ska jag ta det som ett tecken på att bebis kommer i helgen för det är inställt nästa måndag och då ligger jag ändå på BB :idea: :p

Ett annat litet dilemma är sonen just nu. Min gullunge :love:
Han vet ju så väl att bebis är beräknad till lördag och är helt inställd på att hon kommer då. Har verkligen försökt att förklara att hon likaväl kan komma imorgon som på torsdag nästa vecka men nej då, det är lördag som gäller!
Jag får kanske hoppas att hon är punktlig för hans skull :p

Jag har också motionerat med att leda häst idag, gick en promenad med min ena häst som var ganska yster, men sol och lite blåst gör väl sitt därtill. Som tur var väntade hon med att dampa loss totalt förrän vi kom tillbaka till hagen och hon blev släppt igen.. :)
Att gå gick bra för min del, däremot känner jag av ryggen nu när jag kom hem efter att ha mockat och fixat och så gått promenad då.. Men en varmdusch gjorde susen.

Någon annan som märkte av att magen fungerade igen närmare förlossningen?

Har varit hård till och från och gravidvitaminpillerna hjälpte inte till nu när jag tagit dom senaste två veckorna men har märkt nu att sista tre dagarna så fungerar tarmarna normalt igen?

Har läst om något hormon som gör så det kan bli så strax innan förlossningen, så tänkte bara om någon annan varit med om samma? *letar inte alls tecken* :p

Med tösen så hade jag inte så dagarna innan, däremot tog kroppen hand om den biten precis när förlossningen startade. Misstänker värkarna fick fart på det ;)

Annars har jag varit duktig idag och lagt in förlossningens nr i telefonen. Känns inte som jag vill googla det mitt allt om behovet av att ringa uppstår.
Sen var jag ändå med sonen hos tandläkaren på sjukhuset idag så rekade vilken väg som blir smidigast att gå till förlossningen. Till min förtret stänger bakvägen redan vid fyra på eftermiddagen och den är absolut bästa vägen. Slipper man folk som glor på en när man stannar upp för värkarna i huvudentrén som jag fick göra med tösen. Men om vi åker in mitt i natten är det kanske ändå inte så många som hänger där.
Min bm sa att dom ändrat runt lite på BBavdelningen så ville kika på vägen till den nya avdelningen men det var lätt att hitta.

@Matmissbrukaren, blir det några barn eller? ;)

Här är blodtrycket tillbaka på hyfsat normalt (135/80) och TUL är bokat till på torsdag. Bebis kickar på i vanlig ordning och jag har halsbränna hela nätterna. ;)

Inte förens till helgen tidigast hoppas jag :p
Jag skojade inte när jag sa att jag gärna går över en vecka ;)
Min man är på bortaplan idag, torsdag och fredag utan möjlighet att ta sig hem förens jobbet är klart och det känns inte så kul om det startar när han är iväg så långt borta. Imorgon är han dock ledig så då passar det fint :D

Så bra att blodtrycket lugnade sig lite :)
Hoppas det håller sig nu. Du har ju inte långt kvar du heller så det är ju drygt om sista tiden bara ska bestå av massa extra kontroller och åka hit och dit hela tiden när man har annat man vill göra.

Ett annat litet dilemma är sonen just nu. Min gullunge :love:
Han vet ju så väl att bebis är beräknad till lördag och är helt inställd på att hon kommer då. Har verkligen försökt att förklara att hon likaväl kan komma imorgon som på torsdag nästa vecka men nej då, det är lördag som gäller!
Jag får kanske hoppas att hon är punktlig för hans skull :p

Han kanske vet något du inte vet ;):sneaky::D

• Gilla
Reactions: MM
Han kanske vet något du inte vet ;):sneaky::D

Haha, man vet aldrig :p

Men det kan också vara lite charmigt med autistiska på det viset. Som igår tex på hans ridning. Han går i ridterapigrupp med andra med samma funktionshinder och igår skulle dom rida en hinderbana och gå igenom två sockerbitar och när ledaren säger att här ska ni rida igenom sockerbitarna så protesterar en pojk högt och säger att det där är inga sockerbitar, det är plastbitar!
Vissa saker vi normalstörda accepterar förstår dom inte alls hur det hänger ihop :p
Så nu när appen visar 100% på lördag och hon inte kommer så får jag se hur jag ska förklara det..

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka - Född 9/10 kl 06:22. 3384 g, 49 cm lång.
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke - Sebastian född 27/10 kl 07:50. 3300g, 51cm lång.
15/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet, pojke Född 9/10 kl 12.19. 3520 g, 52 cm lång.
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke- Casper Född 22/10 planerat snitt 14:04, 3480g, 50cm.

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka - Född 31/10 kl 06:07, 3200g, 50cm.
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet. Född 24/9, kl 08.32, 49 cm, 2,4 kg, flicka
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Förhoppningsvis sista bm-besöket idag! Bra blodtryck och magmåttet stod kvar på samma som för två veckor sedan så min kurva är ganska utplanad nu. Hon tycker det är normalt då bebisen verkar sjunkit ner lite nu och är nu nästintill fixerad. Jotack, det känner jag liksom :p Vägde mig och nu hade jag hoppat upp 1 kg till, det har ju stått still de senaste gångerna. Men faktum är att jag tycker mina bröst vuxit igen sista dagarna.

Fick en ny tid om 2 v, hoppas verkligen jag inte har bebisen kvar på insidan då... Sista datum är den 22 om inget händer, så där är målet nått om inte annat.

Haha, man vet aldrig :p

Men det kan också vara lite charmigt med autistiska på det viset. Som igår tex på hans ridning. Han går i ridterapigrupp med andra med samma funktionshinder och igår skulle dom rida en hinderbana och gå igenom två sockerbitar och när ledaren säger att här ska ni rida igenom sockerbitarna så protesterar en pojk högt och säger att det där är inga sockerbitar, det är plastbitar!
Vissa saker vi normalstörda accepterar förstår dom inte alls hur det hänger ihop :p
Så nu när appen visar 100% på lördag och hon inte kommer så får jag se hur jag ska förklara det..
Sådär var min son med. Helt inställd på att dottern skulle komma på den dagen som var beräknad. Det enda man kan göra är nog att i den mån det går påminna, påminna och förbereda att bebisen faktiskt kan komma både före och efter. Sen blir det ju lite som det blir med autistiska när ungen väl kommer, för går ju inte riktigt säga "i morgon ska vi åka till sjukhuset och klockan 08 föds bebisen". Om man inte har planerat snitt då :p

H dissar napp och en kollega tipsade om en speciell napp som deras som accepterade. Men 179:- för en nappjävel!! Har snart lagt flera hundra på nsppar, oväntat utgift ;)

Anledning till att jag vill ha napp är att slippa agera en själv. På kvällar och morgonen snuttar han, kräks, snuttar, kräks osv.

H dissar napp och en kollega tipsade om en speciell napp som deras som accepterade. Men 179:- för en nappjävel!! Har snart lagt flera hundra på nsppar, oväntat utgift ;)

Anledning till att jag vill ha napp är att slippa agera en själv. På kvällar och morgonen snuttar han, kräks, snuttar, kräks osv.

Den finns inte på Tradera/Ebay då? Ebay brukar man ju kunna fynda på.

Känner igen det där sen tösen var liten så jag har redan införskaffat en napp och hoppas ungen tar den.
Hon spottade ut dom flesta. Dom enda som gick hem var dom i gummi är det väl dom är i, bruna i sugdelen och rätt korta och lätta att suga hårt på och trycka ihop.

:arghh::arghh: Fyfan vad galet! 179 jävla spänn för en napp.
Snacka om att någon tjänar ohemula mängder med stålar :banghead::down:

Hörde att vissa barn gillar de med en sån rund plastbit i stället för de med urgröpning för näsan. Vilken förklaring... Menar alltså de där plastbitarna som inte ska vara i munnen :p du förstår säkert. Förstod det som att vissa barn vill att något nuddar näsan, att det på något vis triggar det där sugandet eller nåt, jag vet inte riktigt. Värt att testa i alla fall kanske.

Jag hade aldrig köpt en napp för den summan om jag nu inte visste att det funkade. Aldrig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 578
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar