Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud vad folk stirrar upp sig nu :p

Hade utsläppet i stallet idag och svärmor var snäll och kom och passade barnen så dom kunde sova vidare. Så hon har ju sett att inget hänt med mig. Nu frågade hon ändå sin son om hon vågade åka till sin stuga en timma bort men skickade precis sms om att hon stannar hemma.
Å hans syrra har skickat sms med sina planer för dagen så vi vet var hon är och grannen var ute i trädgården när vi kom hem från stallet och hade sett att våran bil var borta och svärmors var här så dom funderade på om vi åkt in nu.

Vad folk har koll på en då :D
Jag behöver alltså inte oroa mig för när det ska starta, det sköter alla andra :up:

Ändå lite nervöst över att mannen ska iväg på jobb 4 timmar hemifrån imorgon, det kan jag ju erkänna :crazy:

Vad spännande @Matmissbrukaren :banana::banana::banana: Hoppas du får snusa bebis snart!

Just den här veckan har jag inte tid att föda barn :p
Om jag inte får boka in tidigast tisdag kväll efter tösens fiollektion så hon är ute på senast onsdagen eller från fredag kväll. Sen är det fritt fram när som helst för då jobbar mannen på hemmaplan :)
Tänk om det gick att boka, hade varit smidigt :D :up:

@Matmissbrukaren Men hörru, då får du ju allt ta och knipa lite om mannen ska jobba så långt iväg i morgon. Sängliggande hela dagen? ;) Skämt å sido, jag förstår om det känns lite stressande. Hoppas alkt löser sig till det bästa!

@Matmissbrukaren Men hörru, då får du ju allt ta och knipa lite om mannen ska jobba så långt iväg i morgon. Sängliggande hela dagen? ;) Skämt å sido, jag förstår om det känns lite stressande. Hoppas alkt löser sig till det bästa!

Men du, vem tror du är mest nervös, jag eller min stackars man :p
Jag kan ju i värsta fall ta mig till sjukhuset med taxi, vi har bara 15 min in i normalt körtempo :p (nej, svärföräldrarna är sista alternativet till skjuts, dom är så stirriga och en taxichaufför måste ju varit med om sånt innan, eller hur ;) )
Men han sitter flera timmar bort och är nervös. Så jag tycker nog mer synd om honom. Tror han kommer känna sig stressad, eller att han kanske redan gör men det är inget han delger mig.
Nu hade det varit bra med en man som jobbar på kontor!

Har du några känningar? :)

Här är det förvärkar till tusen och mina bröst bestämde sig för att bli minst en storlek större igår :confused:
Lite slempropp som lossnar hipp som happ men annars inget.
Men jag kände ju knappt av latensfasen med tösen. Vaknade vid sex på morgonen av att det startat och då trodde jag ju att jag hade magknip och behövde gå på toa, i två timmar innan jag fattade att det var på G :p När dom kollade mig på förlossningen strax efter tio så var jag öppen 3 cm och tappen helt utplånad.
Så för min del känns det som jag väntar på regelbundna värkar direkt och kanske inte märker av förarbetet denna gången heller.

Nä, inte något sådär tydligt som förvärkar eller stor slempropp. Däremot har det varit mer flytningar sista tiden och jag har fått mer obehagliga hugg och stickkänslor nerifrån underlivet. Jag hoppas på att det också öppnar sig lite i smyg för min del :p
Bebis rör sig också väldigt mycket, vilket är skönt så slipper man oroa sig för det iaf :)

• Gilla
Reactions: MM
Nä, inte något sådär tydligt som förvärkar eller stor slempropp. Däremot har det varit mer flytningar sista tiden och jag har fått mer obehagliga hugg och stickkänslor nerifrån underlivet. Jag hoppas på att det också öppnar sig lite i smyg för min del :p
Bebis rör sig också väldigt mycket, vilket är skönt så slipper man oroa sig för det iaf :)
Jag hade ju inte heller något sådär supertydligt innan det var dags, håller tummarna att det är samma för dig ;)

M
Igår 06:07 kom vår ljuvliga lilla tös till världen! :love: 3200 gr och 50 cm lång.

Vi mår bra och jag är så nöjd med förlossningen (trots 56 timmar från första värk pga av onormalt värkarbete, men det blev faktiskt något positivt i slutändan). Förlossningsberättelse kommer!
du fortsätter trenden med tidiga barn i denna tråden, känner mig utanför ;)

Stort grattis!

Det behöver inte betyda att det inte är på G.
Jag hade inte heller några förvärkar eller andra tecken på att det var på gång! Var dessutom helt inställd på att få gå över tiden, så var inte beredd på att han skulle vara en vecka tidig. Inte ens särskilt kraftiga sammandragningar hade jag innan.
Men poff 23.30 gick vattnet och värkarna satte igång direkt. När vi kom in på FL två timmar senare så var jag 4 cm öppen:)

Vecka 40 idag och 6 dagar till bf. Kanske sista magbilden?
Den behöver inte växa mer iaf :p

AQFAAAACpJFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0NjM4MzIwOTI0Nl81NjM2MGU1YTJhNmIyMjQ3NWI1Yjk3ODYuanBn

Är det en synvilla men tycker att den stannat av i storlek ? Eller är bebisen fixerad? :)
Förstår att det är tungt men tycker inte att den är överdrivet stor :)

Den växer fortfarande men har sjunkit en hel del. Syns tydligt om man jämför bilderna. Bebis är fixerad! Nej, den är inte överdrivet stor, tycker den är alldeles lagom, min minsta av tre :)

temporary-image1446399871781_56364f6f9606ee163681759d.jpg

Följer kurvan perfekt som den ska :)
temporary-image1446400276053_56365103ddf2b308936b9fa8.jpg

Men gud vad folk stirrar upp sig nu :p

Hade utsläppet i stallet idag och svärmor var snäll och kom och passade barnen så dom kunde sova vidare. Så hon har ju sett att inget hänt med mig. Nu frågade hon ändå sin son om hon vågade åka till sin stuga en timma bort men skickade precis sms om att hon stannar hemma.
Å hans syrra har skickat sms med sina planer för dagen så vi vet var hon är och grannen var ute i trädgården när vi kom hem från stallet och hade sett att våran bil var borta och svärmors var här så dom funderade på om vi åkt in nu.

Vad folk har koll på en då :D
Jag behöver alltså inte oroa mig för när det ska starta, det sköter alla andra :up:

Ändå lite nervöst över att mannen ska iväg på jobb 4 timmar hemifrån imorgon, det kan jag ju erkänna :crazy:
Haha! Mina grannar erkände att de hade koll med och blev väldigt uppspelta varje gång vi inte var hemma :p

Igår 06:07 kom vår ljuvliga lilla tös till världen! :love: 3200 gr och 50 cm lång.

Vi mår bra och jag är så nöjd med förlossningen (trots 56 timmar från första värk pga av onormalt värkarbete, men det blev faktiskt något positivt i slutändan). Förlossningsberättelse kommer!
Grattis!!

Haha! Mina grannar erkände att de hade koll med och blev väldigt uppspelta varje gång vi inte var hemma :p

Haha, att en gravid kvinna kan vara så spännande i slutet :p

Svärmor ringde en stund senare igen för att se om det var till oss ambulansen var på väg som körde förbi dom. Det dumma med att bara bo en bit ifrån varandra, dom kan ha koll på gott och ont. Som sagt, hellre taxi in till förlossningen än att hon kör mig för jag tror inte hon fixar det :p

Jag hoppas nu ungen håller sig inne till minst imorgon kväll. Haft förvärkar precis hela dagen och googlade lite nu att har man så mycket förvärkar så kan det snabbt övergå till latensfasen.
Det spelar verkligen ingen roll hur många ggr man gjort det här förut, varje gång är ny och unik. Jag kan likaväl gå över två veckor och ha det så här hela tiden.
Nåväl, ut kommer dom ju alltid :)
Men efter bf passar bättre om jag får välja :p

Min envisas ju fortfarande med att vara väldigt lugn av sig så för några dagar sen så hade det varit superlugnt i magen i två dygn. Nu vet jag ju dock hur hon ligger och hon ligger med ryggen utåt så jag vet ju att det berodde på att hon vridit sig ännu mer inåt min rygg men ändå börjar man noja. Ska bli skönt att få henne på utsidan snart!

Såna stickkänslor har jag med och tror att det är bebis huvud som åker ner och trycker till på känsliga ställen.

Slemproppen, hur säkert tecken är det? För den har börjat lossna, rejält! Ut kom det i storlek golfboll. Och jag är 100 på att det var slemproppen, alldeles segt och genomskinligt och som gelé i kattmaten.

Har inte sagt ngt till min sambo än för han kommer bara bli orolig då haha. För visst kan det ändå dröja veckor innan något händer? I övrigt känner jag lite stickande i bäckenbotten när jag går men annars ingenting.

Slemproppen, hur säkert tecken är det? För den har börjat lossna, rejält! Ut kom det i storlek golfboll. Och jag är 100 på att det var slemproppen, alldeles segt och genomskinligt och som gelé i kattmaten.

Har inte sagt ngt till min sambo än för han kommer bara bli orolig då haha. För visst kan det ändå dröja veckor innan något händer? I övrigt känner jag lite stickande i bäckenbotten när jag går men annars ingenting.

Inget säkert tecken alls, men det brukar betyda att livmoderhalsen har börjat öppna sig lite. Det enda du kan göra är att vänta. Antingen så händer det mer, eller så gör du som jag gjorde förra gången och slemmar i flera veckor innan förlossningen startade.
Min har ju lossnat lite lite i några veckor nu men absolut inte i närheten av förra gången.

Slemproppen kan släppa och återbildas flera gånger om.

Inget säkert tecken alls, men det brukar betyda att livmoderhalsen har börjat öppna sig lite. Det enda du kan göra är att vänta. Antingen så händer det mer, eller så gör du som jag gjorde förra gången och slemmar i flera veckor innan förlossningen startade.
Min har ju lossnat lite lite i några veckor nu men absolut inte i närheten av förra gången.

+ @Tassetass
Åh hoppas det är så här med. Har fortfarande förberedelser kvar, kan inte komma bebis nu ju ;)
Det kommer iaf massa mer slempropp-bitar, och det känns som jag måste kissa heela tiden. Kommer det avta eller kommer det kännas så fram tills v 40 (eller 42 då om det går över tiden), känns sjukt drygt behöva gå i 4-6 veckor med sån känsla, men är väl inte mkt att göra åt det.

+ @Tassetass
Åh hoppas det är så här med. Har fortfarande förberedelser kvar, kan inte komma bebis nu ju ;)
Det kommer iaf massa mer slempropp-bitar, och det känns som jag måste kissa heela tiden. Kommer det avta eller kommer det kännas så fram tills v 40 (eller 42 då om det går över tiden), känns sjukt drygt behöva gå i 4-6 veckor med sån känsla, men är väl inte mkt att göra åt det.

Den biten kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, jag har varit konstant kissnödig sen innan jag plussade :p :meh:
Men ja, generellt sett så i slutet så kan du känna dig mer kissnödig eftersom bebisen ligger så långt ner och trycker på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 578
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar