Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande bebis på insidan och inget verkar vara på G :up: :p

Nu får det banne mig inte starta inatt/imorgon innan eftermiddagen för mannen ska iväg på jobb i ca 14 timmar om några timmar.
Men har inga tecken på att det skulle vara på G så förhoppningsvis är det lugnt :)

Hur är det med dig @BuenoBull? Inte långt kvar för dig heller nu :)

Är det några utav era bebisar som är torra i huden? Sebbe är såpass torr att huden typ flagar i alla hudveck och händer och fötter. Börjar få lite nojja över det. BVC har hembesök imorgon EM men tänkte om ni har något tips, köpte hem en flaska babyolja Intensive från Natusan men vette tusan om man vågar använda den, ifall jag skulle rubba hela balansen och han skulle börja se ut som en fisk? :nailbiting:

TL: har provat smörja med bröstmjölk utan resultat.

Miniderm funkade super för oss! Varje gång jag tog av kläderna så såg d ut som d snöat på golvet typ! :p Men efter ngr dagar med miniderm så är han mjuk som en, ja bebis igen. ;)

Ligger i sängen med mjölkstockning i båda brösten och 40 graders feber, igen. Ngn som har ngn mirakelkur så jag kan bli kvitt den?:meh:
Annars så funkar d mesta bra här hemma! Lucas växer och står i. :up:

Ligger i sängen med mjölkstockning i båda brösten och 40 graders feber, igen. Ngn som har ngn mirakelkur så jag kan bli kvitt den?:meh:
Annars så funkar d mesta bra här hemma! Lucas växer och står i. :up:

Usch stackare. Massera brösten när du duschar varmt, amma ofta (och ta det bröstet som gör ondast först) och försök mjölka ur lite är nog de enda tipsen jag kan komma med

Åh, bara uppe och kissat en gång inatt och fastän det är skit att inte vakna av väckarklockan så betyder det att jag för en gångs skull fått lite djupare sömn :bump:

Har sovit mig igenom 5 larm med snooze, ett sms från min man och några samtal. Till slut vaknade jag som tur är när han ringde :D

Skickat barnen till skolan nu. Så nu blir det frukost och sen ska jag på koll hos min bm lite snabbt bara för att checka blodtryck. Hon kollar väl annat med antar jag när jag ändå är där. Nu hoppas jag på att det är sista besöket hos henne. 2 dagar till bf :love:

Känns dock inte som att vi ska få någon minimänniska :confused:
Ärligt talat känns det ibland som att jag fortfarande inte fattat att jag är gravid :p
Men så är det väl för alla, lite overklighetskänslor innan bebisen faktiskt är här och på riktigt.
Jag såg en nyfödd när jag var på sjukhuset i måndags och herregud så små dom är :heart

Då var besöket hos bm avklarat. Hon kollade blodtrycket som blivit bättre och låg nu på 130/75 och urinen var ren :)
Det var bara en snabb extrakoll för just det men hon kollade hjärtljuden på bebis med som låg på 130 slag/min.

Fick en tid till fredag nästa vecka ifall bebis inte kommit tills dess och då kommer jag få en tid för igångsättning av henne. Jag går gärna över tiden, det är rätt lugnt för min del eftersom jag vet att det är i slutet nu och det är rätt spännande med väntan. Sista två veckorna är ju superspännande när man inte vet när det ska ske, tiden innan är mest en transportsträcka hit :p
Men sättas igång vill jag inte med tanke på erfarenheten då jag sattes igång med sonen.
Vill att det kommer igång av sig självt, det har funkat bäst för min kropp tidigare.

Bm besök avklarat här med. Magen har sjunkit en del men bebis är fortfarande väldigt rörlig. Får väl se om den behagar fixera sig öht. Sf måttet hade börjat plana ut lite, men annars såg det mesta bra ut. Nu hoppas jag bara att liten behagar titta ut innan nästa besök, för jag är lagom less på att vanka runt helt handikappad.

Bm besök avklarat här med. Magen har sjunkit en del men bebis är fortfarande väldigt rörlig. Får väl se om den behagar fixera sig öht. Sf måttet hade börjat plana ut lite, men annars såg det mesta bra ut. Nu hoppas jag bara att liten behagar titta ut innan nästa besök, för jag är lagom less på att vanka runt helt handikappad.

I vilken vecka är du i nu? Du har väl typ 2 veckor kvar? :)
Inte kul att känna sig handikappad. Vet hur det känns. Men just nu är det mest vätskan i benen som gör mig väldigt orörlig då det är sjukt obekvämt med sprängfyllda ben..

I vilken vecka är du i nu? Du har väl typ 2 veckor kvar? :)
Inte kul att känna sig handikappad. Vet hur det känns. Men just nu är det mest vätskan i benen som gör mig väldigt orörlig då det är sjukt obekvämt med sprängfyllda ben..
38+0 i morgon, så ett par veckor kvar ja. Låååånga veckor :p

• Gilla
Reactions: MM
Lill-skrotis blir två veckor idag. Var tar tiden vägen? Jag har minskat 10 kg på dom här veckorna. Och idag är första dagen utan smärtstillning. Väntar på att han ska vakna så vi kan byta blöja och amma innan vi går ut på promenad. Men han sover gott idag tydligen. Ska iväg till apoteket och köpa tejp, tejpar fast tuttiläggen på nätterna så jag kan sova utan bh. Hur behändigt som helst!

Blä vilken natt, sådär mycket har jag inte varit vaken sen förlossningen tror jag.
Lill-skrotis blir två veckor idag. Var tar tiden vägen? Jag har minskat 10 kg på dom här veckorna. Och idag är första dagen utan smärtstillning. Väntar på att han ska vakna så vi kan byta blöja och amma innan vi går ut på promenad. Men han sover gott idag tydligen. Ska iväg till apoteket och köpa tejp, tejpar fast tuttiläggen på nätterna så jag kan sova utan bh. Hur behändigt som helst!
Ja visst går det fort? Siri blir 4 veckor imorgon, galet!

Jag sover på en handduk :D

Blä vilken natt, sådär mycket har jag inte varit vaken sen förlossningen tror jag.

Ja visst går det fort? Siri blir 4 veckor imorgon, galet!

Jag sover på en handduk :D

Tejp?! Bra tips, har kört med handduk jag med men har gått igenom varje natt hittills. Men kan dem inte ramla bort om man rör sig för mycket? Återkom gärna med resultat! :p

Idag har vi skrivit på faderskapsintyget. Så skönt att fått det gjort så man slipper dra med liten upp till soc bara för en sån sak. Fattar dock fortfarande inte varför man måste åka iväg o skriva på sånt, hade väl varit mkt enklare om de bara skickade hem papperna, men nä, så smidigt kan de ju inte göra det :S

Idag har vi skrivit på faderskapsintyget. Så skönt att fått det gjort så man slipper dra med liten upp till soc bara för en sån sak. Fattar dock fortfarande inte varför man måste åka iväg o skriva på sånt, hade väl varit mkt enklare om de bara skickade hem papperna, men nä, så smidigt kan de ju inte göra det :S

Jag försökte boka tid för det för 1-2 v sedan men då tyckte de att det var så snart inpå att vi kunde vänta till efteråt.. De hade dåligt med tider lät det som..

Tejp?! Bra tips, har kört med handduk jag med men har gått igenom varje natt hittills. Men kan dem inte ramla bort om man rör sig för mycket? Återkom gärna med resultat! :p

Jag ligger rätt still men tycker dom sitter riktig bra. Handduk funkar inte för mig. Då är det mjölk överallt. Använder vanlig förbandstejp jag löper på apoteket den bredare sorten.

Skönt att bebis stannade inne idag!
Mannen jobbade mellan 04.00-19.30 idag och imorgon väntar typ ett likadant pass. Hur orkar man :wtf:
Håller tummarna för att bebis stannar kvar imorgon med men sen är det äntligen fritt fram. Efter imorgon kan jag slappna av lite mer tror jag :p

Fick världens sötaste kommentar från tösen idag!
Vi bakade igår och idag var svärmor förbi och såg det då tösen åt på en kaka och frågade om vi bakat till söndag, då det är fars dag. Då säger tösen nej, det är till lördag. Lördag? frågar svärmor. Ja, bebisen kommer ju då så kan vi ta en fika sen svarar tösen :D :love:
Dom är så söta som är så inställda på att hon kommer då. Inte lätt att vara liten och inte förstå hur mycket jag än försöker förklara :heart

Nu hoppas jag mina förvärkar har lust att antingen utveckla sig till något mer typ NU så mannen inte hinner sticka till jobbet, eller så får dom gärna upphöra och sluta göra mig nervös :meh:
Förresten så hade hans chef föreslagit en färdknäpp till honom idag för att få fart på det. Han sa att han läst att det kan fungera och inte utfört det själv i teorin men jag vet inte om jag ska tro på det :angel: :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 575
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar