Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte riktigt lagt bilder bredvid varandra än. Borde göra det. Äldsta är nog mer pappans drag när hon var i den här åldern. Minstingen är lite mer från min sida. Dock tror jag att de har en hel del likheter med.

Hur gick det med svartsjuka sen?

Det går lite upp och ner. Storasyster kan vara rätt våldsam av sig ibland, antar att det är nåt utlopp för känslor, men det är svårt att hantera på rätt sätt. Det känns som om man inte alltid räcker till :(

Bebisbubblan är magisk. :love: Kan sitta och titta på lilla V i timmar. Hennes fantastiska minspel och söta grymtningar. Fick världens sötaste bebis (inte alls partisk :D). :love:

Och mitt i all denna bebislycka får jag veta att en kompis barn dött i magen. Så otroligt sorgligt. Vi skulle bli föräldrar samtidigt. De blev föräldrar till ett änglabarn. :cry: Är så tacksam att V kom till världen med ett skrik.

Bebisbubblan är magisk. :love: Kan sitta och titta på lilla V i timmar. Hennes fantastiska minspel och söta grymtningar. Fick världens sötaste bebis (inte alls partisk :D). :love:

Och mitt i all denna bebislycka får jag veta att en kompis barn dött i magen. Så otroligt sorgligt. Vi skulle bli föräldrar samtidigt. De blev föräldrar till ett änglabarn. :cry: Är så tacksam att V kom till världen med ett skrik.

Fy vad vidrigt :( Jag är tacksam varje dag för mina fina tjejer. Tänk så mycket som kan gå fel...

Usch vad fruktansvärt.:cry:

Så fruktansvärt tragiskt. Det var verkligen min största skräck de sista veckorna.

Så fruktansvärt tragiskt. Det var verkligen min största skräck de sista veckorna.
Min med. Jag var så säker på att hon skulle dö sista tiden. Flera gånger på förlossningen när de inte hittade hjärtljud direkt frågade jag men då var jag lite tryggare eftersom att hon låg under sån kontroll och man snabbt kunde plocka ut barnet och börja med livräddning. Nojar fortfarande iom att känslan var så stark och bebis lever men försöker släppa det lite.

Okej hörni jag har en fråga
Mitt avslag var i princip helt borta from förra veckan men igår började jag blöda igen klart och färskt blod och jag blir lite nervös för det har ökat under dagen..ringde 1177 igår och de tyckte jag kunde avvakta tills måndag.
Jag hel ammar men kan det vara mensen? Eller har något gått upp igen ? Hjälp!

Mitt avslag var i princip helt borta from förra veckan men igår började jag blöda igen klart och färskt blod och jag blir lite nervös för det har ökat under dagen..ringde 1177 igår och de tyckte jag kunde avvakta tills måndag.

Det går och kommer lite här också. Minns att det var likadant sist. Avvakta är nog det enda du kan göra, även om det är tråkigt. Åtta veckor här nu, och det är väl i stort sett över, men ropar inte hej än :cautious:

Jag fick likadant, uppehåll en vecka och sen plötsligt massa blod. Blev lite nervös över att nåt gått fel med snittet så jag ringde och de ville att jag skulle komma in, men proverna såg bra ut och det kunde tydligen bli såhär. Nu är bebis 6,5 veckor och det håller ff på...lattjo! Första barnet (också snitt) blödde jag i 2 dagar, uppehåll i 1, blödde 2-3 och sen var det klart. Mkt smidigare!

Min med. Jag var så säker på att hon skulle dö sista tiden. Flera gånger på förlossningen när de inte hittade hjärtljud direkt frågade jag men då var jag lite tryggare eftersom att hon låg under sån kontroll och man snabbt kunde plocka ut barnet och börja med livräddning. Nojar fortfarande iom att känslan var så stark och bebis lever men försöker släppa det lite.
Ja jag är också lite nojig fortfarande (maken med) och måste kolla så hon andas :o

Ja jag är också lite nojig fortfarande (maken med) och måste kolla så hon andas :o
Vi hade ett läskigt andningsuppehåll precis efter födseln så vi kör andningslarm i vaggan/spjälsängen, känns lugnande faktiskt. Är väl ingen garanti men jag sover bättre med det på. Den sorten som är en platta man lägger under madrassen.

Så var det för mig med. Dagarna jag gick över var hemska.

Hörde ang avslag så är det ett sår så det jan gå upp om man anstränger sig och blöda till lite. Det har det gjort för mig.

Asså Hs leenden när man ler mot honom :love:

Jag har kräks efter båda mina snitt , vid första snittet redan under ingreppet och vid andra kejsarsnittet från när jag förflyttades från operationsbritsen till sjukhussäng.

Vid andra kejsarsnittet så hade jag en narkossköterska vid min sida som berättade att man blir illamående när blodtrycket sjunker, därför kräks många under snittet men denna gång lyckades han häva det med blodtryckshöjande. Också ett tips vid kejsarsnitt :up:. Efteråt kan man kräkas av bla inre stress, reaktion på bedövningen, kroppens reaktion för att äntligen få mat osv.

Ett tips om du ska ha fler barn, och fler snitt är att be om illamående-tabletter :up:. Jag har aldrig kunnat äta förrän på natten pga illamåendet , båda barnen är födda runt 15-tiden. Men vid sista snittet så la sig illamåendet på natten men med äldsta sonen så kräktes jag ca ett dygn.[/USER]

Kräkas nysnittad? Herre vad ont det måste ha gjort? :o

Nu svarar jag fast inlägget inte var till mig :angel:

Men i mitt fall, som vid första kejsarsnittet började kräkas under ingreppet och vid andra kejsarsnittet när jag flyttades från operationsbritsen till sjukhussäng, så var det mest obekvämt och svårt. Allt från brösten och ner har varit bedövat, så i några fall har jag även kräks ned sängen :meh: Däremot med äldsta sonen där illamåendet höll i sig längre än bedövningen så fick jag ha en kudde tryckt mot magen för då gjorde det riktigt ont :crazy:

Nu svarar jag fast inlägget inte var till mig :angel:

Men i mitt fall, som vid första kejsarsnittet började kräkas under ingreppet och vid andra kejsarsnittet när jag flyttades från operationsbritsen till sjukhussäng, så var det mest obekvämt och svårt. Allt från brösten och ner har varit bedövat, så i några fall har jag även kräks ned sängen :meh: Däremot med äldsta sonen där illamåendet höll i sig längre än bedövningen så fick jag ha en kudde tryckt mot magen för då gjorde det riktigt ont :crazy:
Jag mådde lite illa i början minns jag. Narkosläkaren tryckte i mig nåt läkemedel av nåt slag genom infarten så gick det över, tack och lov.

Jag mådde lite illa i början minns jag. Narkosläkaren tryckte i mig nåt läkemedel av nåt slag genom infarten så gick det över, tack och lov.

Ja det är toppen med observanta narkosläkare :up:

Jag fick läkemedel för blodtrycket under vid andra kejsarsnittet under ingreppet men tyvärr hjälpte det inte när jag väl skulle förflyttas :crazy: Minns att förlossningen inte kunde ge mig något mer efteråt pga tiden emellan läkemedel så jag fick illamående-tablett först på kvällen när vi kom till BB.

Ja det är toppen med observanta narkosläkare :up:

Jag fick läkemedel för blodtrycket under vid andra kejsarsnittet under ingreppet men tyvärr hjälpte det inte när jag väl skulle förflyttas :crazy: Minns att förlossningen inte kunde ge mig något mer efteråt pga tiden emellan läkemedel så jag fick illamående-tablett först på kvällen när vi kom till BB.
Jag avskyr att kräkas så jag sa till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 573
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar