Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt jag kan hitta i journalerna är att jag fått Spinalanestesi och oxycontin intravenöst under båda ingreppen. Efteråt har jag fått citodon och alvedon som smärtlindring.

Vid andra barnet fick jag några timmar även Metergin för livmodern. Primperan för illamåendet vid 19.46 (kejsarsnittet var mellan 15.06 - 15.36).
Ok, då var det inte den som var boven. :)

Vilket maraton @Sedna !!

Filtvarianten gör ingen direkt skillnad annars, det kritiska är när bröstet avlägsnas och han vaknar av flyttningen. Har dock inte testat att lägga honom i egen säng så det löser sig säkert.

Vilket maraton @Sedna !!

Filtvarianten gör ingen direkt skillnad annars, det kritiska är när bröstet avlägsnas och han vaknar av flyttningen. Har dock inte testat att lägga honom i egen säng så det löser sig säkert.
Jag lärde mig med äldsta dottern att om man, när bebis somnat och inte har så hårt tag om bröstet kan man lossa (snabbt som attan) och hålla om bebisen lite så de inte börjar röra sig så mycket och vaknar av det. I alla fall mina två har somnat lite tyngre igen och så småningom har jag kunnat resa mig. Ytterst sällan jag låter bebis ligga och snutta någon längre stund efter de har slutat äta. Sen att hon inte sover någon längre stund mellan måltiderna normalt är väl en annan femma

Vilket maraton @Sedna !!

Siri kan vakna till lite när vi lägger ner henne, men en hand på magen eller under rumpan brukar hjälpa för vår del! Ni hittar säkert nåt som funkar för er så småningom :)

Sitter också och äter frukost. :D Försöker verkligen känna om det är något på G men det verkar inte så. Igår kunde jag till och med hänga med i sambons promenadtempo vilket jag inte har fixat sista tiden utan har känt mig som en snigel som släpat efter... Tror det betyder att bebisen halkat ännu längre ner så det inte gör lika ont i ligamenten. Däremot sticker det mer nertill från underlivet.
Annars ingenting..

Hon sitter och käkar frukost :p
Med lite lätt inbillningssjuka om att hon vaknade med mensvärk som inte går över och sen två förvärkar på det.
Så allt är som vanligt alltså :p

(Fast igår kväll var det faktiskt lite rosa i slemmet som lossnade, men bara minimalt)

Hur går det för @Mitrolle? :)

Määh :laugh:
Det låter som det är på gång i alla fall :D

Igår testade vi ny sorts napp till flaskan och lite varmare ersättning och det gjorde susen! I rena farten lyftes han över till egen säng när han somnat och sov där tills första nattmatningen.
Sen fick mamma bebisabstinens och ville ha honom i sängen och gosa :D

Alltså, det här :love:
12187909_10156277240985061_7779589768433537728_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 572
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24