Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
image.jpeg

Mer bebismys!

Jag tror också på Mittolle! Pang kommer det säga tror jag. Matmissbrukaren däremot kommer slemuppdatera ett par dagar till ;)

Haha, alldeles rätt :p

Mer slem lossnade ikväll och nu var det inte rosa längre utan mestadels mörkrött!
Med tösen var det inte rött alls förens den morgonen det satte igång så jag tar det som ett bra tecken :p

Ska tvinga mannen till sex ikväll och se om det kan få resten av proppen att lossna och sen hoppa studsmatta så kanske vattnet går. Får dock smyga in i grannens trädgård då och hoppa för vi har ingen studsmatta :D

Inget på G här än förutom att mensvärken i morse inte var inbillad. Har haft den hela dagen och en del förvärkar och så lossnade som sagt mer slem ikväll så jag antar att det gör lite nytta ändå :)

Det blir väldigt bra om lilla flickan är ute tills jag åker nedåt landet ;)

Hade ju hoppats på idag, men jag tror inte det blir så

Det blir väldigt bra om hon är ute innan du kommer hit, det är ju evigheter dit ju O_o :p
Iaf tycker man det nu när man bara väntar på att det ska sätta fart.

Här drog det igång tidigt i morse med någon sorts värkar... Jag har inte haft en enda sammandragning under hela graviditeten men nu verkar det onekligen vara något sådant. Hade minst 3 st/10 min som kändes som mensvärk ungefär och sedan lyckades jag somna om och när jag vaknade igen började det om.
Ringde iaf till FL och kollade och som jag misstänkte var det bara att avvakta mer smärtsamma sådana :p
Så idag ska jag äta och sova tror jag, om det går..
Igår gick jag typ en mil, så det kanske satte igång det hela? :D

Här drog det igång tidigt i morse med någon sorts värkar... Jag har inte haft en enda sammandragning under hela graviditeten men nu verkar det onekligen vara något sådant. Hade minst 3 st/10 min som kändes som mensvärk ungefär och sedan lyckades jag somna om och när jag vaknade igen började det om.
Ringde iaf till FL och kollade och som jag misstänkte var det bara att avvakta mer smärtsamma sådana :p
Så idag ska jag äta och sova tror jag, om det går..
Igår gick jag typ en mil, så det kanske satte igång det hela? :D

Tjohoo :bump:

Hoppas det är på G nu :banana:

BVC besök idag. Gått upp 200gr på 1vecka och växt totalt 2cm till. Upptäckte igår att han blivit lite skinnflådd i ljumskarna och har baddat med bröstmjölk vid varje byte, såg redan bättre ut idag men gud vad det måste svida på honom när han rör på benen :cry:

Är det någon fler av er som ammar som har väldigt stark utdrivningsreflex?

Amningen satte sig direkt. V tog rätt grepp med detsamma och hon har fått i sig bra med mjölk (+300gr 10 dagar gammal). Redan på BB badade vi i mjölk och på BB sa de att det kommer stabilisera sig på några dagar. Nu känns det som att tillgång och efterfrågan är i balans, men utdrivningen är ju helt bananas. Lillan nuddar bröstvårtan och mjölken sprutar hej vilt.

Vårtan blir hal och svår att greppa och för att kompensera den starka utdrivningen tar hon mindre grepp och får i sig en del luft (tack och lov är hon väldigt lättrapad). Liggamma funkar betydligt bättre än att sitta. Sittandes slutar det med att hon inte hinner med och sätter i halsen och då håller jag henne i mer halvsittande ställning så det ska kunna rinna undan bra. Bara liggamma är ju inte helt hållbart, hemma är det ju okej men inte annars.

Några tips hur vi kan göra amningen lite lättare för lillan?

Frågade på BVC och fick rådet att inte pumpa ur, men det känns mer som ett råd till någon med överproduktion vilket jag inte verkar ha. Har testat mjölka ur för hand innan amningen, men jag är inte alls så bra som bebis på att stimulera utdrivningen och det känns väldigt meckigt på natten.

Det verkar iaf gå sakta för nu har jag inte haft några känningar på flera timmar.. Ska nog ta och släpa ner lite tvätt i tvättstugan :p
Däremot är jag jättehungrig :D

Ät ät ät :D
Kroppen som vill ladda energi!

Det kommer säkerligen igång snart igen :)

Sån bra timing vi har då :p

Vi har köpt ny ytterdörr och en vän till min man är snickare så han skulle höra av sig när han kunde hjälpa till att byta den då han fått massor på sitt jobb nu då en annan blivit sjuk. Men nu ringde han och sa att han är ledig imorgon och kan hjälpa oss då.

Så nu jävlar får bebis stanna ett dygn till för vi behöver få upp dörren :p
Gudarna vet när han får en ledig dag sådär igen nämligen.

Å svärmor och svärfar ringde innan och frågade om det var okej att dom stack på julmarknad två timmar bort. Snällt att dom frågar men sen börjar hon fråga om när dom tänker sätta igång mig. Tror dom är otåliga med med andra ord :p

Hur fasiken orkade du gå en MIL igår @Mitrolle :eek:
Vi gick på promenad med hund och ponny innan idag och gick en halvtimme och kom 1,5 km. Snabbare än så gick inte för mensvärken i magen höll på att ta kål på mig och jag kände mig konstant kissnödig. Å på köpet en ponny som gärna ville ut i skogen :p

Hur fasiken orkade du gå en MIL igår @Mitrolle :eek:
Vi gick på promenad med hund och ponny innan idag och gick en halvtimme och kom 1,5 km. Snabbare än så gick inte för mensvärken i magen höll på att ta kål på mig och jag kände mig konstant kissnödig. Å på köpet en ponny som gärna ville ut i skogen :p

Ja, det märkliga med den här graviditeten är att ju längre den gått desto mindre 'gravid' känner jag mig, iaf sista veckan. Foglossningen har blivit bättre, det drar inte i ligamenten alls som förut osv. Det var strålande solsken och jag skulle möta min kompis i andra änden av city så jag gick dit.. Efter att jag redan gått en promenad innan det och sedan gick jag även med min sambo på kvällen :p

Men jag är inte mer kissnödig än jag är som ogravid heller :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 572
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24