Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte se att @Matmissbrukaren har skrivit något på ganska länge, blev det bebis kanske i helgen? :)

Nix, ingen bebis än. Vi är inte kända för att vara i tid i våran familj :p

Tror dock kroppen laddar för jag äter som en jävla häst, sover lite djupare, har mycket förvärkar som jag inbillar mig gör lite nytta och har fått väldigt mycket vattniga flytningar blandat med slempropp.

Vi har dock slagit vad här hemma så bebis behöver inte komma förens på onsdag eller fredag, så vinner jag vadet :D

Sonen gissade på den 7;e, tösen på 8;e eller 9;e, gubben på 9;e eller 11;e och jag på 11;e eller 13;e så fredag blir bra så har bara jag rätt :p

Undrar också om @Matmissbrukaren håller på och föder barn?!

Kl
Ligger och ammar en dotter som sovit i spjälsängen flera nätter i rad nu, i natt var hon dessutom superlätt att natta om efter amningarna vilket annars har tagit en stund av knorrande innan hon somnat.

I helgen var vi på fest också, Siri sov från att vi kom, genom fördrink, tal, visor och ända fram till efterrätten. Hon passade också på att charma typ alla där :D

• Gilla
Reactions: MM

Tror dock kroppen laddar för jag äter som en jävla häst, sover lite djupare, har mycket förvärkar som jag inbillar mig gör lite nytta och har fått väldigt mycket vattniga flytningar blandat med slempropp.

Vi har dock slagit vad här hemma så bebis behöver inte komma förens på onsdag eller fredag, så vinner jag vadet :D

Sonen gissade på den 7;e, tösen på 8;e eller 9;e, gubben på 9;e eller 11;e och jag på 11;e eller 13;e så fredag blir bra så har bara jag rätt :p
Äsch då... :p jag gissar på 10e! :D

• Gilla

Jag tror hon kommer imorgon!
Jag hoppas verkligen det.

• Gilla
Här är det fortfarande ingen bebis på G heller. Jag tror dock till helgen också :p

Skulle ju vara jäkla komiskt om våra dök upp samma dag :p

Lite övertid gör inget så länge jag får vara människa under tiden. Att gå över och ha ont i hela kroppen kan inte vara roligt!
Så länge jag och bebis mår bra (både psykiskt och fysiskt) så känns det okej. Visst, otåligt och frustrerande att behöva vänta ännu mer men ändå okej :)

Undrar också om @Matmissbrukaren håller på och föder barn?!

Kl
Ligger och ammar en dotter som sovit i spjälsängen flera nätter i rad nu, i natt var hon dessutom superlätt att natta om efter amningarna vilket annars har tagit en stund av knorrande innan hon somnat.

I helgen var vi på fest också, Siri sov från att vi kom, genom fördrink, tal, visor och ända fram till efterrätten. Hon passade också på att charma typ alla där :D

Härligt! Ska försöka vänja H vid egen säng nu. Han sover bra men det kritisks blir väl att lyfta över nör han somnat. På dan sover han överallt men på kvällen vill han gärna ligga nära.

Skulle ju vara jäkla komiskt om våra dök upp samma dag :p

Lite övertid gör inget så länge jag får vara människa under tiden. Att gå över och ha ont i hela kroppen kan inte vara roligt!
Så länge jag och bebis mår bra (både psykiskt och fysiskt) så känns det okej. Visst, otåligt och frustrerande att behöva vänta ännu mer men ändå okej :)

Nä här är det inte jobbigt, det känns som innan så för den sakens skull gör det inget med övertid. Jag hittade en kupong nånstans från Coop att man fick gratis blöjor ett år om barnet föds 9 mån efter Alla hjärtans dag (dvs 14/11) så vi siktar väl på att pricka det och vinna lite :D

Nä här är det inte jobbigt, det känns som innan så för den sakens skull gör det inget med övertid. Jag hittade en kupong nånstans från Coop att man fick gratis blöjor ett år om barnet föds 9 mån efter Alla hjärtans dag (dvs 14/11) så vi siktar väl på att pricka det och vinna lite :D
Jag siktar också på den 14e. Känns som en bra dag att föda barn på. Och då har barnvakten hunnit ner också :D

Här kommer då min förlossningbersättelse. (Långt!)

Kvällen den 28/10 började jag få värkar. Värkarna kom och gick. Kunde hålla i sig en minut med ett intervall på var sjätte minut, för att sedan avta. Så fort jag slumrade till drog värkarna igång igen. Efter drygt ett dygn med värkar och ingen sömn så åkte jag till förlossningen för sovdos. Konstaderades att tappen var utplånad och jag var öppen 3 cm med hinnbuktning. Hemskickad i hopp om att snart gå in i aktiv fas.

Den 30/10 var värkarna skarpare, men de ville inte bli etablerade. I perioder kunde de avta så gott som helt, för att dra igång med besked så fort jag slumrade till. När jag hade haft värkar i 43 timmar utan att få sova åkte jag in till förlossningen igen. Konstaderades att jag var öppen 4-5 cm. Jag ville då inget annat än att föda barn, hur trött jag än var. Barnmorskan tyckte vi skulle ta vattnet men läkaren var tveksam och ville ge sovdos med hänvisning till att jag kanske inte skulle orka med en förlossning. Det beslutades att vattnet skulle tas- jag trodde på mig själv och barnmorskan trodde på mig.

Undersökningarna av modermunnen fick igång värkarbetet och jag började äntligen få mer regelbudna värkar så vi avvaktade med vattnet. Efter tre timmar började värkarna åter avta. Konstaderades att jag bara öppnat mig en centimeter till och jag började tvivla på min kropp. Vid midnatt togs vattnet och då äntligen satte värkarna fart.

Vid kl 03 tyckte jag värkarna började vara outhärdliga. Då stod bebis vid spinae och jag var öppen 7-8 cm. Började fråga om EDA då jag kände behov av att få vila, men konstaderade att EDA inte var värt det i så sent skede då det inte skulle ta bort det vidriga trycket nedåt. Lustgas ville jag inte ha, jag uppskattade att vara helt närvarande. Gav tens och akupunktur ett försök. Tyckte tens gav viss hjälp att flytta fokus från smärtan.

Vid kl 04 började jag få känslan att jag ville krysta, men jag var fortfarande inte fullt öppen. Bytte ställning och stod på knä och hängde över en saccosäck. Den värsta smärttoppen i värkarna började försvinna och jag var så trött att jag lyckades slumra till för några sekunder i värkpauserna. Barnmorskan tyckte värkarbetet började bli för ineffektiv. Bebis stod på bäckenbotten men jag hade en kant på 1-2 centimeter kvar att öpnna mig. Hon förelog att jag skulle ta vara på krystkänslan och försöka att forcerat krysta huvudet förbi kanten för att skynda på förlossningen. Det lyckades på tredje eller fjärde försöket. Den smärtan önskar jag inte min värsta fiende.

Sedan kändes slutet av förlossningen som en ren utförsbacke. 05:40 fick jag riktiga krystvärkar och 06:07 den 31/10 var hon ute. Fick bra guidning av barnmorskan för att låta vävnaderna anpassa sig och sedan få ut hela bebis på en och samma värk. Bebis höll en knuten näve vid kinden vilket gav en grad 1 brisntning men i övrigt bara ett par ”skrubbsår”.

Jag kommer bära med mig förlossningen som ett fint minne. Smärtan var fruktansvärd, men som helhet tycker jag förlossningen var en otroligt häftig upplevelse. Samarbetet med sambon och det fina stödert från barnmorskorna och undersköterskan kändes helt avgörande för den fina upplevelsen.

Ja det är toppen med observanta narkosläkare :up:

Jag fick läkemedel för blodtrycket under vid andra kejsarsnittet under ingreppet men tyvärr hjälpte det inte när jag väl skulle förflyttas :crazy: Minns att förlossningen inte kunde ge mig något mer efteråt pga tiden emellan läkemedel så jag fick illamående-tablett först på kvällen när vi kom till BB.
Fick du möjligen Ketogan som smärtlindring?

Jag vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg ? :confused: Det var inte direkt att jag bara gillade läget och kräktes men jag kan inte trolla fram någon medicin ifall personalen säger nej det är för tätt mellan tiden :cautious:
Aha, jag var nog trött när jag läste. Jag hann inte direkt börja kräkas utan det var ett illamående de kunde stoppa och som tack och lov inte fortsatte efter op :p

Härligt! Ska försöka vänja H vid egen säng nu. Han sover bra men det kritisks blir väl att lyfta över nör han somnat. På dan sover han överallt men på kvällen vill han gärna ligga nära.
Vi har ju haft Siri i babynestet mellan oss sedan första veckan så vi har flyttat över hela det till spjälsängen, hon är ju redan van att bli lagd där. I ert fall hade jag gjort som @Hyacinth föreslår!

Fick du möjligen Ketogan som smärtlindring?

Allt jag kan hitta i journalerna är att jag fått Spinalanestesi och oxycontin intravenöst under båda ingreppen. Efteråt har jag fått citodon och alvedon som smärtlindring.

Vid andra barnet fick jag några timmar även Metergin för livmodern. Primperan för illamåendet vid 19.46 (kejsarsnittet var mellan 15.06 - 15.36).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 573
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar