Det är nog väldigt olika hur man upplever olika graviditetsåkommor.
Du har väl kräkts flera gånger om dagen en period? Och tycker din graviditet varit okomplicerad och besvärsfri. Det är ju jättebra att du känner så, men det finns nog många som skulle tycka det var väldigt jobbigt att kräkas så mycket. Så jag kan ju tycka att du redan fått din släng av sleven
Jag tycker jag haft en okomplicerad graviditet (såhär långt).Mina största farhågor var illamående och foglossning
och det har jag fått ytterst lindriga slängar av. Sedan känner jag mig ofta begränsad ändå, av att vara t.ex. tröttare, tyngre och lättare bli andfådd. Men hur jobbigt det känns varierar från dag till dag och beror väldigt mycket på hur aktiv jag skulle behöva eller vilja vara.
Jo det är klart, jag spydde upp allt jag åt och drack dagligen i flera månader. Det var jobbigt. Men det känns ändå (för mig) "bättre" än att få tex foglossning/konstant ont i kroppen.
Men visst, när jag satt på toalettlocket på jobbet och grät klockan 06 för att det var fjärde gången på en timme jag spydde så var jag inte så nöjd.
Är så glad att kroppen funkar, tex igår körde jag och sambon styrketräning på morgonen (kan fortfarande köra bänkpress och annat tungt, ser lite kul ut med magen ) sen två st powerwalks på en timme styck och sen föräldrakurs.
Är faktiskt stolt över att jag inte sjukskrivit mig trots att jag erbjöds sjukskrivning från v 10 och graviditeten ut. Att jag jobbat, börjat kl 05, gått mina 10-15 km på jobbet och gjort mina hundratals tunga lyft varje dag. Sjukt nöjd över min starka kropp om det nu är tillåtet.