Födde du i Lund, eller var ni nån annanstans?Här kostar det 350kr per dygn för pappan, parkeringen gick på ca 40 kr (endast avgift dagtid). Vet inte om/vad det kostar för mamman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Födde du i Lund, eller var ni nån annanstans?Här kostar det 350kr per dygn för pappan, parkeringen gick på ca 40 kr (endast avgift dagtid). Vet inte om/vad det kostar för mamman.
Jag är helt enig, min kropp är inte stor nog för två personer. Och jag har en hel månad kvarEller familjen annorlunda.. Fy sjutton.
Det är bara två v kvar men herregud vad tråkigt och obekvämt det är!
Jag var förresten på gravidmassage igår. Massage är ju alltid skönt, men att få ligga på mage var helt fantastiskt. Visst borde man kunna använda friskvårdsbidraget till gravidmassage? Vet inte vad jag ska göra av friskvårdsbidraget annars, något som gör mig andfådd är inte aktuellt
Fiffigt att göra det när man ändå är "öppnad" så att säga. Suveränt att slippa hormoner med ju. Jag har ju också planer på sterilisering men det känns som att jag vill ha ett par år för att "bekräfta" att det blir rätt också. Vore rätt trist om man ångrar sig. Samtidigt är det lite sorg iom att bebisar är så mysiga men, de är ju inte bebisar hela livet. Så småningom blir de stora och krävande och vi ska orka hålla ihop den familj vi bildar.Min kropp är definitivt inte gjord för varken graviditeter ellr barnfödande, så det kändes helt rätt att skriva under papper om sterilisering i samband med mitt snitt så att det här garanterat blir sista gången
Jag ska på gravidmassage i morgon för friskvårdscheckar
Apropå det där med att orka vara gravid så tänker jag att det måste ju bero på hur ens graviditeter är. Jag har ju haft en synnerligt okomplicerad graviditet såhär långt så jag skulle kunna göra om det för den sakens skull flera gånger till (dock har vi nog bara tänkt en unge till, så det slipper jag ju). Däremot har jag ju ingen erfarenhet av själva förlossningen så den biten kanske jag inte vill göra om sedan
Fiffigt att göra det när man ändå är "öppnad" så att säga. Suveränt att slippa hormoner med ju. Jag har ju också planer på sterilisering men det känns som att jag vill ha ett par år för att "bekräfta" att det blir rätt också. Vore rätt trist om man ångrar sig. Samtidigt är det lite sorg iom att bebisar är så mysiga men, de är ju inte bebisar hela livet. Så småningom blir de stora och krävande och vi ska orka hålla ihop den familj vi bildar.
Haha alltså, köpte nya bh-ar igår. Trodde jag ökat nån storlek. Fick köpa 75J!!! Har 75F i vanliga fall. Inte konstigt att jag har ont i axlarna ibland.. Aja lärdom, skaffa INTE sillisar innan barn, blir bara stoooort. Och dyrt. 1200 för två bh-ar. Sjukt ovärt.
Vi har börjat fundera lite på var vi vill åka när det är dags, finns ju massor att välja på här typ Varberg, östra, Mölndal, Borås, Trollhättan.
Har hört att pappan inte får stanna i Mölndal och östra? Kan de tvinga mig att stanna? Får inte han stanna kommer vi åka hem direkt alla tre.
Min kropp är definitivt inte gjord för varken graviditeter ellr barnfödande, så det kändes helt rätt att skriva under papper om sterilisering i samband med mitt snitt så att det här garanterat blir sista gången
Födde du i Lund, eller var ni nån annanstans?
Haha! Vi hade ju lite sex en bit in i graviditeten men på slutet dog bådas lust helt så vi är nog nästan oskulder snart igen Bm talade om för mig att om man absolut inte vill ha fler barn är pessar en dålig idé och frögurkor som vi är får vi se hur det här ska gå. Kan tänka mig att risken är pga att det kan vara svårt få dit själv. Kanske borde ha sambon med mig så BM kan lära honom?De gånger vi inte behövt tänka på preventivmedel har vårt sexliv blivit så himla mycket bättre, och gudarna ska veta att vi behöver det efter det här...
Får se om jag minns hur man gör sen...
Åhh, får jag fråga vilken väg du gick för att få sterilisering via kejsarsnitt? Funderar på samma sak.
Det gick faktiskt oförskämt enkelt. Jag trodde inte de gjorde sånt bara "sådär" men min BM föreslog det när jag sa att det här får bli sista barnet. Så jag tog upp det med läkaren när vi hade planeringssamtalet inför snittet, hon printade ut pappret från socialstyrelsen, drog lite obligatorisk info och jag hade nog kunnat skriva på direkt och lämna tillbaka, men jag sov på saken och lämnade pappret till min BM vid nästa besök. Så nu ska det vara klubbat.
Både läkare och BM vad positiva till att "passa på" när man ändå ligger där. Inga predikningar åt nåt håll, jätteskönt.
Vet inte om det är lika smidigt överallt dock.
Tyckte väl det lät som himla billig parkering...Ystad!
För min del är nackdelen med graviditeten att det blir så himla tråkigt. Jag har mått bra, känt mig pigg och kry men jag blir ju så jäkla begränsad, främst av fogarna då. Jag kan inte rida, kan inte promenera, var tvungen att byta arbetsuppgifter (det hade jag iofs gjort oavsett foglossning pga risker, men jag hade gjort det senare! Jag missade också skjututbildningen i början på året.), kan inte göra mycket annat än att ligga stilla. Sen, alla dessa miljoner saker som ska tänkas på typ vad jag får äta, dricka och göra, blir ju också begränsande på ett sätt.
Men jag tycker ändå att det är mysigt att vara gravid. Det är häftigt att känna någon i magen, att det växer en människa där är smått obegripligt. Hon behöver ju inte ens vattnas Så jag skulle absolut kunna tänka mig att bli gravid igen, efter att jag förträngt de värsta nackdelarna en stund
Exakt så!Men jag tycker det är trist att vara tjock och ha mindre ork. Bli andfådd fort och inte kunna dricka vin eller studsa runt. Jag är en tröttare, tjockare version av mig själv och nu på slutet märks det så väl.
Har också haft en väldigt okomplicerad graviditet så har jättesvårt att relatera till de som har massa besvär/jobbigt av det. Jag tycker inte det är jobbigt varken fysiskt eller psykiskt. Skulle det inte vara för den större magen och alla rörelser i den så hade jag inte kunnat tro att jag är preggo. Tycker jag läser på typ alla bloggar om alla "krämpor" typ förstoppning, dålig hy, foglossning, hemorrojder, ont i rygg osv som "alla" verkar ha. Jag har inte fått något av det men känns osannolikt att jag ska slippa allt så går bara och väntar på att det ska bryta ut jag har inte ens några cravings ju