Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var förresten på gravidmassage igår. Massage är ju alltid skönt, men att få ligga på mage var helt fantastiskt. :D Visst borde man kunna använda friskvårdsbidraget till gravidmassage? Vet inte vad jag ska göra av friskvårdsbidraget annars, något som gör mig andfådd är inte aktuellt :p

Jag ska på gravidmassage i morgon för friskvårdscheckar :)

Apropå det där med att orka vara gravid så tänker jag att det måste ju bero på hur ens graviditeter är. Jag har ju haft en synnerligt okomplicerad graviditet såhär långt så jag skulle kunna göra om det för den sakens skull flera gånger till (dock har vi nog bara tänkt en unge till, så det slipper jag ju). Däremot har jag ju ingen erfarenhet av själva förlossningen så den biten kanske jag inte vill göra om sedan ;)

Min kropp är definitivt inte gjord för varken graviditeter ellr barnfödande, så det kändes helt rätt att skriva under papper om sterilisering i samband med mitt snitt så att det här garanterat blir sista gången :banana:

Min kropp är definitivt inte gjord för varken graviditeter ellr barnfödande, så det kändes helt rätt att skriva under papper om sterilisering i samband med mitt snitt så att det här garanterat blir sista gången :banana:
Fiffigt att göra det när man ändå är "öppnad" så att säga. Suveränt att slippa hormoner med ju. Jag har ju också planer på sterilisering men det känns som att jag vill ha ett par år för att "bekräfta" att det blir rätt också. Vore rätt trist om man ångrar sig. Samtidigt är det lite sorg iom att bebisar är så mysiga :love: men, de är ju inte bebisar hela livet. Så småningom blir de stora och krävande och vi ska orka hålla ihop den familj vi bildar.

Jag ska på gravidmassage i morgon för friskvårdscheckar :)

Apropå det där med att orka vara gravid så tänker jag att det måste ju bero på hur ens graviditeter är. Jag har ju haft en synnerligt okomplicerad graviditet såhär långt så jag skulle kunna göra om det för den sakens skull flera gånger till (dock har vi nog bara tänkt en unge till, så det slipper jag ju). Däremot har jag ju ingen erfarenhet av själva förlossningen så den biten kanske jag inte vill göra om sedan ;)

Har också haft en väldigt okomplicerad graviditet så har jättesvårt att relatera till de som har massa besvär/jobbigt av det. Jag tycker inte det är jobbigt varken fysiskt eller psykiskt. Skulle det inte vara för den större magen och alla rörelser i den så hade jag inte kunnat tro att jag är preggo. Tycker jag läser på typ alla bloggar om alla "krämpor" typ förstoppning, dålig hy, foglossning, hemorrojder, ont i rygg osv som "alla" verkar ha. Jag har inte fått något av det men känns osannolikt att jag ska slippa allt så går bara och väntar på att det ska bryta ut :p jag har inte ens några cravings ju :(

Fiffigt att göra det när man ändå är "öppnad" så att säga. Suveränt att slippa hormoner med ju. Jag har ju också planer på sterilisering men det känns som att jag vill ha ett par år för att "bekräfta" att det blir rätt också. Vore rätt trist om man ångrar sig. Samtidigt är det lite sorg iom att bebisar är så mysiga :love: men, de är ju inte bebisar hela livet. Så småningom blir de stora och krävande och vi ska orka hålla ihop den familj vi bildar.

Ja, jag fixar inte hormoner och spiral går bort av andra anledningar, så det kändes bäst att göra såhär. Den här graviditeten har varit ännu värre än den förra och det kommer krävas en del jobb att komma tillbaka hyfsat fysiskt så en till är inget alternativ. Och fler än två barn vill vi inte ha. Hade jag varit minsta tveksam hade jag väntat, men nä. Jag är ändå 30 dessutom. Inte purung längre :D

De gånger vi inte behövt tänka på preventivmedel har vårt sexliv blivit så himla mycket bättre, och gudarna ska veta att vi behöver det efter det här... :o
Får se om jag minns hur man gör sen... :angel::cautious:

För min del är nackdelen med graviditeten att det blir så himla tråkigt. Jag har mått bra, känt mig pigg och kry men jag blir ju så jäkla begränsad, främst av fogarna då. Jag kan inte rida, kan inte promenera, var tvungen att byta arbetsuppgifter (det hade jag iofs gjort oavsett foglossning pga risker, men jag hade gjort det senare! Jag missade också skjututbildningen i början på året.), kan inte göra mycket annat än att ligga stilla. Sen, alla dessa miljoner saker som ska tänkas på typ vad jag får äta, dricka och göra, blir ju också begränsande på ett sätt.

Men jag tycker ändå att det är mysigt att vara gravid. Det är häftigt att känna någon i magen, att det växer en människa där är smått obegripligt. Hon behöver ju inte ens vattnas O_o Så jag skulle absolut kunna tänka mig att bli gravid igen, efter att jag förträngt de värsta nackdelarna en stund ;)

Haha alltså, köpte nya bh-ar igår. Trodde jag ökat nån storlek. Fick köpa 75J!!! Har 75F i vanliga fall. Inte konstigt att jag har ont i axlarna ibland.. Aja lärdom, skaffa INTE sillisar innan barn, blir bara stoooort. Och dyrt. 1200 för två bh-ar. Sjukt ovärt.

Vi har börjat fundera lite på var vi vill åka när det är dags, finns ju massor att välja på här typ Varberg, östra, Mölndal, Borås, Trollhättan.

Har hört att pappan inte får stanna i Mölndal och östra? Kan de tvinga mig att stanna? Får inte han stanna kommer vi åka hem direkt alla tre.

Jag fick min första på östra, och då fick pappan stanna. Men det var planerat snitt = enkelrum efteråt. (Sen var han iaf tvungen att åka hem över natten för att ta hand om sin äldre dotter, men han fick iaf möjligheten att stanna kvar). Jag tänkte som du - no way att jag fixar det här själv! Men det gör man :) Sen sov jag visserligen inte öht dom 3 första nätterna, eftersom personalen absolut ville att bebis skulle ligga på mig och inte i sin säng för att det skulle underlätta med anknytning/trygghet, och då vågade jag ju inte somna av rädsla att han skulle ramla ur sängen....

Åhh, får jag fråga vilken väg du gick för att få sterilisering via kejsarsnitt? Funderar på samma sak. :)

Ni vet när man känner att man ska bara lägga sig ner i 10 min för att vila lite - å sen vaknar man två timmar senare :p

Jaja, nu är jag som en ny människa :D

Har kommit in i någon tröttperiod igen men det får vara så. Jag var så himla pigg i somras så det tar väl ut sig nu.

Vecka 32 idag :)
AQFAAAACiQpodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MTU1MDQzNzQ3OV81NWVjNTA3M2RkZjJiMzZjN2RkYWFhMTQuanBn

De gånger vi inte behövt tänka på preventivmedel har vårt sexliv blivit så himla mycket bättre, och gudarna ska veta att vi behöver det efter det här... :o
Får se om jag minns hur man gör sen... :angel::cautious:
Haha! Vi hade ju lite sex en bit in i graviditeten men på slutet dog bådas lust helt så vi är nog nästan oskulder snart igen ;) Bm talade om för mig att om man absolut inte vill ha fler barn är pessar en dålig idé och frögurkor som vi är får vi se hur det här ska gå. Kan tänka mig att risken är pga att det kan vara svårt få dit själv. Kanske borde ha sambon med mig så BM kan lära honom? :rofl:

Åhh, får jag fråga vilken väg du gick för att få sterilisering via kejsarsnitt? Funderar på samma sak. :)

Det gick faktiskt oförskämt enkelt. Jag trodde inte de gjorde sånt bara "sådär" men min BM föreslog det när jag sa att det här får bli sista barnet. Så jag tog upp det med läkaren när vi hade planeringssamtalet inför snittet, hon printade ut pappret från socialstyrelsen, drog lite obligatorisk info och jag hade nog kunnat skriva på direkt och lämna tillbaka, men jag sov på saken och lämnade pappret till min BM vid nästa besök. Så nu ska det vara klubbat.
Både läkare och BM vad positiva till att "passa på" när man ändå ligger där. Inga predikningar åt nåt håll, jätteskönt.

Vet inte om det är lika smidigt överallt dock.

Det gick faktiskt oförskämt enkelt. Jag trodde inte de gjorde sånt bara "sådär" men min BM föreslog det när jag sa att det här får bli sista barnet. Så jag tog upp det med läkaren när vi hade planeringssamtalet inför snittet, hon printade ut pappret från socialstyrelsen, drog lite obligatorisk info och jag hade nog kunnat skriva på direkt och lämna tillbaka, men jag sov på saken och lämnade pappret till min BM vid nästa besök. Så nu ska det vara klubbat.
Både läkare och BM vad positiva till att "passa på" när man ändå ligger där. Inga predikningar åt nåt håll, jätteskönt.

Vet inte om det är lika smidigt överallt dock.

Det var smidigt, får prata med min barnmorska och narkosläkaren längre fram. Än är jag inte riktigt säker på min sak :)

För min del är nackdelen med graviditeten att det blir så himla tråkigt. Jag har mått bra, känt mig pigg och kry men jag blir ju så jäkla begränsad, främst av fogarna då. Jag kan inte rida, kan inte promenera, var tvungen att byta arbetsuppgifter (det hade jag iofs gjort oavsett foglossning pga risker, men jag hade gjort det senare! Jag missade också skjututbildningen i början på året.), kan inte göra mycket annat än att ligga stilla. Sen, alla dessa miljoner saker som ska tänkas på typ vad jag får äta, dricka och göra, blir ju också begränsande på ett sätt.

Men jag tycker ändå att det är mysigt att vara gravid. Det är häftigt att känna någon i magen, att det växer en människa där är smått obegripligt. Hon behöver ju inte ens vattnas O_o Så jag skulle absolut kunna tänka mig att bli gravid igen, efter att jag förträngt de värsta nackdelarna en stund ;)

Jag känner som dig. Jag har inte heller krämpor, mer än i korta sekvenser och det är helt normala grejer som domnade armar nån natt eller kramp i benen en gång.
Fogarna är helt ok, de protesterade lite av ridning i v32 men jämfört med de som är sängliggandes är det ju ingenting.

Men jag tycker det är trist att vara tjock och ha mindre ork. Bli andfådd fort och inte kunna dricka vin eller studsa runt. Jag är en tröttare, tjockare version av mig själv och nu på slutet märks det så väl. Skillnaden de senaste två v är rätt stor och inte till det positiva. Det går ingen nöd på mig och ajg vet att det är en kort period men jag vill inte bli gravid i år igen ;)

Har också haft en väldigt okomplicerad graviditet så har jättesvårt att relatera till de som har massa besvär/jobbigt av det. Jag tycker inte det är jobbigt varken fysiskt eller psykiskt. Skulle det inte vara för den större magen och alla rörelser i den så hade jag inte kunnat tro att jag är preggo. Tycker jag läser på typ alla bloggar om alla "krämpor" typ förstoppning, dålig hy, foglossning, hemorrojder, ont i rygg osv som "alla" verkar ha. Jag har inte fått något av det men känns osannolikt att jag ska slippa allt så går bara och väntar på att det ska bryta ut :p jag har inte ens några cravings ju :(

Det är nog väldigt olika hur man upplever olika graviditetsåkommor.
Du har väl kräkts flera gånger om dagen en period? Och tycker din graviditet varit okomplicerad och besvärsfri. Det är ju jättebra att du känner så, men det finns nog många som skulle tycka det var väldigt jobbigt att kräkas så mycket. :p Så jag kan ju tycka att du redan fått din släng av sleven ;)

Jag tycker jag haft en okomplicerad graviditet (såhär långt).Mina största farhågor var illamående och foglossning
och det har jag fått ytterst lindriga slängar av. Sedan känner jag mig ofta begränsad ändå, av att vara t.ex. tröttare, tyngre och lättare bli andfådd. Men hur jobbigt det känns varierar från dag till dag och beror väldigt mycket på hur aktiv jag skulle behöva eller vilja vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈