Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ang pappa stanna osv. En natt för mig kostar 150kr men pappan kostar 500 och bilen 150. Det gör 800kr per natt, mpnga stannar tre nätter. Inga problem för oss som jobbar men jag tänker på de med tajtare ekonomi, måste vara en del yngre som inte har råd att låta pappa stanna?
Eller är det inte lika dyrt överallt?
Det är väl egentligen inte konstigt. Mamma och bebis är inskrivna för vård. Pappa bor på "hotell".Det där tycker jag var gräsligt! Ekonomin ska ju för tusan inte styra. Dessutom så är det helt snett ur ett jämställdhetsperspektiv
Har inte hittat någon skötväska vi gillar. Tycker många är orimligt dyra för vad man får. Köpte en simpel svart axelremsväska med många fack på stadium för 149:-. Den blir bra att börja med i och med att vi inte vet vilka behov vi kommer ha. Känns i alla fall lite roligare än en Ica-påse. Skötbädd tänker jag att jag kan sy själv om det behövs.
Vi är rätt trötta på prylhysterin. Svärmor frågar gång på gång vad för saker hon kan fixa åt oss, men vi vill inte ha en massa saker vi inte vet om vi behöver. Och de få saker vi vet att vi behöver köper vi helst själva. Idag ska vi titta på babyskydd och köpa badbalja (Stokke flexibath som jag tror blir smidig i vårt lilla badrum). Sedan är det spjälsäng som vi saknar, men det känns inte som något akut. Vi har ett babynest att börja med.
Både profylax och massage, yoga osv är ok enl skatteverket.
Ang saker rekommendear jag Ikea, köpte badbalja för 59:-. Kunde inte emd att betala 400 för en plastbaljs. De har även skötundetlägg osv till riktigt bra priser.
Det är väl egentligen inte konstigt. Mamma och bebis är inskrivna för vård. Pappa bor på "hotell".
Vi tycker fortfarande att BB Stockholm är ett av de bästa "hotellen" vi bott på. Inräknat personal, service, bemötande och kostnad
Men jag kan ju se att en del personer kan ha lite knepigare ekonomiskt.
Mvh Miks
Skötbädd är väldigt bra att ha. Om du måste byta blöja på offentlig toalett kan du lägga underlaget på den madrassen som finns på toans skötbord. Det känns lite snuskigt att lägga bebisen direkt på. Man vet ju aldrig hur hygienen var med dom förra som använde det
Lägga bebisen direkt på offentliga skötbord är inte aktuellt. Men tänker att det går att använda handduk, som jag kan "plasta" med vaxduk jag redan har hemma, eller något liknande. Köpa nytt är kanske inte nödvändigt
Vad jag vet finns inget alternativ på BB Stockholm iaf. Det är samma kostnad om man hamnar på patienthotellet eller ligger kvar på avdelningen.Jag förstår kostnaden men finns det alternativ eller får fattiga pappor åka hem?
Haha alltså, köpte nya bh-ar igår. Trodde jag ökat nån storlek. Fick köpa 75J!!! Har 75F i vanliga fall. Inte konstigt att jag har ont i axlarna ibland.. Aja lärdom, skaffa INTE sillisar innan barn, blir bara stoooort. Och dyrt. 1200 för två bh-ar. Sjukt ovärt.
Jag körde handduk. Det svåra var att på längre turer (flera byten) hålla reda på vilken sida man lagt mot eventuellt sunkigt underlag. Man fick liksom vika den på ett visst sätt och hålla koll den vägen i nödfall körde jag pappershanddukar. Miljötänk? Mjae, inte då.Ja absolut!
En vanlig handduk funkar jättebra
Det är ju mest att ha något mellan bebisen och skötbordet.
ang pappa stanna osv. En natt för mig kostar 150kr men pappan kostar 500 och bilen 150. Det gör 800kr per natt, mpnga stannar tre nätter. Inga problem för oss som jobbar men jag tänker på de med tajtare ekonomi, måste vara en del yngre som inte har råd att låta pappa stanna?
Eller är det inte lika dyrt överallt?
Jag körde handduk. Det svåra var att på längre turer (flera byten) hålla reda på vilken sida man lagt mot eventuellt sunkigt underlag. Man fick liksom vika den på ett visst sätt och hålla koll den vägen i nödfall körde jag pappershanddukar. Miljötänk? Mjae, inte då.
Hälsa svärmor att alltid ha bakpulver i husvagnen. Tar bort lukter från både blöta och torra textiler. Har blivit en och annan olycka i vår säng från dottern och bakpulver is the shit.Därav kan ju plastad frotté vara smart och så lägger man vilken sida man nu vill neråt
Det finns att köpa lite var som ju. Min svärmor köpte i tygaffären bara för några veckor sen.
Hon var lite rädd om sin nya husvagn. Vi var på Astrid Lindgrens värld i helgen och dom hämtade ut sin helt nya husvagn i våras och vi lånade den över helgen men hon ville visst ha plastad frotté under där barnen skulle sova om olyckan skulle vara framme.
Jag hade god lust att skrämma henne med att tänk OM mitt vatten skulle gå, men det vågade jag inte för hon stirrar upp sig så lätt
Plastad frotte finns också på ikea
Jag börjar bli klar med det här alltså, allt är obekvämt och jag är trött, uttråkad ikväll och vill ha en bebis!!