Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att de kollar upp det även om det säkert inte är någon fara.
Är det högt BT?

här är en liten bild på min nyponros :love::love:

1385255_396756350427590_1924598043_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Låter inget vidare :(
Hoppas det inte är något allvarligt.

Angående plåstret så gjorde det inte ont i såret när jag tog bort det, däremot var det några hårstrån som livligt protesterade :arghh: :rage:
Plåstret tog jag bort medans jag duschade.
Jag har bild på mitt snitt i telefonen, men enda sättet för mig att visa det just nu är att lägga ut det på facebook för att få in det här och det vill jag inte eller så kan jag mms:a om du vill det.
Spännande bild att få ;)

Jag var svullen en del runt om några veckor (2, 3 veckor kanske) och hade stort fint blåmärke ovanför.
Ännu har jag mage/svullnad ovanför snittet, valk kanske man kallar det.
Men då detta är 3:dje snittet så lär det väl få se ut så. Helt platt och tjusigt kommer det inte bli igen.
Tarmarna tror jag allt du får ha i behåll på insidan :D

fin bild på din lilla sessa =)

Jozze -
Får vi se hur det blir med dig =)
Tenta eller bebis först.

Tramptassen -
Hoppas allt är i sin ordning med både dig och bebisen!
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu sitter vi o väntar på provsvar från lab, Lilla knyttet fick godkänt på ctg, mitt tryck hade minskat från 150/110 (liggande) till 121/84 så det kändes skönt.
Jättegullig bm som har hand om oss också.
Det är skönt att dom tar en på så stort allvar men hjärnan hinner skena mycket under all väntetid.

Hoppas på fina prover också så att jag får åka hem snart :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är guld värt med bra personal!!
Hoppas allt ser bra ut så du kan åka hem och pusta ut ett tag till.


Glamoroza ox Ha ha, ja inte behöver du lägga ut ditt snitt på FB :D
men du får gärna mms:a den ;) 0709-144450

Jag har noterat att det sitter x antal hår i plåstret och räknar med en smärtsam procedur. Var ju inte direkt välansad innan förlossnings precis :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att det verkar vara bra med dig och knyttet Tramptass! Hoppas proverna visar detsamma.

Jozze -
Får vi se hur det blir med dig =)
Tenta eller bebis först.
Det blir nog tenta först. Jag fick nämligen inte lämna in senare trots att det egentligen är en inlämningsuppgift och inte en hemtenta vilket normalt sett (åtminstone hittills på vårt program) innebär att läraren är friare att ändra inlämningstiderna. Nå, jag får fortsätta försöka producera något som är inlämningsbart. Jag tror knappast att det kommer någon knatte de närmaste dagarna, trots att det gör ganska ont till och från.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att det verkar vara bättre!

***********
*kl*

Nu har man ammat i bilen oxå med Eirah. Haha, nöden har ingen lag :) Det funkar det med.

Gjorde det ofta med sonen, eftersom jag körde ner till mamma (60 mil enkel vägen) själv ungefär varannan månad :) Så många timmar har man ammat i bilen förr. Sonen satt o tjata om att jag skulle köra, haha.

Imorgon ska jag passa 3 barn (den ena sköter sig själv), 2 av dom är vildare än vildast. Ska även ha Eirah med mig, sonen är som tur var hos farmor. Förhoppningsvis blir det inte många timmar... o jag hoppas dom är tillbaka innan barnen ska sova! Tur sambon kommer o hjälper mig efter jobbet, annars blir dom nog utan mat :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu är vi hemma med stränga order om att vila, vila och vila. I princip skulle jag inte ens kliva upp för att hämta ett glas vatten själv (så var det om jag blev inlagd) men inga större utsvävningar skulle göras under tiden som är kvar.
Fast proverna var bra i alla fall.

Gissa vem som kommer skriva sönder tråden i ren tristess?
Min sambo fruktar att ett visst mått av galenskap kommer att utvecklas :p :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Så gullig han är :love:

Tramptass skönt att proverna var bra. Då får du försöka ta det lugnt nu då ;)

Vår_vinter, amma i bilen, ja är bebis hungrig så vad ska man göra liksom? :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vilken sötnos :love:

Pratade med mamma o berättade vad som hänt så sa jag "så nu får sambon passa upp på mig" och hon svarar blixtsnabbt "ja, eller se till att du är lugn och faktiskt vilar".
Förstår inte vad hon menar :o

Skämt åsido så har jag väl att välja på att vara lugn hemma och lugn på sjukhus o då föredrar jag hemma alla gånger. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Förlåt! :o
Fick för mig att det var en liten flicka du hade där på bilden, men det vart ju lite galet.
Men han är fin lille killen :)

*skyller på min utsugna, trötta hjärna*

(kom mms.et fram?, telefonen krånglar med bilderna ibland)


Tramptass-
Puuh vad skönt att det rättade till sig!
Och ja, hemmets egna väggar är bra mycket trevligare att stirra på än sjukhusets ;)
Kämpa! i lugnets tecken :)


I morrn får vi se vad för platser som får agera amningsstationer.
Jag & Sara tar med oss mostern (min syrra) till Ullared och ser om vi kan hitta nåt. *Lord have mercy*:nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sitter och spanar igenom blocket efter någon mindre, smidigare vagn som man kan ha i bilen när man åker iväg för och handla och så.
Har fastnat lite för de här brio sing-typen, trehjuliga alt. små hjul fram.
Är det någon av dessa som ni har erfarenhet av?
Lätta att fälla ihop, tar de liten plats i bilen?


Älskar vår Emmaljunga edge men om vi har med oss den i bilen (Kian) så är hela bagageutrymmet fyllt :crazy:
Kan knappt åka och handla mjölk och ställa in där bak.

Märkligt förresten.
Nya Kia´n (Ceed SW) får vi som sagt in vagnen, men inget mer.
Min Golf (Variant/kombimodell) där får vi in vagnen + en hundbur i mellanstorlek O_o

Tillbaka till ursprungsfrågan!
Vilka priser det är på de begagnade vagnarna av den önskade modellen :eek:
Även de som har antal år på nacken kostar många fler kr än vad jag/vi kan avvara.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Perfekt ju!
Har aldrig haft behov av det innan så har inte lagt märke till var/vad sånt finns.
Vanliga toaletter försöker jag ha stenkoll på då det oftast behövs snabbt och lätt, men skötrum etc. Inte den blekaste. :crazy:

Tack igen! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sitter och spanar igenom blocket efter någon mindre, smidigare vagn som man kan ha i bilen när man åker iväg för och handla och så.
Har fastnat lite för de här brio sing-typen, trehjuliga alt. små hjul fram.
Är det någon av dessa som ni har erfarenhet av?
Lätta att fälla ihop, tar de liten plats i bilen?


Älskar vår Emmaljunga edge men om vi har med oss den i bilen (Kian) så är hela bagageutrymmet fyllt :crazy:
Kan knappt åka och handla mjölk och ställa in där bak.

Märkligt förresten.
Nya Kia´n (Ceed SW) får vi som sagt in vagnen, men inget mer.
Min Golf (Variant/kombimodell) där får vi in vagnen + en hundbur i mellanstorlek O_o

Tillbaka till ursprungsfrågan!
Vilka priser det är på de begagnade vagnarna av den önskade modellen :eek:
Även de som har antal år på nacken kostar många fler kr än vad jag/vi kan avvara.

Vad är du ute efter för vagn mer än brio sing? o i vilken prisklass? Måste sittdelen vara vänd mot dig? Liggdel?

För vill du ha en liten vagn där även sittdelen är vänd mot dig så är det tyvärr ganska dyra nya och relativt nya på marknaden och därför ganska dyra även på 2a hands marknaden..

Jag vet att akta grago ska ha en billigare sulkyvagn där man kan köpa adapter till för bilstolen men då måste det vara acta gracos egna babyskydd.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Om sittdelen inte behöver vara bakåtvänd så skulle jag tipsa om Babyjogger city mini. Har ni bara tänkt ha den som bilvagn så kan man juh ha en mjuklift i då den går att fälla till fullt liggläge, men då ser du ju inte barnet mer än genom tittluckan eller om du har suffletten öppen. Det går även att köpa till bilstolsadapter till det chassit för 400 kr. Dock passar det inte till alla babyskydd.
Annars kan man hitta begagnad liggdel från 5-800 kr.

Såg att det fanns en del för under 2000 kr på blo*ket.
Den blir liten ihopfälld (utan liggdel).

Men annars är det svårt med bilvagn om man vill ha barnet vänt mot sig när de slutat använda liggdelen. Dom kostar en del då. Jag själv funderar på att köpa bilstolsadapter till vår babyjogger city elite. Men känner samtidigt att så ofta är vi inte i stan att det behövs, och det är så kort tid. Dock kommer jag ångra det imorgon när jag ska till stan, för då måste jag lyfta i o ur henne i vagnen/bilen mellan affärerna.... ;)

Men jag förstår dig. Emmaljungan tar stor plats, framförallt med liggdel, fast egentligen så tar de flesta mycket plats med liggdel.

Den som tar minst plats är denna, men den kostar därefter och är ganska ny (kom ut på marknaden i år) så svår att hitta billig på t.ex. blo*ket.
Vi köpte den som extra vagn till sonen nu i somras, men utan liggdel. :) Den tar lika liten plats som handbagaget på flyget max får vara, trots liggdel. Men vi betalade 3300 kr för den, då utan liggdelen. Liggdelen lanseras i slutet av året så pris finns inte på den ännu.

Babyzen-Yoyo-liggdel.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Plåster borta å hjälp va förvånad jag blev!
Det gjorde inte ont och framför allt, snittet syns ju knappt :p

I morgon tänkte jag ge mig ut på en liten promenad. Maken får väl hänga med i fall jag svimmar eller nått.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 971
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 363
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp