Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Spännande!!

Min barnmorska rekommenderade att man som omföderska ringer när man känner att värkarna regelbundna. Bättre att ringa gör tidigt så man får en bedömning än att man ringer för sent.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Spännande!!

Min barnmorska rekommenderade att man som omföderska ringer när man känner att värkarna är regelbundna. Bättre att ringa för tidigt så man får en bedömning än att man ringer för sent.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Grattis till bebis/arna som kommit det senaste dagarna! :)

Får vi se om det blir en Vimsan-bebis i dag =)
Håller tummarna!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Här ringde precis min bm och sa "inte för att skrämma upp dig men jag har pratat med förlossningsjouren eftersom det blev så konstigt i dag så jag vill, i samråd med dom, att du kommer in till mig redan på onsdag igen istället för fredag".
Det är ju bra att de tar det på allvar men eftersom jag gick därifrån med orden "ett tillfälligt högt tryck som sjunker så bra brukar inte vara någon fara" så ger det mig en halvskum känsla i alla fall när hon går vidare med det utan att säga att hon ska göra det...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu har det varit lugnt i magen över en timme :)
Hoppas vi kan vara kvar hemma i natt nu när ovädret är på gång.
Har inte varit ute hos hästarna men snart kommer maken hem, då får han gå ut och kolla läget.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hon funderade väl ett varv till när du gått och kom fram till att det var bättre att vara på den säkra sidan. Bra tycker jag!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det är jättebra att de vill hålla koll men det lämnade ändå en skum känsla hos mig. Å andra sidan hade jag väl oroat ihjäl mig fram till fredag så då är det bra att jag får åka in tidigare. :)
Jag hann känna efter och tänka en hel del under em. Jag brukar vara lugn men ju närmre förlossning jag kommer desto mer oroar jag mig för den lillae i magen...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Har bara haft ca 4-5 värkar ikväll med 30-60 minuter emellan, så det blir nog ingen bäbis i natt. Ska försöka sova istället men hela huset skakar i stormen så det blir inte lätt :crazy:
Strömmen gick för ett par timmar sen å mobilen är inte laddad... Så maken sprang ut till sin jobbebil och la den på laddning. Dumt om jag är utan telefon i morgon om det drar igång på riktigt.
Ska till BM vid 10:50 i morgon.... Skönt att få en koll på hur allt ligger till :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Idag blev det ännu en tur till sjukhuset. Vilken i ordningen det är har jag inte längre koll på.... Idag var iaf crp 160 jämfört med onsdagens 47. Läkaren kallade in överläkaren och det beslöts att bröstet skulle tömmas. Denna gång blev det med sprutor. Jag fick duktigt med knark så denna gång gick det mycket lättare. 25 ml tömde de bröstet på!!! Inte konstigt det här gjort så ont!!! Ska på återbesök om två dagar. Nu måste det väl ändå vara ljuset i tunneln jag ser!?!?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har följt tråden trots att jag själv inte ens är gravid än och jag måste säga att jag hoppas verkligen att det är slut på mjölkstockning för din del nu. Nu förtjänar du att få njuta lite av bebis-tiden!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag hoppas innerligt att det släpper för dig nu. Fy så utsatt du har varit. :(

----

Jag har, på ren svenska, skittråkigt i dag. Sambon införde någon form av vilodag för mig (han vill bara väl) så jag ska bara ta det luuuugnt. I går när jag pratade med svärmor (och han hade avslöjat min mätning med bltr som krånglade) så började hon prata om hur viktigt det var att jag tog det lugnt, vilade, inte jobbade och tog hjälp med hästarna för att sedan tipsa om en bra bebisaffär som jag kunde besöka någon dag.
Är det någonstans där jag vantrivs och inte slappnar av/tar det lugnt så är det i en affär... :D Stå och borsta hästen däremot :love: .
Nåja, hon menar också bara väl. Att hon och jag inte har samma prioriteringar är en helt annan sak ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo visst blev.det Vimsan-bäbis!
Vi åkte.ifrån storm och strömavbrott.till.förlossningen kl 02
Kl 04:33 föddes vår lilla pojk med akutsnitt.
Han, precis som storebror , låg.med rumpan ner.
Vändningen lyckas men när tog vattnet så hamnade navelsträngen fel och det blev snitt istället
Vi mår bra efter omständigheterna,
Lillen äter mest hela tiden. Jag är rätt.trött å.det känns som jag blivit överkörd av tåget :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis :).

Nu är vi väl inte så många kvar som väntar?
Jag ska till bm i dag igen och kolla mitt tryck. Hoppas verkligen att det gått tillbaks till normalt för annars blir det näl på extra kontroll...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis! Låter lite dramatiskt men vad skönt att allt verkar ha gått bra. Trött, ja, jag är fortfarande jättetrött. Hoppas det ger med sig snart.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis!

Skönt att ni kunde ta er fram trots storm (bilder man sett har ju inte direkt varit dom roligaste).
Ni har iaf något speciellt att berätta för liten när han blir äldre, att han beslutade sig för o komma mitt i värsta stormen. :)

Vi har faktiskt sparat lokal tidningarna från den dagen både sonen o dottern föddes, just för att det kan vara lite roligt :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag väntar fortfarande i alla fall. 13 dagar till BF. Vi får väl se om det blir två veckor eller en månad tills liten behagar att titta ut :p

kl
Grattis Vimsan!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack alla!!
Ja det var en spännande natt :p
Nu när jag upplevt en normal förlossning och ett snitt, kan jag inte säga vilket som är att föredra.
Bara för att jag slapp krystvärkarna så har jag istället haft så ont igår att jag inte ens kunde gå på toa själv.
Även om jag fortfarande inte kan springa så kan jag i alla fall gå idag och jag har precis tagit den första duschen, så underbart!!!
Får nog stanna till fredag eftersom jag är snittad och har förlorat en hel del blod.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Ni som blivit snittade och åkt hem innan 4 dagar har ni tagit dom där sprutorna man får i låren själva?

(själv är jag för fjompig för att knappt överväga tanken på att göra det själv)


Vimsan
Ja det är inte ofta man gör några springlopp sådär dagen efter ett litet snitt i magen.
Och inte visste man att så många muskler i magen påverkade när man ska röra sig :O
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh stort Grattis till den lille gossen !! Förstår att du känner dig som överkörd av tåget, jag var också väldigt mör trots vanlig förlossning.

Måste fråga hur gick det med hästar och strömavbrott o så?
Här rasade ett träd ner så hagen pajade helt o nu har jag fått laga staket i ösregn i två dagar, så himla jobbigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 973
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 364
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp