Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

+ andromede Tack!

Åh men han kommer säkert att få jätteroligt där. Far och morföräldrar brukar vara bra på att ge 100 % uppmärksamhet.

Och ja, man är ganska lättrörd nu såhär känner jag, fick anstränga mig för att inte börja gråta när familjen kom på besök.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo, han har super kul där o fpr göra saker som vi inte hinner. :) Han är ju van vid att vara hos både moffa o farmor, det är ju inget nytt utan han brukar vara hos någon av dom 1-2ggr/mån.

Haha, lättrörd är bara förnamnet. Jag började storböla på mötet med förskolan ang. Sonen i veckan. Inget märkvärdigt möte utan bara diskutera hur vi ska göra för att det blir bra för honom (har problem när det blir för stor grupp o är lite bufflig av sig pga sin styrka o storlek, större o starkare än jämnåriga barn).
Kan börja storböla bara jag tänker på något oxå, haha..
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Så skoj med lilla tjejen! Stort grattis!!:) Håller med övriga, morföräldrar/farföräldrar brukar vara roliga att få umgås med så sonen känner sig säkert inte bortvald. Men det är säkert lätt att känna så iaf, det förstår jag.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

+ Exit, tack :D är så glad. Pappa ringde o gratulerade o sa att "nu ska ni vl ändå inte ha fler" visst är det roligt med barnbarn men de sitter ju inte utanpå. Mycket känslosamt :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.

Måste bara meddela att idag har jag haft en helt underbart skön dag:D Började med frukost tidigt efter att jag fört ut hästarna. Det var ganska mörkt då ännu så tända ljus och smörgåsar var helt perfekt. Sen har jag både varit till ett par affärer för att fixa det allra sista åt bebisen och ätit lunch med maken. Helt otroligt många trevliga programpunkter på en dag nu när man bara har legat på soffan i många veckor:). Nåja, det var dagens onödiga info;)

Hur har ni gjort med amningsbh? Har ni skaffat färdigt inför bebisens ankomst och hur i hela världen skall man då veta vad man skall köpa för storlek?O_o Är det så (i allmänhet alltså) att det tar någon dag innan mjölken riktigt rinner till och brösten blir mycket större eller hur snabbt brukar detta gå?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har inte kunnat använda bh sen jag blev gravid, fick så ont i magen då och jag har ingen nu heller, men om jag kommer använda så blir det nog vanlig sportbh.

Eller om amningen verkligen fungerar så köper jag en amningsbh senare. Jag ammade inte mina andra två barn, mer än som lite tröst och så, fick det inte att funka. Men mina bröst blev helt enorma på dag 3-4, jättesvårt att veta i förväg vilken storlek det blir.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag skulle köpt en billig amnings bh för under 100 spänn o ta en storlek större. Mest för qatt ha på BB o de första dagarna.
Sen skulle jag satsa på en eller två bra amnings bhar när mjölken runnit till (ca 1v efteråt) o man vet om amningen funkar.

Jag kom över 4 st amnings bhar på tradera (nya) för inte ens 150 kr :D Visste att dom va bra eftersom jag redan har en sån sen sonen. Kan varmt rekommendera abecita o deras amnings bhar.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag trodde i min enfald att mina amningsbehåar i strl 75B som jag hade skulle passa finfint.
Det gjorde dom förra gången. Och visst, den jag hade passade bra men när maken köpte 2 nya i den strl från h&m så Tadaa! fick jag mjölkstockning :rage:
Det var en liten detalj på sidan bröstet som tryckte lite dumt.
Men nu när jag istället har 80B så är problemet borta och bh´n sitter bra.

Det jag med romanen ville ha sagt :D är, om du kan, vänta lite med köp tills du kan prova.
Någon amningsbh kan du chansa med, det är skönt att ha stöd för brösten även i början. Kan nog även funka med ett stadigt linne innan du får köpt bh.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu är jag rädd att jag kommer få mjölkstockning, brösten känns varma och lite smått hårda. Det var det som gjorde att jag gav upp amningen sist för det kom ju inte ut något när bebisen sög, så då fick hon ersättning istället.

Försöker hålla dem varma, men va sjutton, hela jag svettas ju!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fick lite hjälp sedan med amningen och enligt barnmorskan på bb så får hon i sig eftersom hon blir nöjd sedan och jag fick tips om hur jag ska sitta och hålla henne.

Hemma nu, känns konstigt att vara trebarnsföräldrar men underbart såklart
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Va bra att du fick hjälp med amningen o att det verkar funka:)

*********
Haha jag har varor ute o klippt gräset för sista gången i år. +5 grader ojag hann inte klart för det började regna... klippte mest för att få bort alla löv :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att du fick hjälp! Kanske det blir så att amningen börjar fungera den här gången även om du sa att det krånglat med tidigare barn.

Kl.

Tack alla för era amningsbh-funderingar!:) Jag gjorde som vår_vinter sa nu sist och slutligen, köpte en ganska billig bh som är en storlek större än vad jag i allmänhet använder. Så den kan jag förhoppningsvis använda i början på bb och så. Sen skall jag nog avvakta tills efter den stora mjölkexplosionenO_o och köpa det som behövs då.

Imorgon är det annars 37 fulla veckor för magen så då är bebisen inte ens för tidigt född om den bestämmer sig för att komma:) Börjar verkligen närma sig nu alltså. Hjälp, ibland blir jag helt chockad när det slår mig att jag och mannen snart kommer att få barn?!:nailbiting: Hmm, kanske det egentligen borde ha gått upp för mig vid det här laget. Jag är nog lite trög..:p

Happy lördag alla!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag fattade nog aldrig riktigt att vi skulle ha ett till barn försen värkarna började komma :D

Dagen innan igångsättning o även på morgonen kändes allt som vanligt o jag fattade inte riktigt att det snart var dags att bli 2 barns förälder :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Jag är ganska fascinerad över hur mycket energi o hur pigg man är trots sömnbrist. Inatt somnade vi äntligen vid 02, Eirah sov själv i sin säng till 04.00 (gammal tid), somnade om till 05.30(gammal tid), då skulle hon äta mera. Men väckte sonen o då var det bara att kliva upp. .. Tycker jag är piggare o har mer energi än med sonen. Men denna gång är man mer förberedd oxå o förväntar sig inte att få sova..

Sambon sover som en stock...

Det kommer väl snart ett "fy fan Vad jag är trött"... :)

Något ni andra känner igen?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Trots att jag är sjuk och ändå tar det mesta med Olle under natten är jag nog betydligt piggare än min man. Jag tror det är mamma generna.... En vanlig natt för oss börjar runt åtta nio då det ska ätas och nattas. Sedan sover Olle vill tolv ett då äts det i ca 40 min. Sedan sover han till tre fyra för att tänka igen och sedan vid sju åtta. Jag vaknar vid minsta gny medan mannen sover som en stock. Han kanske vaknar till om Olle hinner börja skrika innan maten är klar, men sommar sedan igen.

Mannen påstår att han är trött för att han måste jobba, medan jag är hemma. Lite skit snack tycker jag, hur många mammor här inne tycker det är lättare att vara hemma med barn än jobba? Men jag köper det just nu då han får göra mer nu när jag är sjuk, vilket jag ju varit ett tag... Personligen tror jag dock han är trött eftersom han aldrig går och lägger sig! Men efter 11 år tillsammans orkar jag inte tjata om det längre, han får helt enkelt skylla sig själv!

Kl
Jag mår fortfarande skit, bröstet gör jätte ont är rött och jätte svullet. I natt hade jag feberfrossa igen. Som om det inte vore nog har jag nu fått svamp i underlivet av all antibiotika!

Jag vet inte vad jag gör snart, varför tar inte eländet slut någon gång??? Det värsta med alltihop är nog ändå hur hemskt mitt humör har blivit, jag är arg hela tiden och är jag inne i en smärtperiod blir jag djävulen själv...

Man förstår inte hur bra man har det förrän man blir riktigt sjuk...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har sagt det förr men din situation verkar helt hemsk. Jobbig graviditet och du har det väl ännu jobbigare nu. Tycker inte det är det minsta konstigt att du är på dåligt humör. Jag tror att jag i din situation på riktigt hade brutit ihop för länge sen.

Jag hoppas att du snart kan må bättre. Det var nyss en jättegullig barnmorska här och pratade om den nya familjen och sa att om mamman mår bra så mår resten av familjen bra och mår hon dåligt mår resten av familjen dåligt. Inte för att fet i ditt fall verkar vara så mycket du kan göra för att förbättra situationen.

Kl

Igår kom äntligen lillebror! Vid 12 igår kände jag att värkarna var hyfsat etablerade, vi åkte in strax efter 14 och få var jag öppen 7 cm och 17.52 var han ute. Förlossningen gick jättebra, en helt annan upplevelse än sist. Jag tyckte inte ens att värkarna gjorde särskilt ont men krystningen var jobbig även om han kom ut på 4 värkar.

Precis som förra gången klarade jag mig på lustgas och kvaddlar. Jag känner mig mycket mindre medtagen denna gången vilket såklart är skönt. Vi stannar på det nybyggda lyxiga patienthotellet tills imorgon fm. Snart kommer sambo och storebror och hälsar på, jag längtar så efter sonen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh grattis!!!
Va skönt att allt gick bra och att ni mår bra.
Jag sitter här och blir rörd och känner mig lycklig för din skull, vadå mamma-känslor :angel:

*kl*
För övrigt hade vi 2 årskalas här igår för lillpojken.
Jag var inte mycket till hjälp mer än öppna paket. Resten fick maken sköta.
Hade svårt att andas och kände mig som en varm, flåsig flodhäst.

Så nu får bäbis gärna komma även om det är några dagar kvar till BF.
Är så less på att vara stor och klumpig med stödstrumpor, maggördel och handledsskenor :(
Har dessutom börjat må illa på morgonen denna veckan.
På tisdag ska jag till BM, hoppas hon säger att bäbis är lite mer på G än förra gången.
Har läst igenom förlossningsjournalen från förra gången.
Tänk va snabbt man glömmer :p
Hittade även ett papper om /profylax/andning som jag läste igenom.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jozze! Dags att uppdatera listan igen :D :bump:

Vi får hoppas att JuniNatt har fått och att allt gått bra även om hon inte har skrivit här på länge.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 974
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 369
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp