Sv: Höstföräldrar 2013
*kl*
(ursäkta för kommande inlägg, massa svammel som far omkring i min hjärna & kropp. Tyvärr blir ni drabbade Hoppa gärna över )
Går i någon slags stresskänsla av att helgen snart är slut och det är dags att gå till jobbet igen. Typ, Ånej det är måndag morgon igen!
Kan inte riktigt hitta lugnet än i mammaledigheten.
Om det nu finns något lugn i det?
Kan vara att jag inte hann vara lite ledig och börja boa innan lilltrollet kom.
Var stressad redan mitt upp i jobbet. Såg framför mig "har bara veckan ut, håll ut!"
Men nejdå, här jobbar vi på dagen och föder barn på natten. *skynda, skynda*
Även om man nu slipper jobbet så fortsätter vardagen hemma.
De större barnen ska till skola. Sonen ska hämtas från skolan.
Maken jobbar skift så denna veckan har han kvällsskift vilket innebär att jag för första gången sedan vi kom hem från sjukhuset fick fixa middagen själv utan möjlighet att lämpa över på maken när nöden kräver.
Och det var väl klart att Sara blev hungrig hon med mitt i allt ståhej.
Bara att skynda på med det som var på spisen och sätta sig och amma.
Som tur är gjorde jag gratäng idag så maten klarade sig själv i ugnen den stunden.
Fick tagit en sen kvällspromenad (runt 23) med Sara och hundarna. Lite lugnande för min själ.
Fick lekt med hundarna inne efteråt en stund med.
Nä nu ska jag ta mina tankar och försöka sova en stund till tvättmaskinens oljud.
Snart vaknar Sara igen för nattens första matning.
Sov gott!
*kl*
(ursäkta för kommande inlägg, massa svammel som far omkring i min hjärna & kropp. Tyvärr blir ni drabbade Hoppa gärna över )
Går i någon slags stresskänsla av att helgen snart är slut och det är dags att gå till jobbet igen. Typ, Ånej det är måndag morgon igen!
Kan inte riktigt hitta lugnet än i mammaledigheten.
Om det nu finns något lugn i det?
Kan vara att jag inte hann vara lite ledig och börja boa innan lilltrollet kom.
Var stressad redan mitt upp i jobbet. Såg framför mig "har bara veckan ut, håll ut!"
Men nejdå, här jobbar vi på dagen och föder barn på natten. *skynda, skynda*
Även om man nu slipper jobbet så fortsätter vardagen hemma.
De större barnen ska till skola. Sonen ska hämtas från skolan.
Maken jobbar skift så denna veckan har han kvällsskift vilket innebär att jag för första gången sedan vi kom hem från sjukhuset fick fixa middagen själv utan möjlighet att lämpa över på maken när nöden kräver.
Och det var väl klart att Sara blev hungrig hon med mitt i allt ståhej.
Bara att skynda på med det som var på spisen och sätta sig och amma.
Som tur är gjorde jag gratäng idag så maten klarade sig själv i ugnen den stunden.
Fick tagit en sen kvällspromenad (runt 23) med Sara och hundarna. Lite lugnande för min själ.
Fick lekt med hundarna inne efteråt en stund med.
Nä nu ska jag ta mina tankar och försöka sova en stund till tvättmaskinens oljud.
Snart vaknar Sara igen för nattens första matning.
Sov gott!