Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Att ta i och ur bebisen utan att knyta om eller?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja att knyta en trikåsjal är ju plättlätt. Vävda sjalar kan vara lite knepigare. Jag antar att jag får öva mer på att ta i och ur men blir bara så irriterad när det inte går.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har också funderat på sjal men inte kommit längre än så.
Började putsa fönster och göra om lite inne i dag (jag är så gräsligt rastlös) men fick ta en paus då den lillae därinne inte uppskattade min framfart efter att jag jobbat och fixat stallet ;).
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag kan villigt erkänna att jag inte tyckte att man såg särskilt bra, så det är ju inte så att man missar något utan ett extra UL (rent estetiskt, alltså). Är en coolare bild på RUL:et :p Men min mor som var med (maken jobbade) var förstås överlycklig. Tippar på att hela hennes jobb har fått höra om hennes fantastiskt snygga barnbarn nu.

Håller helt med dig. De 2 ultraljuden jag gjorde i v 35 o 37 syntes d e t jätte dåligt. Mest en massa skuggor osv. I v 32 såg man lite mera iaf..
Okej då, då ska jag skippa att vara avis. ;) Blir ju förstås svårt att få någon översiktsbild när bebisen är så stor. Har du fått reda på än om mor din har skrutit, Andro? :D

*kl*
I dag är ingen bra dag. Jag somnade om två gånger i morse vilket resulterade i att jag har varit trött och på dåligt humör hela dagen. Jag har en hemtenta som ska vara klar på tisdag eftermiddag och jag är inte ens halvvägs. Jag har varken ork eller lust att skriva den. Jag känner mig bara nere och ledsen och så fort jag inte skjuter undan känslan rinner det tårar. :( Men ska jag sitta och lipa får jag ju ännu mindre gjort. Dessutom är jag hos min mamma eftersom jag var på konferens i Sthlm i går och det blev sent - planen var att jag skulle ha åkt hem i dag men det får nog bli i morgon istället - och jag har ingen lust att vara här. Går bara och irriterar mig på henne och saknar sambon och hunden.

Blä! Om jag bara blev något sånär färdig med tentan skulle det nog kännas bättre. Ska försöka hugga i lite med den nu.

(Nästa gång jag är gravid ska jag vara anställd med sparad semester/fl-dagar att ta ut. Därmed basta.)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

På tal om försäkringar (har jag läst om det i denna tråden eller i nån annan O_o )
Jag tecknade en gravidförsäkring, den varianten man betalar för, tror det var strax över 1.000:-
Mailade häromdagen till försäkringsbolaget och frågade om det var något av de som skett som gick på försäkringen?
Jodå!
Snittet som visserligen var planerat men skedde ca en månad tidigare pga av vattenavgång räknades som akut och för det ska jag tydligen få 1.000:-
Tack! :D

Och sen ska jag återkomma när lillan blivit utskriven så ska det om jag fattade det rätt även kunna gå att få ut 200:-/dag som hon har haft sjukhusvistelse/inskriven.

Inte fel att få lite tillskott i den allt mer sinande kassan :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Härligt :) vi får ut 480 kr för dom 4 dagarna vi låg inne, alltid något :)

Har ni tecknat någon barnförsäkring?

Har skickat iväg vår ansökan o jag hoppas att vi inte får någon reservation eller avslag... Tydligen har vissa fått det bara för att barnet hade lågt blodsocker o behövdes tilläggsmatas.. trots att det är en vanlig "komplikation".. :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013


Okej då, då ska jag skippa att vara avis. ;) Blir ju förstås svårt att få någon översiktsbild när bebisen är så stor. Har du fått reda på än om mor din har skrutit, Andro? :D

Det enda jag egentligen noterade av ultraljudet var att det var en vääääldigt kissenödig bebis :D Och självfallet. Min mor har bilden på min målade mage uppsatt på jobbet, haha. Hon ser fram mot bebis ankomst nästan lika mycket som mig och maken.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Härligt :) vi får ut 480 kr för dom 4 dagarna vi låg inne, alltid något :)

Har ni tecknat någon barnförsäkring?

Har skickat iväg vår ansökan o jag hoppas att vi inte får någon reservation eller avslag... Tydligen har vissa fått det bara för att barnet hade lågt blodsocker o behövdes tilläggsmatas.. trots att det är en vanlig "komplikation".. :crazy:

Har inte tecknat någon än, men undrar om inte gravidförsäkringen gäller tills barnet är 6 månader?
Får höra med försäkringsmänniskan när jag pratar med henne nästa gång.
Får skriva in Sara som de andra barnen, som medlemsbarn.

Gott att ni får ut lite kr ni med :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har absolut ingenting att göra, allt känns pisstråkigt. Käkade 3 frallor, alltså 6 halvor till frukost och sen några clementiner på det i ren tristess. Nu ska vi snart till svärföräldrarna och äta älgmiddag. Låter ju gott men jag kommer ju inte kunna få ner en bit.

Det är deprimerande att gå över :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack! Känns bättre i dag även om jag sitter i princip still i tentaskrivandet. Jag är verkligen kass på det här med att plugga.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Är det jag som är konstig? Jag gråter bara av tanken på detta...

Jag saknar verkligen att vara gravid, jag känner mig lite snuvad på graviditeten även om det bara blev 2 v för tidigt... Jag borde egentligen nu gå och vara super gravid och bara längta efter den lille, men det är jag inte.

Självklart är jag överlycklig över att ha den lille ute redan och det är super skönt.
Men jag sörjer att jag inte vet om vi kommer skaffa flera barn, om jag kommer få vara gravid igen, uppleva en förlossning till, och allt som hör bäbis tiden till... o då har denna bäbis tid nyss börjat.. :cry:
Jag skulle vilja ha ett eller två barn till.. men det tog mig 3,5 år att övertala sambon om syskon. Han är äldre än mig (skiljer 14 år, jag är 26) och ska vi vänta ytterligare 3 år så börjar han bli "gammal", samtidigt som jag inte vill ha jätte tätt om det skulle bli ett till syskon. :( :cry:

Nä, jag vill göra detta igen, det sa jag redan på BB. Jag får passa på o njuta så mycket jag bara kan av denna tid...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Passa på och njut, och gravidtiden hur kan du längta till den? jag är gravid och längtar efter min bebis nu. Sen vet du ju inte om det är sista barnet för er även om det kanske verkar så nu :)

Jag tyckte länge att det räckte med två barn och tyckte egentligen att jag var för gammal för fler (40 nu) men helt plötsligt en dag fick jag för mig att det hade varit roligt med en bebis till, ett litet syskon :love:

Och maken har alltid velat ha en till så det var ju liksom inget att vänta på då. Din man/sambo kanske också ändrar sig. Eller så ändrar du dig och tycker det är perfekt med två. Det är ju inget du behöver tänka på nu menar jag :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag förstår att du längtar :)

Jag borde passa på o njuta, vilket jag gör. Men kan ändå inte låta bli o tänka på detta.

Jag vet inte om det har att göra med att vi bara fick en vecka på oss att förbereda för förlossning... Vi hade ju räknat med att inte bli igångsatta försen vid den här tiden som tidigast.
Allt gick så snabbt o vi hann inte riktigt med. .. Inte ens samma dag som vi skulle sättas v igång fattade vi vad som skulle ske. .

Vi fpr väl se vad som händer. ..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hoppas du snart känner dig bättre annars får du prata med mvc, så inte någon depression är i antågande.

Ja jag längtar så efter den lilla bebisen, vill titta på henne o hålla henne o se så att hon är okej, förlossningen är ju ändå en påfrestning och jag oroar mig dels för att något inte ska vara bra med bebisen eller att jag ska få en blodpropp, då vi har lite sådana problem i släkten och jag är inte så ung... vill veta att allt är bra !
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo, denna gång är jag mer lyhörd än förra gången. Då hade jag nog en förlossningsdepression men förstod inte det försen i efterhand. Så jag njöt inte alls under den första tiden...

Förstår din känsla, jag ville också bara veta att allt var okej, att hon var frisk o att vi klarade förlossningen osv..

Jag håller tummarna för att det snart drar igång och du får träffa tjejen som gömmer sig där inne :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Bf+5 idag, börjar känna mig otålig och det finns absolut inga tecken på att något skulle vara på gång. :(

Sonen föddes på bf+10, hoppas jag slipper gå så länge den här gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 191
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 976
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp