Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh va skönt att Sara äntligen blivit av med sonden, håller tummarna för att hon går upp i vikt som hon ska. Ska ni tilläggsmata ändå? För visst ammade du?
Påtal om sond, så när vi låg på BB o de, så sa barnmorskorna där att de var otroligt många med sond just nu, vilket dom inte alls gillade. Det var flera som pendlade mellan neo o BB.
Någon kände jag igen från diabetesmottagningen o det var tydligen extremt många som hade diabetes o skulle ha i oktober (kanske en förklaring till alla med sond)....
Olle är också vårt andra gemensamma barn men vi var ändå tvungna att åka in och skriva på papper... Nåja nu är det ju gjort!
Kl
Grattis till Amanda! Känns som att bebisarna kommer på löpande band nu?!
Glada nyheter från mig (som omväxling) Olle har gått upp bra i vikt, 5640 väger han nu! Börjar även kännas bättre med att mata med flaska!
Jättebra påminnelse! Jag hade ju en försäkringsgenomgång med en representant från Trygg Hansa och han berättade om en gång då han var inne på BB och ordnade med en försäkring åt ett par. Deras förstfödda hade nämligen fått en helt vanlig febertopp några dagar efter födseln och det gjorde att de inte fick teckna försäkring på 1,5-2 år! Så vi tänker skaffa försäkring pronto. Håller tummarna för att neo-vistelsen inte ska påverka!Annars vill jag påminna alla om att skaffa barnförsäkring så fort som möjligt till sitt barn.
Sonens skaffade jag redan på BB. Men denna gången kom jag aldrig iväg till försäkringsbolaget och hade inte en tanke på att man kunde ha skrivit ut blanketterna på nätet och gjort iordning dom så det bara var att skicka.
Så nu håller jag på att fylla i pappret, jag hoppas att hennes korta vistelse på neo inte orsakar någon "reservation" på försäkringen.
Ringde även för att fastställa faderskapet.
Hehe, jag tänkte först att det är väl inte konstigt att hon har vuxit ur sina byxor - det gjorde ju jag för länge sedan. Men nu misstänker jag att du hade hoppats på att slippa köpa mammabyxor när det är så kort tid kvar och de vanliga funkat hittills? Jag är dödligt trött på mina jeans - jag föredrar egentligen svarta och gråa jeans men har nu bara de här blå. Vägrar lägga pengar på fler och alternerar med klänningar och strumpbyxor.Jag har dessutom vuxit ur mina vanliga byxor nu, hur värdelöst känns inte det när det bara är dryga månaden kvar.
Nä nä, ingen bebis här inte! Den får inte komma än heller - jag måste ju bli klar med min kurs först. Men när jag kände lite magknip i går tänkte jag genast på hjolmalind! Dock försvann mitt efter ca en halvtimme så det var nog matrelaterat.Nu har kanske din bebis också kommit??
Grattis till tösen! Och vad duktig du är som uppdaterat listan helt själv!I måndags (på bf) tittade lilla Amanda ut, 3300 gram tung och 51 cm lång .
Nämen, det måste vara ovanligt ? Grattis till er
Vi använde aldrig sjal till sonen, utan köpte en manduca sele m är han var ett par månader gammal. Men sele n användes inte alls speciellt mycket. Men ville prova sjal denna gång, tror den kan berövas