Sv: Höstföräldrar 2013
Kl.
Nu är det många veckor sen jag varit in här och skrivit så jag måste absolut börja med att säga STORT grattis till alla er som fått era bebisar hittills! Hoppas att ni alla hunnit landa lite och mår bra!
Jettan: Hoppas verkligen för din skull att allt elände med mjölkstockning och bölder ska ta slut nu så du får återhämta dig och njuta lite också, låter verkilgen väldigt jobbigt!
Hejar också på er som börjar ha "övertidsbebisar", hoppas småttingarna tittar ut snart!
Själv blev jag sjukskriven mitt i allt för snart en månad sedan. Har ju haft mycket sammandragningar hela tiden från typ vecka 23 men på läkarkontroll någon gång kring 27 veckor så var läget ännu lugnt. Någon vecka senare så hade det dock börjat hända grejer, tappen väldigt kort och började blir mjuk så då blev det soffläge. Mitt humör har verkligen pendlat. Ibland har jag känt mig helt värdelös som bara legat på soffan hela dagarna och ibland har jag försökt njuta och ta det som det är. Nu börjar vi äntligen vara så långt så att det ser ut som om bebis skulle kunna hålla sig inne helt tillräckligt länge (36 + 1 idag)
. Ännu denna vecka ska jag hålla tv:n och soffan sällskap men sen så tyckte bm att det börjar bli ok om jag gör lite mera, utan att förstås dra igång några jätteprojekt
Hittills har sammandragningarna kunnat avlösa varandra med 10 min mellan helt plötsligt trots att jag inte gjort ett dugg.
Annars så har jag mer och mer börjat fundera över förlossningen. Hur känner ni andra? Är det nåt speciellt som ni funderar på/känner er osäkra kring? Jag har kännt mig rätt lugn hittills men nu börjar jag mer och mer bli ängslig för hur jag kommer att reagera. Tänk om jag flippar totalt och släpper allt så att jag helt uppslukas av smärtan? Om jag bara lyckas fokusera på en värk i taget/ ett steg i taget och inte släpper mig själv att få panik så inbillar jag mig att det kommer att gå bra, men.. Det kan jag ju inte veta! Tänk om jag helt tappar kontrollen?!
Era tankar och erfarenheter mottas tacksamt!