Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Stackars dig :(
Ja, varför kan det inte vara över någongång!!
Förstår att det tär på humöret.
Hoppas hoppas hoppas att du snart också får njuta av bäbistiden.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Trots att jag är sjuk och ändå tar det mesta med Olle under natten är jag nog betydligt piggare än min man. Jag tror det är mamma generna.... En vanlig natt för oss börjar runt åtta nio då det ska ätas och nattas. Sedan sover Olle vill tolv ett då äts det i ca 40 min. Sedan sover han till tre fyra för att tänka igen och sedan vid sju åtta. Jag vaknar vid minsta gny medan mannen sover som en stock. Han kanske vaknar till om Olle hinner börja skrika innan maten är klar, men sommar sedan igen.

Mannen påstår att han är trött för att han måste jobba, medan jag är hemma. Lite skit snack tycker jag, hur många mammor här inne tycker det är lättare att vara hemma med barn än jobba? Men jag köper det just nu då han får göra mer nu när jag är sjuk, vilket jag ju varit ett tag... Personligen tror jag dock han är trött eftersom han aldrig går och lägger sig! Men efter 11 år tillsammans orkar jag inte tjata om det längre, han får helt enkelt skylla sig själv!

Jag kommer ju aldrig i säng förrän "sista" matningen som är mellan 00-02, efter det somnar jag. OM jag inte har somnat i soffan till något program/film, då kan vi sova 1-2 tim innan det är matning o verkligen god natt.

Min sambo snarkar sig igenom allt, tom när Eirah skriker så snarkar han fortfarande... Min sambo är också alltid trött, men inte så konstigt där heller, han somnar inte försen vid 23-00 o kliver upp 05.30 på vardagarna... o han behöver mer sömn än mig. Men jag orkar inte heller tjata om det längre, utan han får skylla sig själv där med.
Han vågar inte ens nämna längre att han faktiskt jobbar o jag bara går hemma, det är skönare o jobba än att som nu roa 2 barn varav en inne i 3 års trotsen o ska/kan göra allt själv.. :)

Eirah sover ju i sin säng där efter 1-22 till när hon vaknar nästa gång, o sambon är då inte alls försiktig i sängen utan tar upp halva sängen och slänger kuddar/armar omkring sig. Lite läskigt när eirah ligger där. Men när hon sover där från början på natten ja då ligger han stilla. Ungefär som han vet då att Eirah är där o då är försiktig men när hon ligger i sin säng från början så tror han att hon inte är i sängen alls under natten o kan leva om som vanligt... Funderar på att väcka honom varje gång hon kommer över i sängen för att tala om det... Men då lär jag få en ännu tröttare sambo istället. :mad:

*****

Hoppas du kryar på dig och att detta verkligen var det sista så du får njuta av lilla Olle!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis, grattis till lilla killen! :) Skönt att förlossningen verkar ha gått smidigt och att ni verkar må bra. Hoppas allt gick bra med storebror och barnvakterna också!

Jettan: Usch, du har alla mina sympatier! Det kan verkligen inte vara lätt att hålla humöret och orken uppe med allt det som du får stå ut med:crazy: Får du verkligen rätt sorts medicin då det inte tycks bli någon ände på det hela? Inte konstigt att din kropp börjat reagera mot all antibiotika, du måste ju ha ätit väldiga mängder vid det här laget. Fungerar flaskmatningen med Olle nu då? Hoppas det, då har du ju i alla fall en sak mindre som tynger.

*************************************************************

Idag har min snälla mamma varit här och dammsugit. Jag får helt sjukt mycket sammandragningar av att dammsuga, trots att jag själv inte tycker att det är tungt. Min man har väldigt mycket jobb just nu och jag tycker riktigt synd om honom. Jag tror att han har svårt att veta hur han skall räcka till på alla fronter. Han har dåligt samvete när han är på jobbet (egen firma) och dåligt samvete när han är hemma. Jag har försökt säga flera gånger att vi nog kommer att fixa det hela och att han inte ska ha dåligt samvete fast han nu jobbar mycket men jag ser att han är väldigt stressad iaf..

Annars en allmän fråga: Hur snabbt efter förlossningen har ni som fått barn börjat känna er lättare och "mer er själva" i er kropp igen? Förstår att det varierar men längtar verkligen efter att kunna gå raskare, inte bli så andfådd, kunna vända mig i sängen och böja mig ner utan stönanden och grymtanden..;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis till lillebror!! Skönt att förlossningen gick bra.

Hoppas din kommer snart Vimsan, man bara längtar och funderar på slutet.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Idag kände jag mig märkbart piggare, de två första dagarna hade jag ont överallt, idag på dag 3 känner jag att det börjar vända :) Men blir fortfarande genomsvettig av minsta ansträngning.

Och nu hade jag ju tänkt försöka vara lite nyttigare också :meh:O_o Hur nu det ska gå till! ? Känns som jag varit konstant hungrig sista delen av graviditeten och ätit mer än vad som är bra. Tycker min mage är ganska stor fortfarande och känner att ordet STOR (som jag hatar att höra) fortfarande passar mig ganska bra.

Jaja, försöker göra det självklara, skippa läsk och dra ner på kakor o godis och äta lite mer ordentligt, får se hur långt det räcker.

Jettan, hoppas verkligen du snart får det lite lättare, låter som om du haft/har de ganska jobbigt. Det låter jättejobbigt att fortfarande ha ont i bröstet! Borde det inte släppa snart?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Piggare på dag 3, har du ingen baby blues? Jag tyckte den var jobbig sist.

Grattis förresten!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Annars en allmän fråga: Hur snabbt efter förlossningen har ni som fått barn börjat känna er lättare och "mer er själva" i er kropp igen? Förstår att det varierar men längtar verkligen efter att kunna gå raskare, inte bli så andfådd, kunna vända mig i sängen och böja mig ner utan stönanden och grymtanden..;)

Jag kände mig 50 kg lättare direkt efter förlossningen. Det var så skönt att kunna böja sig utan klumpen i magen :D
Kommer så väl ihåg första dagen vi var hemma och tänkte ta en promenad med vagnen.
Jag kände mig så lätt och smidig och trodde att jag med lätthet kunde traska på ett par kilometer.... så var inte fallet :o
Det var ju visserligen lätt att gå men flåset kom snabbt plus att så fort jag rörde på mig så blödde jag mer och musklerna till kisseriet hade ju inte hunnit återhämta sig :meh:
Ökade promenaderna efter hand och tyckte att jag var tillbaka i bra form efter en månad.
Å knipövningar är att rekommendera, så fort som möjligt!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis till dig och diskurs och de nya bebisarna :love: .

Själv så ägnar jag mig åt att vänta, vänta, vänta och vänta lite till tillsammans med en förväntansfull sambo, stödstrumpor och skenor.
Knyttet har i alla fall "trillat ner" lite till antar jag då trycket neråt har förändrats ordentligt.
För min del får hen gärna komma ut snart. Jag vill också kunna röra mig snart (=släppa ut hästarna utan känslan av att någon övar på sin framtida fotbollskarriär genom att använda min urinblåsa som boll att nicka på).

Dessutom är jag väldigt nyfiken på det lilla yrvädret däri. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Samma här!
Har du dina skenor hela tiden eller bara på natten?
Jag hade mina hela tiden precis när jag fick dem, sen kändes det bättre så jag har bara haft dem på nätterna nu en vecka. Men i helgen tyckte jag det har blivit sämre igen :(
Det är ju så klumpigt att ha dem hemma dagtid!

För övrigt så har jag en väldigt obehaglig känsla i magen idag.
Har varit aningens lös i magen och jag funderar på om jag ätit för mycket smörgåstårta i helgen eller om det är något på gång.
Tänkte sitta alldeles still en timma och känna efter.
Sen ska jag nog packa väskan :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har oftast skenorna nattetid men igår var de på när jag satt i bilen flera timmar också.
Skulle egentligen behöva ett par att ha i stallet med då jag har märkt att mockning är ett eländigt moment.

Hoppas det är bebis på g och inte bara smörgåstårta ;). Själv ska jag till bm i dag och även träffa sköterskan från bvc som enligt svärmor ska vara en "väldigt rar och gullig kvinna" så då drar jag öronen åt mig och misstänker det värsta :p.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har inte haft mina ute hos hästarna heller, tänkte att de ganska snabbt skulle bli skitiga :p Kanske funkar om man har vantar över men det blir väl ännu klumpigare.

Nu har jag suttit här en bra stund och "magknipet" kommer nästan exakt var 20 minut och varar i ett 10-20 sekunder.
Hoppas också det är bäbis, men jag vågar inte tjoa för mycket än.
Det känns ju inte alls som förra gången men det behöver det ju inte heller göra.
Mest spännande hade det ju varit att åka in idag när stormen är på intågande.
Ska jag ligga där och krysta medans jag funderar på om hästarna blåser bort eller inte. Enda nackdelen med att ha dem på lösdrift....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag hade kortare handledsstöd, inköpta på swedol, förr när jag jobbade med kor och hanterade mycket ensilage. Har funderat på om jag ska orka åka dit och inhandla nya.

Lite krångel för bm med mitt bltr i dag, hon kunde inte höra när undertrycket "gav" sig utan tappade bort det runt 100. I väntan på apparaten som mäter elektroniskt så tog hon mitt urinprov till lab (här skenade min puls) men det var bra.
När hon sedan kom tillbaks med apparaten så fick jag ett tryck på 154/110 :eek::eek::eek::eek::eek::eek:. Jag som aldrig har haft över 120/80 i hela mitt liv.
Sambon bleknade lite, jag blev ordentligt nervös, fick vila tio minuter och hux flux hade jag ett som var mer jag på 120/74. Tack!
Ska tillbaks på fredag med ett nytt urinprov samt ta nytt bltr för säkerhets skull.

Krumeluren ligger neråt, har sjunkit lite till men är fortfarande ruckbar. Däremot tror inte min bm att jag går fulla tiden ut, har bara inte fått riktig kläm på vad hon grundar det på... Jag kommer förmodligen att bli decembermamma bara därför ;)

Bvc-sköterskan var äldre och kändes väldigt trygg så det ska nog bli bra. Pratade lite om amning och planen är att försöka amma och hon betonade noga att det inte är något tvång och de finns där för att stötta och hjälpa om man inte kan/vill/orkar också.
Det kändes väldigt skönt att höra på något vis.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att det kändes bra med BVC sköterskan.
Det är så mycket man undrar över och man träffar ju dem ganska mycket, speciellt i början.

Jag har precis sovit en timma och vaknat två gånger av vad jag hoppas är värkar. Men just nu är de inte regelbundna så än är det lugnt.
Jag blev ju inskickad till förlossningen förra gången så jag vet ju inte riktigt hur det hela började då :crazy:
Det enda jag kan säga är att jag inte har något minne av att de gjorde ont så här i början. Det gör de nu!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min sambo har bett mig låta bli att föda barn i dag om det är så att det blir storm :D. Håller däremot tummarna för att din bebis är på g :).
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, här är det ju redan busväder. Regnet piskar mot rutorna och det låter som taket är på väg av :crazy:
Det är bara att hålla tummarna att strömmen inte går och att hästarna inte får något träd i huvudet, om vi nu åker in ikväll.

sassiball: När ska man egentligen ringa till förlossningen som omföderska? Jag är lite nervös eftersom bäbis inte varit fixerad och inte heller haft huvudet neråt alla gånger.
Förra gången fick vi börja med att vända på lillpojken, å det känns som det blir svårare ju längre in i värkarbetet man är.
Jag vet ju inte om denna är på rätt håll eller inte. Har visserligen inga problem att andas idag så förhoppningsvis är huvudet neråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 974
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 369
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp