Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trots att jag är sjuk och ändå tar det mesta med Olle under natten är jag nog betydligt piggare än min man. Jag tror det är mamma generna.... En vanlig natt för oss börjar runt åtta nio då det ska ätas och nattas. Sedan sover Olle vill tolv ett då äts det i ca 40 min. Sedan sover han till tre fyra för att tänka igen och sedan vid sju åtta. Jag vaknar vid minsta gny medan mannen sover som en stock. Han kanske vaknar till om Olle hinner börja skrika innan maten är klar, men sommar sedan igen.
Mannen påstår att han är trött för att han måste jobba, medan jag är hemma. Lite skit snack tycker jag, hur många mammor här inne tycker det är lättare att vara hemma med barn än jobba? Men jag köper det just nu då han får göra mer nu när jag är sjuk, vilket jag ju varit ett tag... Personligen tror jag dock han är trött eftersom han aldrig går och lägger sig! Men efter 11 år tillsammans orkar jag inte tjata om det längre, han får helt enkelt skylla sig själv!
Annars en allmän fråga: Hur snabbt efter förlossningen har ni som fått barn börjat känna er lättare och "mer er själva" i er kropp igen? Förstår att det varierar men längtar verkligen efter att kunna gå raskare, inte bli så andfådd, kunna vända mig i sängen och böja mig ner utan stönanden och grymtanden..