Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Finns mycket gratis att få om man letar :D

*********************

Jag har gått igenom alla babykläder från sonen nu. Vilka minnen man har från kläderna, jag fällde en tår när jag insåg hur stor killen har blivit och vad snabbt tiden har gått :cry:

Vi hade inte så jätte mycket i storlek 56, jag sålde det mesta efter sonen och behöll endast de plagg som var ett minne (första kläderna på BB osv.)
Dessa vill jag heller inte använda till bäbisen i magen utan de ska bara få vara sonens.

Ni som har flera barn, tänker ni likadant eller spelar det ingen roll för er?

Så det resulterade i att vi knappt har några kläder alls i stl 56 :eek: Jag köper inte ens några i stl 50. Vi har desto mer i stl 62 och 68. Trots att jag lagt nästan hälften i sälja högen så är det MYCKET kläder. :eek:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har också gått igenom en del kläder, vissa kläder har både sonen och dottern haft och det tänkte jag att även den här bebisen skulle ha. 50 har jag inget i, utan 56 är det minsta. Tycker det är roligt att alla barnen haft samma, plaggen är ju ändå inte slitna och det mesta av kläderna är helt nytt, var en runda på ullared och köpte och har även fått en del.

Hade inte sparat så jättemycket utan samlat ihop allt och gett till min syster, nu när jag skulle ha barn igen fick jag igen kassen haha och det var en del bra grejer, bl a en fin fleeceoverall som jag tänkte bebisen skulle ha.

Märker att jag skriver väldigt rörigt, hoppas någon förstår i alla fall.

Idag har jag gjort en skötbädd och sytt ett fodral till som man kan ta av och tvätta. Skulle ju köpt en sån där uppblåsbar på IKEA men de var slutsålda när vi var där. Enda nackdelen är ju att det är vanligt tyg... men tänkte nog lägga en handduk under baken på bebisen så man slipper tvätta överdraget för ofta.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
Fråga till de som har fött barn tidigare: Vad packar ni med er i väskan som ni tar med er till sjukhuset?

Jag har ingen lust att packa än, men flytt och allmänt stök gör att jag har insett att det kanske kan vara vettigt att i alla fall tänka på vad som ska ner i den där väskan :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag packar nog ganska lite... hade tänkt ha kläder till bebis och till mig. Linsvätska och linsbehållare så man slipper ha linserna på sig dygnet runt. Kanske tar med ett par blöjor också, fast jag har för mig att man fått det förut på bb men om inte.

Schampo ska jag nog ha med, skönt med en dusch sen efter en svettig förlossning.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Har haft ett par väldigt händelserika dygn. Efter nästan 1 dygn med förvärkar/värkar som gjorde in i helsike ont, samt 17 timmars värkarbete på förlossningen, kom vår lille Birk till världen den 22/8 kl 13:55. 49cm lång är han och väger 3320 gram. Bråttom hade han rent tidsmässigt, med tanke på att han kom i vecka 37+4. Nu är vi hemma (skönt!) och försöker allihopa vänja oss vid det nya livet.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ååh grattis!!! :D Vad skönt att allt gick bra, även om det drog ut på tiden!

Två i våran föräldragrupp fick i fredags och måndags, i v36 båda två. Och nu börjar de ploppa här! Jag längtar som tusan nu!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tramptass: Gissar att du också tillhör Västra Skaraborg - vi har gått fyra gånger på föräldragrupp och det har gett sååå mycket! Vi hamna i en toppengrupp där alla är öppna och pratar för fullt, och vi har haft bra barnmorskor som pratat om förlossning, avslappning, amning osv.. Guld värt!


Jag får nog erkänna att jag varit lite off i tråden; jag tycker det är för mycket gnäll och "vardagsprat".. Och att det är det överlag på Föräldrasidan. Hade hoppats man kunde komma med funderingar och frågor då vi "alla" är hyfsat lika i graviditeten, men det känns mer som en "idag har jag plockat ur diskmaskinen och det var sååå jobbigt-tråd"...
Förlåt, jag var bara tvungen att få ur mina känslor och jag hoppas ingen tar det personligt. (Och ja, jag kan undvika att gå in här, meeeeen.... :o)

Det tror jag inte att jag gör. Jag har noll koll :o. Näl i thn är mitt sjukhus i alla fall :D.

Klart du får säga vad du tycker.

För min del fyller även "trådgnäll" en funktion då jag har
Dåligt med vänner som kan förstå hur det kan kännas en sämre dag. Däremot tycker jag inte att det ena utesluter det andra utan det är väl även öppet för frågor och funderingar :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
Fråga till de som har fött barn tidigare: Vad packar ni med er i väskan som ni tar med er till sjukhuset?

Jag har ingen lust att packa än, men flytt och allmänt stök gör att jag har insett att det kanske kan vara vettigt att i alla fall tänka på vad som ska ner i den där väskan :D

Vi hade med oss kläder till oss alla tre, dator, filmer, något att äta o dricka, schampoo/balsam, blöjor. O säkert mycket mer. Kändes som vi hade saker för 2 v med oss.

Nu bodde vi 11 mil till förlossningen, denna gång har vi lite närmare (7 mil). Jag är glad att vi tog med datorn, vi vart kvar i 5-6 dagar (tror jag) på BB. Denna gång hoppas jag att vi får åka hem snabbare.
Så vi tar med surfplattan denna gång, tar mindre plats. :)

Kamera får man inte glömma ( om man nu inte använder mobilen)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Dator var ingen dum idé egentligen. Men hur är det får man ha telefon igång på bb, det brukar man ju inte få på sjukhus? och en dator som man surfar på kan man ha det?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Stort grattis!!! Vad härligt!:D Gör ju att jag längtar ännu mer efter att vårt lilla busfrö ska behaga komma!!! :p:love:

KL

Jag håller på och packar väska, kläder till mig och bebis, blöjor och bindor (har både förlossningsbindor och vanliga bindor, jag blödde inte så mycket sist så då var det skönt med lite "normala" bindor) schampo och balsam, tandborste+tandkräm, amningskupor (jag läcker som ett såll redan nu.. :o ) sedan har jag med bröstvårtsskydd som jag köpt, använde ett sådant sist och det var super, slapp ömma bröstvårtor!!! Eventuellt packar jag med napp, mest för att jag råkar ha hemma... :p Sedan får man ju såklart inte glömma bilbarnstol!!! Man ska ju hem sen också! ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tusen tack tjejer. :D Det var en pärs, men så värt det! Är för övrigt glad att jag investerade i både bärsjal och bärsele, för jag har hunnit inviga båda två. Bärselen var guld värd igår när vi promenerade hundarna och bärsjalen är kanon när man behöver diska och har en liten kinkig klängapa som absolut inte blir nöjd om inte någon bär runt på honom. :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis till lilla Birk! :bump: Vilket fint namn ni har valt!

Då är det dags att uppdatera listan med första födseln då!


September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet, en pojke enligt RUL. Birk född 22/8.
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
23:e Vår_Vinter - andra barnet, flicka enligt RUL

November
2:a Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e Jozze - första barnet
27:e Tramptass - första barnet

 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hos oss får man ha både mobiler o datorer igång på både BB o förlossningen. Det är endast på Neo dom är restriktiva med det. Vi kollade på film under förlossningen o satt o surfade, det var ingen som sa något till oss om det :D

Dom flesta sjukhus får du ha mobilen på, däremot på vissa.avdelningar t.ex intensiven osv får du inte det.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 189
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 974
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 369
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp