Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad fint nestet blev :).

Jag har tydligen blivit maskinförare nu ;). Det känns visserligen väldigt bra och jag börjar senare = perfekt då jag har kommit in i en period då jag är så fruktansvärt morgontrött :\.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Dagens dummaste var att sätta sig i en portöppning (på en liten liten kant) och sedan försöka kliva upp så som jag har kunnat tidigare.
Fy fan i helvete (ursäkta mitt språk) vad det gjorde ont "där nere" och i ljumsken.
Ja ja. Nu vet jag ju vad jag inte ska göra i alla fall.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja man upptäcker saker som inte är så passande. Jag klättrade upp på logen igår och skulle kasta ner hö. Det gick visserligen bra men sen skulle jag ner... Slant och kasade igenom stegen med ena benet. Aj så smidig man är. Sträckte det andra benet (låret) och fick dunderont i det första benet. Skrek till så gammelhästen kom inspringandes på logen och undrade vad som hände.
Har fortfarande ont i låret och är ganska blå... :p
Maken tycker inte jag ska klättra på stegar mer, men han har nog ingen lust att själv mata hästarna i 10 veckor ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Åååå så kör jag nattpass igen nu då....:meh: Dagen har gått i ett, upp på morgonen och iväg med dottern till första dagen i skolan, hon var jätte nervös (mamman med faktiskt... :p ). Jag var med ett tag men gick efter en 40 min då jag inte klarade att stå längre. Hem ta hand om hund, vilket nu innebär att jag sätter mig i bilen och kör en tur medan hunden springer med... grannarna tittar lite snett på mig, men vad fan ska man göra när man inte kan gå och hunden behöver motioneras??? :cautious:
Sedan beställa lite kläder på nätet för ge mig in till stan och shoppa kommer ju inte ske inom någon snar framtid....

Sedan hämta dottern på skolan, dottern var jätte sur!!!! Vad har hänt? undrade jag, Vi har ju inte fått läsa eller skriva någonting!!! svarade sur dotter :mad::rage: Höga förväntningar på skolan där... :p

På eftermiddagen blev det tur till apoteket då dottern fått vårtor eller liknande på fötterna, nu ska de dock väck! Sedan en snabb-visit till affären och införskaffa det nödvändigaste, toapapper och bröd.

På kvällen var vi och tittade på när två av våra hästar tävlade, det var kul att komma ut bland folk och hästar (även om min mage oftast står i fokus nu för tiden), jag saknar verkligen det, bara saker som att borsta och lukta lite på hästarna är ju verkligen guldkant i vardagen när man får till det.

Sedan fick jag i ilfart lasta in dotter i bilen och fara hem, hon var ju toktrött efter första skoldagen (även om hon inte fick läsa och skriva) hon försökte trilskas lite när vi skulle åka (hon lekte med några andra barn då), men gav sig osedvanligt snabbt ändå... Hem skicka ungen i säng som jag tror somnade så fort hon la huvudet på kudden....:p

Sedan köra diskmaskinen, försökte koppla av en stund framför tvn men var så trött så jag gick och la mig, smärtan i fogarna är nästan outhärdlig efter en sånhär dag och trotts att jag var sååååå trött sitter jag ändå här nu och kan inte sova... Det värker så mycket att benen domnar och att vända sig i sängen är ett helt projekt... nu gav jag tillsist upp.... det bästa är att jag vet att jag kommer somna och sova som bäst lagom till klockan ringer :banghead: och jag måste verkligen gå upp och se till att dottern kommer till skolan...

Nu ska jag ta mig en nattmacka så får jag göra ett nytt försök att sova sen...:(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men var är din man?

Jag brukar cykla med min hund, så skönt nu när jag inte orkar gå så mycket.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min man driver eget företag, så han jobbar väldigt mycket. Sen har han adhd så han har svårt att styra upp saker och ting utöver företaget. Han klarar sig rätt bra tack vare att han är väldigt intelligent, men vi i familjen och hemmet blir tyvärr lidande kanske allt för ofta... I vanliga fall gör det inte så mycket, med just nu hade det varit bra med en man som man hade kunnat dela ansvaret för hushållet med....

I övrigt har jag inte sovit alls i natt, nu skickat dottern till skolan, funderar på om jag ska försöka sova nu, eller om jag måste ut och tvätta ponnyn som ska iväg på tävling som sällskap... Även om han inte själv ska tävla kan han ju inte se ut hur som helst bland folk!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, du verkar ha det riktigt jobbigt!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Huvva, du har det inte lätt :( Men snart (även fast jag förstår att det känns som en evighet) så är underverket här :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Annars var jag till min vanliga BM igår. Hade en tid som var inbokad innan hon gick på semester så jag tänkte att vi knatar väl dit då även om jag hädanefter tillhör spec. mvc.

Haha, hon visste ingenting så hon vart förvånad (första dagen på jobbet), så hon var tvungen o dubbel kolla med spec. mvc. Hon fick dessutom prata med hon vi ska träffa på torsdag och göra tillväxt UL. Hon lovade iaf att läsa på, och läsa min journal och ha en plan för hur det ska vara. :)

Sonen var med till BM igår. Han är världens goaste (oftast iaf) kille, vi skulle lyssna på bäbisens hjärta o jag ligger på britsen. Han klappar mig på kinden och pussar mig på munnen o kinden och håller mig i handen :love:. Mitt hjärta smälte då. Han tyckte det var jätte roligt o lyssna på bäbisens hjärta, o sen lyssna vi på mitt o sen på hans också. :D

Ska jobba mitt nästa sista pass idag, sen är jag arbetslös igen och det är bara att söka jobb..:meh: Tror jag ska ha som överskrift "Gravid v 32", så slipper dom ens bemöda sig med o läsa den :p Men jag måste ju göra det, o dessutom så är det nya regler nu :wtf:

Annars är jag ganska less. Jag VILL boa, men det känns helt värdelöst... Vi saknar en säng till sonen som ska stå inne hos oss, en vägg i vårt sovrum, huset ser ut som ett bombnedslag, jag vet inte vart lillen ska ha sin garderob, allt tar en evighet för sambon o fixa..

Jag har inte ens rört bäbiskartongen med sonens kläder som kom från svärmor för 1 v sen, känns inge roligt.

Men jag ska ringa en städfirma och se vad dom tror det skulle kosta att komma hit och göra en storstädning av iaf 2 våningar, den 3e våningen används ju knappt så den kan jag städa själv.
Sen ska jag höra vad det skulle kosta med veckostädning, eller iaf varannan vecka, när dom varit här och städat.

Vi kommer juh "tjäna" iaf 800 kr/mån eftersom sonen går på allmän förskola (15 tim) som är kostnadsfri from 3 år. Så då slipper vi juh iaf betala dom pengarna och jag lägger dom gladeligen på städning faktiskt. Det är sånt tjafs hela tiden om det och jag börjar ledsna.

Så nu ska jag ta mig i kragen o ringa dit.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sådär ja, nu har jag bokat städning den 2 september. :D

Dock lite oklarheter vad det är hon skulle göra och vad vi måste göra innan, så måste nog ringa tillbaka och fråga :p

Men 300 kr/tim och hon trodde det skulle ta ca 3 tim och städa våra två våningar på ca 200 kvm (egentligen är det ju tre våningar och 264 kvm). Men jag räknar på 5 tim. Så 750 kr efter RUT-avdraget, det är helt klart värt det! :)

Hon hade däremot inte plats för några nya när det gäller abonnemang :( Så där måste jag hitta en annan, vilket inte är så lätt när man bor åt fel håll (de flesta håller till i Åre och jag bor 4,5 mil utanför).
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj, det var billigt! Du råkar inte bo i skåne möjligen? :p De jag kollat på här ligger minst på det dubbla.......
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nä, jag bor bara över 100 mil från Skåne ;)

Men det finns en tråd på senior om städhjälp, o där verkar 3-400 kr/tim vara standard, så så billiga kan dom inte vara :)

Men jag tror hon var lite optimistisk när hon sa 3 tim, en annan trodde 6 tim. Men vi får väl se. Det hänger väl oxå på hur mycket vi vill att hon gör. Skulle skriva en lista på vad så fixar dom det.

Är dom bra så ska jag försöka boka in dom inför julen iaf :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Har haft förvärkar som kommit och gått sen igår kväll. Var regelbundna på förmiddagen, men har blivit mer och mer glesare efter det. "Mensvärk" har jag i alla fall och det verkar som slemmisen släpper lite i omgångar, då det kommit blodblandat och även bruna strängar. Få se hur lång tid det dröjer innan det sätter igång ordentligt.. Har i alla fall besök hos BM kl 08 imorgon, så då får jag journalkopia och så, som jag behöver ha med mig till FL när det väl gäller.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kanske dax snart då, härligt :)

Är inte journalerna digitala? Vi får inga journaler utan BM skriver både på papper o i datorn. Jag fick iaf ingen förra gången :)

Skönt o slippa komma ihåg massa papper.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men va, ska folk sluta vara gravida nu?!

Spänningen blir ju oliiidlig här för oss som har tre månader kvar :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Verkar vara lite olika. Beroende på så kanske inte förlossningen har delat journalsystem med ex MVC, antar det är därför som journalkopia skrivs ut. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Spännande!
Jag har oxå haft mycket mensvärk senaste veckan, framförallt på natten, och nu senaste tre dagarna har jag haft mängder av sammandragningar. Många bara obehagliga, men några som kommit ihop med mensvärk. Magen är typ konstant hård.

Med mitt första barn hade jag förvärkar från v 30 ca, stoppade förlossningen i v 35 och sen föddes hon i v 42... Med andra barnet var jag väldigt förskonad från förvärkar men hade istället en två dygn lång förlossning. Den här gången har det varit lite till och från med sammandragningar, men såhär som det varit sista dagarna är något nytt för denna gång. Har oxå blivit betydligt mer öm i bäckenet, fast bebisen ligger fortfarande rätt högt upp (och lär så göra tills förlossningen sätter igång trodde BM, alla mina har haft svårt att komma ner ordentligt pga starka bäckenbottenmuskler). Dock inget annat som tyder på att det skulle vara på g.

Jag har börjat boa ordentligt iaf :) Tvättat alla tusen bebiskläder, gjort om i sovrummen, fixat nya garderober och ny säng till äldsta dottern. Gjort ritningar på hur jag vill ändra i hall, tvättstuga och badrum och känner mig sjukt kreativ i tanken :)

Bebisen är vild och galen i magen, gör att jag sover lite på nätterna. Barnmorskan är sjukt fascinerad över hur väl man kan känna alla kroppsdelar på bebisen genom magen, det är bara som ett litet tunnt skinn mellan bebisen och den yttre världen (har moderkakan i bakvägg) och man kan med lätthet urskilja en fot med tår och allt när bebisen pressar ut en :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Då var man hemkommen från läkarbesök! Enligt läkare är jag öppen och väldigt mogen och hon trodde att bebis skulle komma när som helst nu! Jag är dock bara i v36 och även om man inte stoppar förlossningen nu så tyckte läkaren att det vore bra om jag hann gå in i vecka 37, så jag har fått order om att ta det lugnt!

Jag har också fått strikt tillsägelse om att åka in direkt vid minsta känning, läkaren trodde det kunde gå fort denna gång. Om nu bebis ändå inte kommer har jag tid för återbesök den 2:e september för ny utvärdering och eventuell igångsättning, läkaren var dock ganska övertygad om att detta inte skulle behövas.

Känns spännande och nervöst men samtidigt bra, nu måste jag ju bara se till att packa en väska också ifall man måste åka i ilfart till sjukhuset!!! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad roligt!
Det blir spännande att se vem av er tidiga som kommer först nu :) Det var väl ändå ett par tre stycken i slutet av augusti/början av september?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

That's me! :D
Haha :D

Inte vårt, men man vet aldrig med andras ;)

Är en butik som känns lite som ett GeKås-mini.
Aha! Ja det är helt fel trakter för min del så jag kände inte till det, ens till namnet. :p
Annars har jag plötsligt drabbats av ångest och undrat vad fan det är vi gett oss in på egentligen, det var ju inte skitenkelt förra gången... :nailbiting:
[...]
Men det är klart, jobbigt är det ju att känna sådär, man kan ju inte direkt ångra sig nu, utan nu får man tuta och köra helt enkelt...:crazy:

Så känner jag också ibland, vad sjutton har vi gett oss in på som skaffar ett tredje barn :nailbiting: Men nu är det ju liksom bara att fortsätta på den redan inslagna banan ;)
Men så skönt att höra att fler är aningens nojiga! Jag får den känslan till och från att vi nog inte vet vad vi pysslar med. Främst beror det nog på att allting är så rörigt fortfarande; är särbos, har ett renoveringsobjekt till (blivande) hem, min flytt drar ut hiskeligt på tiden, och dessutom kommer jag att vara ännu mer beroende av att ta tillräckligt med HP för att få behålla CSN och SGI än förut - nu är det ju inte bara mig själv jag fuckar upp för om jag misslyckas, utan det påverkar ju hela familjen. Man kan få prestationsångest för mindre, särskilt med mitt track record vad gäller studierna. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 974
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 369
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp