Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Kolla, jag har fått till en magbild :D

1185940_372258366210722_733846914_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nämen oj, vad har du där? :D

kl
Hemma från semester och hemma från Ullared. Trodde att jag skulle döden dö därinne, men det gick visst det med.

Nu har vi i alla fall lyckats handla ... en del av sakerna till bebis :p De fick dock åka hem till föräldrarna i och med att vi flyttar om två veckor och det är kortare att flytta sakerna från föräldrarna istället för härifrån. Så vi inventera lite nogrannare om två veckor, just nu går det bara runt i skallen :p

Apropå måltider så äter jag frukost, lunch och middag + två mellanmål.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I Uddevalla är man några gånger under sommaren. Vi (bonus svärfar) har semesterhus på Orust, så Torp brukar besökas några gånger under dom två veckorna. O ÄNTLIGEN har dom fått IKEA dit :love:

Ja, har man inte varit vaken innan sendraget så är man det efter :D

:) Orust är vackert =)

Var in på Ikea en sväng idag, makens bror fyller i morrn så vi tänkte att presentkort blir sååå bra :D
Maken ville först köpa kudde då det tydligen ska bli ny säng. Lät väl bra, speciellt när maken sa att kudden/arna brodern har förmodligen är samma som när det blev flytt hemifrån (vilket skedde vid "lumpenåldern") Nu fyller födelsedagsbarnet 36 :wtf:
Men man vet kanske inte exakt vilken sort som passar bäst. Magsovare? Ryggsovare? Sjusovare :angel:

I vilken fall, Uddevallas Ikea gör mig galen!
Har svårt att hitta där inne, vet inte vart man ska gå härnäst. Ibland dyker det slumpvis upp en ljuspil i golvet.
Har inte alls samma problem på Ikea Bäckebol :cautious:

Och ja! Det blev mer än ett presentkort med därifrån :D

Apropå Orust! Har du varit på Göksäter?

*varför lyckas jag alltid skriva hel roman när jag bara tänkt göra ett kort, lagom inlägg* :confused:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Är det där barn blir till? :angel:

*kl*

Jag har suttit vid datorn nästan non stop sedan i måndags och försökt skriva färdigt sista inlämningsuppgiften i min sommarkurs. Jag hade satt upp deadline för mig själv i går, och sedan i dag, men nu ser det ut att dra ut till på söndag ändå (när riktiga deadlinen är). Jag blir så trött på mig själv! Jag ska nämligen flyga 70 mil för att gå på bröllop i morgon så där försvinner en hel del tid. Är hemma igen på söndag sen eftermiddag och får väl sätta mig och skriva till midnatt och hoppas på det bästa.

Både i går och i dag har jag t.o.m. gråtit en skvätt av hopplöshet. Då har det varit mysigt att känna lill*n därinne som bökar runt. Det har gett ett leende på läpparna i alla fall.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Bm-besöket i onsdags ja.

Blev inte mycket klokare.
Än var det för tidigt för att boka sådant, snitt alltså, men om 3 veckor när jag ska dit igen tror jag hon sa att jag skulle träffa någon läkare att prata med.
Var lite tom i huvudet pga lågt blodsocker. Hann inte äta något innan besöket då tjejen som skulle komma tidigare för att byta av mig på jobbet missat det.

Men allt såg bra ut.
Magen hade växt. För 5 veckor sen var den 25 cm, nu var den 29 cm.
Rumpan upp och huvudet ner, armar och ben som en bläckfisk (känns det som iallafall emellanåt ;) )
Jag har gått upp 10 kg sedan inskrivningen, Bm undrade vart de kg satt sig?
Ehh, överallt!
Bebishjärtat pickade på i 120-125 slag/min eller vad man nu mäter i.
När hon petade till på bebisrumpan ökade det upp till 136 =)

Hon spände ögonen i mig och sa att hon minsann läst min förra förlossningsjournal!
Vid minsta värkkänning är det jag som far in till BB!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo det är vackert där. Ikea Uddevalla är väl det största ikea varuhuset i sverige/världen? Jag tyckte det var som på alla andra ikea varuhus. Samma oedning, bara o gå :D Upplevde det inte alls svårt.

Självklart har vi varit på Göksäter :) Brukar köpa tyger där.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Idag blir det surströmming o kräftskiva :d

Extra gott när tillbehören är egen odlade (potatis o lök mm). Tur man får äta surströmming 3-4 ggr/år.
Fler som ska iväg på någon skiva i.helgen?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Usch nej. Ingen surströmming för mig, fast det brukar vara kul på skivorna :).
Jag jobbar helgen i stället. Tröskning på gården där jag jobbar så jag ska köra traktor nu under em/kväll. Lagom lättsamt måste jag säga för det är ganska kort väg så jag får en del med ståtid då jag bara kan ta det lugnt :).
Bondmoran sa väldigt försynt att "du säger väl i från om det är något du inte vill eller orkar. Tänk på dig själv och den lille nu i första hand".

Dessutom är jag just nu sjukt sugen på pannkakor :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fin mage du har!

Babynest, är det något ni tänkt skaffa eller sy? jag hade inte tänkt skaffa något, tänkte det blir för mysigt och varmt för bebis, räcker med kudde o täcke o spjälskydd i sin säng. De andra barnen sov bara korta stunder i vår säng, mest i sin egen säng, har inte upplevt något behov av det.

Men nu ville min syster att jag skulle sy ett till hennes bebis, då hon ofta ligger i deras säng så jag ska snart ge mig på ett.

Glamoroza 10 kg är inte så mycket.... jag får känslan av att du är en väldigt smal person. Bra att magen växt som den skulle ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Babynest har jag inte hört talas om förrän nu det senaste.
Inte känt något behov av det innan heller, så blir nog inget denna gång heller.
Går ju att införskaffa/fixa senare om det skulle vara så.

Ja, du har helt rätt :)
Är en väldig spinkis i vanliga fall, som en streckgubbe ungefär :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ikea Uddevalla är väl det största ikea varuhuset i sverige/världen? Jag tyckte det var som på alla andra ikea varuhus. Samma oedning, bara o gå :D Upplevde det inte alls svårt.

Nu har jag bara varit inne på Bäckebols innan så har inget annat att jämföra med. Men på Bäckebol känns det mer som om de har mer självklara gångar man följer för att komma någon vart.
Kanske blir bättre om jag börjar springa mer på Ikea, lite oftare :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack!

Nä, jag har inga planer på att skaffa något neste. Vi har bara en 160 säng så det är trångt som det är :p
Lillpojken har högst sovit i vår säng 10 gånger och då inte ens hela natten. Placerade spjälsängen bredvid min sida så jag kunde nå honom lätt. Det funkade bra så jag hoppas vi kan göra så denna gången också... Men det vore väl otroligt att få TVÅ snälla sovande barn :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.
Jag tänkte inte heller ha något näste utan är inne på att ha knyttets säng bredvid mig o hoppas det fungerar. Men jag ska erkänna att jag är lite nervös för att ha hen i vår säng för varken jag eller sambon ligger stilla och båda sover tungt.
Eller får man det "automatiskt inbyggt" att man ligger stilla med en liten bredvid sig?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag ligger inte stilla när jag sover, med dottern provade vi i sängen men jag vaknade hela tiden av oro för att mosa henne så hon fick ganska raskt vänja sig vid att sova i spjälsängen. Det funkade bra och vi har aldrig haft problem med barn som inte sover i sin säng, och det kan ju vara trevligt att få ha sin säng i fred.:)

Idag är mor och far här och hjälper till och det blir kräftor till kvällen!!! :d Undrar om man kan föräta sig på kräftor... :cautious:

Nästa vecka börjar dottern första klass!!! Spännande! Sedan blir det både bm-besök och på onsdag ska jag till läkaren för att eventuellt bestämma datum för igångsättning. Vi diskuterar att sätta igång mig i vecka 38 eftersom jag har sådana problem med foglossningar, vi får se hur det blir...

Annars har jag plötsligt drabbats av ångest och undrat vad fan det är vi gett oss in på egentligen, det var ju inte skitenkelt förra gången... :nailbiting: Men även om jag ibland kan vara orolig för hur det ska bli känner jag ändå någonstans ett lugn i att jag har större kunskap om vad som väntar nu... Men det är klart, jobbigt är det ju att känna sådär, man kan ju inte direkt ångra sig nu, utan nu får man tuta och köra helt enkelt...:crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Så känner jag också ibland, vad sjutton har vi gett oss in på som skaffar ett tredje barn :nailbiting: Men nu är det ju liksom bara att fortsätta på den redan inslagna banan ;) Längtar efter den lilla bebisen men oroar mig lite för vad dottern på 4 år ska tycka, hon vill väldigt gärna krypa ner hos mamma o pappa.... kanske får sy ett större babynest till henne också :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

babynest_zps8a6ccba8.jpg


Babynestet till syrrans bebis klart! Orsakade några svordomar igårkväll då symaskinen pajade :D så jag fick sy mycket för hand, men nu är jag nöjd. Blev inte helt jämnt runtom, svårt att sy raka linjer för hand märkte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 973
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 364
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp