Sv: Höstföräldrar 2013
Jag bor förresten i Floda utanför Göteborg och är 28 år.
Då bor vi nära varann, jag bor två tågstationer närmare alingsås bara. Cyklade faktiskt genom Floda idag i jakt på en ny badsjö att prova.
KL
Jag får inte plats!! När jag sitter ner trycker det här bowlingklotet undan såväl revben som ryggrad och diverse organ, och det är helt omöjligt att sitta bekvämt hur jag än ändrar ställning med luta fram och luta bak och kuddar och armar bakom ryggen. Var på bio igår och det var definitivt sista gången under denna graviditet sån plåga som det var. Undrar om det har betydelse att min mage (enligt vad jag får höra från folk tio gånger om dan) är "liten", dvs jag kanske har en större del av livmodern inne i kroppen än vad som putar ut och därför blir det så trångt? Helt egen teori, har ingen aning egentligen.
Annars är det okej. Kallar mig själv för snigelpingvinen, långsam långsam i allt jag gör och bara smidig när jag hoppar i sjön och simmar (mår så otroligt bra av att simma, synd att det redan börjar bli kallt i vattnet). Så länge jag slipper stress, och som sagt, låter bli att sitta längre stunder (skriva detta inlägg är för länge egentligen) så mår jag bra.
Har jobbat min sista dag, vilket förstås är skönt då det känts rätt tungt att jobba nu, men det kom ingen direkt lättnad, utan kändes mest konstigt. Det blir så definitivt nu att det verkligen är snart hela livet ska förändras, och kan inte låta bli att lite tvivel och oro dyker upp. För ett tag sen var jag bara så lycklig av att känna den lille röra sig, nu är jag lite rädd. Eftersom min kille är rätt nervös har jag hela tiden tagit rollen av den lugna orubbliga som är övertygad om att det ordnar sig med allt men tänk om det inte gör det? Samtidigt är det nog en fas att jag känner så här, var värre för ett par dar sen och känns bättre nu.