Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu är jag trött. Mycket spring på jobbet, hästarna kallade efteråt, tvätt o strykning o gardinbyte i två fönster.
Nu ska jag bara laga kvällsmat för magen skriker.
Hur många gånger om dagen äter ni? Jag landar på fyra till fem... :o en del dagar är det mat alla mål, andra dagar är det tre + fika med smörgås.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Inklusive alla mellanmål är jag nog uppe i säkert 6-7 gånger. Frukost, lätt lunch, middag, kvällsmål (oftast te+macka) och sen 1-3 frukter däremellan. :p Mycket frukt går det åt i alla fall.. :angel:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag äter nog oftadt 4 ggr per dag, frukost, lunch, middag o kvällsmål. Borde dock lägga in en frukt eller något mellan lunch o middag.

Sen kan jag hå upp o ta en macka på natten. Någon fler som gör de? :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men oj, tur du hittade katten till slut.

Låter som du har det ganska jobbigt, hoppas du får ordning på bebiskläder, karl och allt. Ta du en pizza, det kan du behöva ;) :)

Tack Jozze :)

Hur många gånger jag äter, har dragit ner på det nu sen jag gick på semester och graviditetspeng, äter nu frukost vid 9 ca, lunch vid 14 ca, något mer vid 17-18 tiden innan jag ska rida de dagar jag gör det och så något nu vid den här tiden 21 tiden.

När jag jobbade åt jag minst 2 gånger till per dag, men då gjorde jag ju av med mer också.

Jag är 40 år och bor i södra halland, på västkusten.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har förbättrat mitt ätande och äter numera tre riktiga mål mat om dagen och minst ett mellanmål. Jag läste lite om hur viktigt det är för bebisen med näringsrik mat och blev lite skrämd. Tyvärr slinker det ju ner en kaka här och där, lite glass och någon godisbit också, men jag har förbättrat mig avsevärt sedan innan helgen. Då kunde jag äta två mål riktig mat och sedan äta typ ostbågar, choklad och annat onyttigt.

Tillägg: I dag blev det förresten köpt hamburgare för att jag inte orkade laga någon mat och disken hopar sig i diskhon. Jag ringde pojkvännen på väg till hamburgerstället och efter ett påpekande om att jag ju inte skulle äta "sånt" längre drämde han till med "tänk på att du ska gå ner de där kilona sen också!". :D Jag bara skrattade åt honom. Stackar'n, han har det inte lätt med att hålla reda på mig och mina utsvävningar.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Varierar lite med maten.
2-3 ggr till 4-5 ggr.
När jag jobbar blir det lätt mindre antal :crazy: fast kroppen (och framför allt huvudet) önskar mer.

Är 33 år, bor Uddevalla.

Sendrag = kramp i vaderna?
Ja, det händer att det dyker upp.
Fick det härom morgonen i båda vaderna samtidigt när jag gjorde någon rörelse som tydligen var fel.
Från att ha varit kvar i sömnen var jag plötsligt klarvaken :eek::arghh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Jag slarvar med lunchen, är mest sugen på nektariner och morötter så mellan frukost och middag är det mest ett gäng sådana som slinker ner. Alternativt äter jag en ordentlig lunch och sedan ingen middag utan mest frukt. Blir för mycket med två stadiga mål om dagen, jag känner mig inte sugen och blir helt proppad!

Idag har jag sprungit på Ikea hela dagen med mina två små godingar. Ett äventyr och ständigt letande efter toalett då våra tre blåsor inte direkt är synkade, ha ha :)
Vi ska fixa iordning lite i tvättstuga, hallen och sovrummen så jag letar inspiration för fullt. Nu har jag suttit hela kvällen och gjort olika ritningar och äntligen känner jag mig nöjd. Det kommer bli bra!

Jag bor förresten i Floda utanför Göteborg och är 28 år.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Är på väg hem från BM och allt var bara bra. Sf-måttet var 26, dvs helt normalt, hjärtljudet 150, blodtryck prima och jag hade ökat mitt järnvärde från 114 till 124. :up: Det är bara strax under där det normalt brukar ligga. Väldigt skönt!

Tyvärr bad hon ju om vikten just i dag när jag självklart glömt att väga mig på morgonen så den reggade vikten är säkerligen lite högre än den egentliga. Men hon tyckte att det var en jättebra viktuppgång. :)

Bebisen kickade till dopplern när hen tyckte att det var färdiglyssnat. Det var lite roligt. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I Uddevalla är man några gånger under sommaren. Vi (bonus svärfar) har semesterhus på Orust, så Torp brukar besökas några gånger under dom två veckorna. O ÄNTLIGEN har dom fått IKEA dit :love:

Ja, har man inte varit vaken innan sendraget så är man det efter :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Gick nyss av mitt 11 timmars pass och imorgon väntar ett nytt. :)

Nu håller jag på och bakar VÄRLDENS godaste knäckebröd, utan vanligt mjöl och med MASSA olika frön. Helt gudomligt gott med bara smör på eller med någon ost (gärna prästost) :love::d

På tal om ost, jag LÄNGTAR så tills bäbisen är ute. Det första jag ska göra är att köpa hem olika ostar och käka :D
Det gjorde jag med sonen, om det var samma dag eller dagen efter kommer jag inte ihåg men jag frossade gott i massa ostar :d
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åhhhh...!!! Jag vill också ha ost :d:d (för att inte tala om rött vin till det....eller en iskall öl *dreggelsmiley*).

Jag sitter och försöker undvika att gäspa käkarna ur led. Min arbetsdag blev 13h (=tröskning på gården och för att det skulle flyta smidigt behövdes en person till och ja, varför inte, det kändes ju bra när jag sa ja i alla fall). Snart ska jag krypa under täcket men om jag gör det nu så är jag snart vaken igen, dessutom måste hunden ut en gång till. Sambon har jag ingen aning om när han ramlar in och det kan vara rätt skönt för honom att bara fika-duscha-stupa i säng.
Konstigt nog har jag inga problem att dra ut sovtiden på morgonen.

Min app talade om för mig i dag att det nu var 104 dagar kvar till förlossning.
104 dagar...det går ganska fort. Helt plötsligt kändes det som "gulp, jag har ju ingenting ordnat :nailbiting:", tidigare har det varit "ja men det är lååååångt kvar".
Jag som tyckte att inte var så länge sedan jag fick ett + :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag bor förresten i Floda utanför Göteborg och är 28 år.

Då bor vi nära varann, jag bor två tågstationer närmare alingsås bara. Cyklade faktiskt genom Floda idag i jakt på en ny badsjö att prova.

KL

Jag får inte plats!! När jag sitter ner trycker det här bowlingklotet undan såväl revben som ryggrad och diverse organ, och det är helt omöjligt att sitta bekvämt hur jag än ändrar ställning med luta fram och luta bak och kuddar och armar bakom ryggen. Var på bio igår och det var definitivt sista gången under denna graviditet sån plåga som det var. Undrar om det har betydelse att min mage (enligt vad jag får höra från folk tio gånger om dan) är "liten", dvs jag kanske har en större del av livmodern inne i kroppen än vad som putar ut och därför blir det så trångt? Helt egen teori, har ingen aning egentligen.

Annars är det okej. Kallar mig själv för snigelpingvinen, långsam långsam i allt jag gör och bara smidig när jag hoppar i sjön och simmar (mår så otroligt bra av att simma, synd att det redan börjar bli kallt i vattnet). Så länge jag slipper stress, och som sagt, låter bli att sitta längre stunder (skriva detta inlägg är för länge egentligen) så mår jag bra.

Har jobbat min sista dag, vilket förstås är skönt då det känts rätt tungt att jobba nu, men det kom ingen direkt lättnad, utan kändes mest konstigt. Det blir så definitivt nu att det verkligen är snart hela livet ska förändras, och kan inte låta bli att lite tvivel och oro dyker upp. För ett tag sen var jag bara så lycklig av att känna den lille röra sig, nu är jag lite rädd. Eftersom min kille är rätt nervös har jag hela tiden tagit rollen av den lugna orubbliga som är övertygad om att det ordnar sig med allt men tänk om det inte gör det? Samtidigt är det nog en fas att jag känner så här, var värre för ett par dar sen och känns bättre nu.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag som tyckte att inte var så länge sedan jag fick ett + :p

Samma här men jag tycker det var nyss jag plussade FÖRSTA barnet :o
Tiden går galet fort! Snart är man väl pensionär :p

Angående mat så kräver jag inte alls så mycket som förra graviditeten. Har inte alls samma hungerkänslor och äter gärna mindre portioner. Trots detta har jag gått upp 10 kg!

För övrigt så är det en vilde eller möjligtvis hulligan jag har i magen. Den sparkar och lever rövare på kvällarna. Den passar kanske på när det fortfarande finns gott om plats.

Förresten, såg ett flicknamn på tv häromdagen som jag fastnade lite för, Aria. Försöker känna lite på det om det känns bra eller inte.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

En allmän fråga.

Hade varit roligt o veta var i avlånga sverige ni bor o hur gamla ni är :)

Jag är 21. Bor i Göteborg.

kl
Iväg på semester igen. I morgon blir det Ullared, men efter det ska jag bara hem och gosa med mina katter i min säng :p Ända tills vi måste börja packa ihop lägenheten inför flytten, det vill säga ...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Där ser man!
Hittade du någon sjö? Kan rekommendera Uspen om man vill ha varmt, dock rätt långgrunt. Den är toppen när man har små barn! Annars är Lensjön oxå väldigt trevlig :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Den här gången blev det Torskabotten som var väldigt fint! Men nästa gång blir det nog Uspen eller Lensjön, som nog hör till det fåtal sjöar vi ännu inte badat i häromkring. Vid Lensjön finns ingen badsymbol på min karta, så där var jag osäker på om det är badvänligt, så tack för upplysningen :) .
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I bland blir man glad för det lilla ;).
Sambon kom hem tidigare än jag trodde så vi hann sitta o prata en stund efter att jag gått med hunden så säger han "just ja. Jag har ordnat så vi får köpa 30 kilo nötkött med leverans runt årsskiftet" :love: . Uppfött, slaktat o styckat här i krokarna.
Jag har saknat att inte ha det i frysen och inte har jag hittat någon som kan ge det jag är van att ha hemifrån mamma o pappa heller men nu finns det hopp...!
Det är väldigt enkelt att göra mig glad ibland :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, härligt att höra att det är fler än jag som går och suktar efter ostar och vin!!!:D

KL.

Jag har haft några jobbiga dagar med lite sömn ett grymt dåligt humör, dumma fogar och så lite förvärkar på det... jag har dessutom varit ensam mycket med allt som ska skötas och så vår dotter... igår var jag redo att sätta mig i bilen och skita i allt och åka vart fan som helst bara för att slippa allt... inte kul alls och det värsta är kanske att jag tycker så illa om mig själv när jag blir såndär tjurig kärring! :cautious: :wtf:


Iaf så sov jag inte inatt heller, vaknade och är helt slut men omöjligt att sova... åt frukost och försökte börja med skötseln av huset, hade fixat en gigantisk hög med tvätt som behövde vikas, tog med den upp och satte mig i sängen, snackade med morsan i telefonen och sen när jag la på så somnade jag och sov som en stock i tre timmar!!! Och oj, vad det har gjort gott både för kroppen och humöret! :)

Nu väntar jag på att det ska komma pizza, jag är sjukt hungrig!!!:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 973
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 366
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp