Sv: Höstföräldrar 2013
Jag säger också konstiga saker, mest hela tiden tex att dottern ska gå och lägga sig fast jag menar att hon ska klä på sig osv... Tror det har att göra med att jag inte får sova på nätterna, just nu kvart i två sitter jag och har underbara sura uppstötningar och mår grymt illa....
Så vad göra kl två på natten? Jo jag tänkte berätta om gårdagens händelse;
Massören var i stallet så jag satt där på en spånbal och tittade på, sambon för i stallet ojämn kamp mot flugorna bla. med flugpapper, ett av dessa hade han hängt upp i ett fönster. Under fönstret ligger en stackars intet ont anande stallkatt (gammelkatten på 16 år som ingick i köpet av gården). Plötsligt lossnar flugpappret och landar på katten som får fullständig panik i sina försök att bli av med skiten! Jag kastar mig fram (i den mån jag kan göra något sådant) och skriker till sambon som står och glor "ta katten! ta katten!" Tyvärr tycks sambon vara helt handlingsförlamad så han blir stående, jag får inte tag på katten och katten drar iväg i 200 km/h med flugpapper i pälsen och den uppjagade hunden i hälarna. DÅ reagerar sambo och springer efter... Men det är så dags och snart är katten puts väck. På kvällen är katten ännu inte funnen varpå jag som är en djurälskare av stora mått och dessutom höggravid och extra känslig får ett nervöst sammanbrott, först arg på sambo och frågar vad fan han inte reagerade för när jag skrek om katten han vet ju att jag har så ont att jag knappt kan gå, hur ska jag då lyckas fånga en panikslagen katt???
Och varför har han satt äckligt flugpapper i stallet???
Jag är jätte arg och tycker att allt är sambons fel... Sedan börjar jag tjuta upprörd både över katten som jag ser framför mig sitter fast med flugpapper i ögonen och på tassarna osv och så allt annat också... Till sist går vi och lägger oss, men jag kan inte sova, tänker bara på katten... Så jag drar på mig byxor och jacka och tar ficklampa och går ut till stallet, tänker att jag kanske kan upptäcka kattens ögon som reflekteras, tänker att jag MÅSTE försöka hitta katten annars kan jag aldrig sova... Letar ett tag men hittar inget, men så på logen ligger den rackarns katten!!! Han har lyckats bli av med pappret och ligger och sover, jag blir överlycklig och gosar katten en lååång stund!!!
Sedan kan jag glatt krypa ner i sängen och sova och sover sedan som en stock!
Nu ska jag göra ett försök att få sova, god natt!