Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Mysigt! :love:

*kl*
Börjar bli lite lagom vimsig i skallen nu (mer än vanligt) ;)

Vet vad jag vill ha/frågar efter men ut genom munnen kommer något helt annat.
Som häromdagen, ska steka mat och ber maken krypa in i kastrullskåpet och plocka fram skottkärran :cautious:
Just nu är jag så trött så jag minns inte vad mer det är som ploppat ur munnen på mig, men kommentaren ovan är inte den enda :o

Nån mer som får tillfälliga kortslutningar?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag säger också konstiga saker, mest hela tiden tex att dottern ska gå och lägga sig fast jag menar att hon ska klä på sig osv... Tror det har att göra med att jag inte får sova på nätterna, just nu kvart i två sitter jag och har underbara sura uppstötningar och mår grymt illa....:yuck:

Så vad göra kl två på natten? Jo jag tänkte berätta om gårdagens händelse;
Massören var i stallet så jag satt där på en spånbal och tittade på, sambon för i stallet ojämn kamp mot flugorna bla. med flugpapper, ett av dessa hade han hängt upp i ett fönster. Under fönstret ligger en stackars intet ont anande stallkatt (gammelkatten på 16 år som ingick i köpet av gården). Plötsligt lossnar flugpappret och landar på katten som får fullständig panik i sina försök att bli av med skiten! Jag kastar mig fram (i den mån jag kan göra något sådant) och skriker till sambon som står och glor "ta katten! ta katten!" Tyvärr tycks sambon vara helt handlingsförlamad så han blir stående, jag får inte tag på katten och katten drar iväg i 200 km/h med flugpapper i pälsen och den uppjagade hunden i hälarna. DÅ reagerar sambo och springer efter... Men det är så dags och snart är katten puts väck. På kvällen är katten ännu inte funnen varpå jag som är en djurälskare av stora mått och dessutom höggravid och extra känslig får ett nervöst sammanbrott, först arg på sambo och frågar vad fan han inte reagerade för när jag skrek om katten han vet ju att jag har så ont att jag knappt kan gå, hur ska jag då lyckas fånga en panikslagen katt???:rage: Och varför har han satt äckligt flugpapper i stallet???:rage: Jag är jätte arg och tycker att allt är sambons fel... Sedan börjar jag tjuta upprörd både över katten som jag ser framför mig sitter fast med flugpapper i ögonen och på tassarna osv och så allt annat också... Till sist går vi och lägger oss, men jag kan inte sova, tänker bara på katten... Så jag drar på mig byxor och jacka och tar ficklampa och går ut till stallet, tänker att jag kanske kan upptäcka kattens ögon som reflekteras, tänker att jag MÅSTE försöka hitta katten annars kan jag aldrig sova... Letar ett tag men hittar inget, men så på logen ligger den rackarns katten!!! Han har lyckats bli av med pappret och ligger och sover, jag blir överlycklig och gosar katten en lååång stund!!!:love: Sedan kan jag glatt krypa ner i sängen och sova och sover sedan som en stock!

Nu ska jag göra ett försök att få sova, god natt!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Dagens första utbrott avklarat. Tvättkorgen var överfull...igen!!!
Dessutom gnällde "någon" över att "han inte hade några rena strumpor".
Men tvätta då!!!!!!!!! (visst var det fler i tråden som råkat ut för samma sak? Skriver från mobilen nu o ser inte så långt tillbaks)
Undra vad som sker sen ;)

Vad det gäller järn har jag fått niferex som jag ska ta varannan dag. Förhoppningsvis börjar inte magen krångla mer än den gör :S
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag får också höra olika hela tiden, oj vilken liten mage, oj, vilken stor mage! ;)
Så tänkte jag också, dagarna låter längre än veckan, haha. Nu fick jag ju ställa om mig, var på vändningsförsök igår men det gick inte, så det blir snitt den 26/8 istället för bf 4/9.
Oj då! Då blir du ju en sommarförälder istället för en höstförälder. Marsch iväg och byt tråd! ;)

Nä, men hur känns det att veta att "exakt det datumet kommer den"? Jag kan inte föreställa mig det. På ett sätt vore det skönt, för min är ju beräknad mitt i höstterminen och kommer den på BF har jag precis påbörjat en ny kurs med en vecka, men då landar den i så fall mitt i "höstlovet" (en vecka då vi inte har något schemalagt) och det vore ju lägligt. Så den får gärna komma när den ska! :p

I mitt fall stämmer dock UL exakt på dagen med när jag hade ägglossning (använde teststickor då). Hade jag gått efter senaste mens däremot hade bf-datumet hamnat en dryg vecka tidigare då jag hade sen äl den cykeln.
Jag talade om på inskrivningen att jag gjort uträkning på nätet att jag hade BF den 18/11, men BM sa att de där uträknarna kan räkna galet och gjorde såklart en uträkning utefter sista mens. Vid KUB-ultraljudet blev den uträkningen dock justerad till min som baserade sig på äl (med sticka). ;)
Dagens första utbrott avklarat. Tvättkorgen var överfull...igen!!!
Dessutom gnällde "någon" över att "han inte hade några rena strumpor".
Men tvätta då!!!!!!!!! (visst var det fler i tråden som råkat ut för samma sak? Skriver från mobilen nu o ser inte så långt tillbaks)
Jag tror att det var i vår-tråden som de diskuterade strumpor! :D

Vimsan: Mys! Jag har ett kort på ena katten när han ligger och kramar om min mage. Ska se om jag får över den på datorn.

Jettan: Stackars katt! Skönt att han fick bort pappret och att du hittade honom till slut. Jag hade inte heller kunnat sova om det hade hänt någon av våra katter!

*kl*
I morgon ska jag till BM för första gången sedan RUL. Ska bli spännande att se om mitt HB gått upp något. Jag äter Duroferon, en tablett varje kväll, och har skött mig riktigt bra. Jag tror att jag glömt den max två, tre gånger på hela tiden. Mina vitamintabletter däremot är det värre med - de glömmer jag var och varannan dag.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det stämmer, det var i vårmammor tråden :D

Varför lyckas alltid vårmammorna få ihop så många trådar? Har dom inget annat för sig vintertid :D vi har inte ens kommit upp i 1000 inlägg :p

En allmän fråga.

Hade varit roligt o veta var i avlånga sverige ni bor o hur gamla ni är :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hade varit roligt o veta var i avlånga sverige ni bor o hur gamla ni är :)

Bor i Kumla (faktiskt gångavstånd från "Bunkern" :p) och är 25 år gammal.



Idag är jag grymt trött! Det hålls på att fasadrenovera 3 hyreshus här. Ena är klart och grannhuset är halvfärdigt. Igår började de ta bort teglet på vårt hyreshus och ni kan ju tänka er hur det låter... :meh: Kör igång sisådär 7:30 på morgonen. Hundarna är nog nästan de som är minst imponerade över alltihopa, då de gärna snoozar fram till 12 ungefär (ut på pinktur kl 10). Tycker synd om maken som jobbar natt. Tur han bara har 5 dagar kvar innan han påbörjar sin långa semester.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det kan nog stämma. Jag brukar vara inne o läsa i den tråden också med jämna mellanrum :)

Det stämmer, det var i vårmammor tråden :D
Vi är fler som stalkar dem med andra ord! :D Min kompis skriver (eller, skrev) i den så om inte annat håller jag mig ajour i den pga henne. Meneh... jag läser nog mer eller mindre i alla årstidstrådarna. :angel:
Varför lyckas alltid vårmammorna få ihop så många trådar? Har dom inget annat för sig vintertid :D vi har inte ens kommit upp i 1000 inlägg :p
Det är den stora frågan! Jag dryftade den med "min" vårmamma men jag tror inte att vi kom fram till något. Vi höstisar kanske kan skylla på sommar och semester?

Som svar på allmänna frågan: Jag är 28 år, hinner fylla 29 innan bebisen kommer, och bor i Stockholm men kommer inom kort att bli sörmlänning.

(Vilket för övrigt ger spännande konsekvenser beträffande faderskapsintyget; eftersom vi är skrivna på olika adresser ska en faderskapsutredning göras av familjerätten i ens kommun, men det står inte om det är mammans eller pappans kommun man ska vända sig till om man bor i olika. :D Jag tror vi avvaktar en månad eller så tills jag flyttat på riktigt med att skriva några papper... Det är en mycket enklare procedur som sambos.)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det stämmer, det var i vårmammor tråden :D

Varför lyckas alltid vårmammorna få ihop så många trådar? Har dom inget annat för sig vintertid :D vi har inte ens kommit upp i 1000 inlägg :p

En allmän fråga.

Hade varit roligt o veta var i avlånga sverige ni bor o hur gamla ni är :)

Vi skyller på vintern till att de hinner skriva så mycket ;)


Jag är 32 år och bor i Dalsland :).


Svärmor frågade mig häromdagen om jag verkligen mådde bra för jag "hade blivit så smal i ansikte och över axlar men magen växte".
Mitt svar blev "jo, jag mår bra men det är någon som äter upp det jag äter och lite av mig" :D
I helgen fick en person reda på att jag väntade barn och hennes reaktion blev "ja, jag tänkte väl jag också för annars hade du ju blivit väldigt tjock". :rage:
Personen i fråga är bara en ytligt bekant men uppenbarligen helt utan taktkänsla :banghead::rage:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Va roligt med fasadrenovering, eller inte. Är glad över att vi bor i villa med grannarna ett par 100 m bort. Ingen som stör, o vi stör inte andra :)

Själv bor jag mitt mellan Åre o Östersund, är 26 år :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fast det är väl inte krångligare för att ni bor på olika adresser? Det enda som görs är att du får fylla i ett papper vem som är pappan, det bevittad av två styckna på familjerätten o sen skriver pappan under.
Så var det för min vän som inte är sambo o så var det för oss med.

Som jag uppfattat det så ska det göras i mammans kommun eftersom det är hon som hat.vårdnaden om barnet tills ni skrivit på faderskapet o om ni ska ha gemensam vårdnad.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fast det är väl inte krångligare för att ni bor på olika adresser? Det enda som görs är att du får fylla i ett papper vem som är pappan, det bevittad av två styckna på familjerätten o sen skriver pappan under.
Så var det för min vän som inte är sambo o så var det för oss med.

Som jag uppfattat det så ska det göras i mammans kommun eftersom det är hon som hat.vårdnaden om barnet tills ni skrivit på faderskapet o om ni ska ha gemensam vårdnad.
Enligt vad jag kunde läsa mig till så ska en ensidig blankett fyllas i om man är sambos och en fyrsidig blankett, där man bland annat uppger hur man lärde känna varandra och när man hade "sexuellt umgänge under konceptionstiden", fyllas i om man inte är sambos eller om man är sambos men tveksamhet råder kring vem som är pappan.

Men ni var alltså särbos och fyllde bara i den enklare blanketten?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Mysig liten gosse du har!

angående tillfälliga kortslutningar så tog jag så illa vid mig av en kompis kommentar om att jag vaggade fram så jag tyckte vi skulle ta en paus i kompisskapet :o haha fast nu känns det skönt, bara vi inte springer på varandra i stan, lilla laholm är ju just väldigt litet.

babygym_zps7996d6e8.jpg


Lägger in en bild på babygymmet jag knåpat ihop, riktigt roligt var det :D Det är prassel i de flesta grejerna, ex blomman och hundhuvudet och den lilla "boken".
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi var sambos men min vän var inte det med sin karl och jag uppfattade det aldrig som att det var krångligare för henne än vad det var för oss.

Jag tror det var någon fråga på pappret om vi var sambos när barnet tillverkades eller ej, o sen några till frågor. :p

Men kan iaf rekommendera o fylla i det innan barnet kommer, så slipper man släpa sig iväg när barnet är fött :)

På tal om det så ska jag själv försöka komma ihåg det :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vilket fin babygym :love:

Vi har ett som sonen hade, med en kossa som låter. Sonen kommer älska att sätta igång den till lillasyster, allt som låter är roligt!
När batterierna är slut så hurrar jag, o sonen säger " Pappa fixa nya batterier", och vad gör karl jo han sätter i nya batterier :banghead:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack!

Haha jag är likadan gällande batterier till saker som låter.. minns vi hade en gåstol med batterier och ett himla oljud till sonen. Vi plockade bort batterierna, det där kunde man ju bara inte lyssna på.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi var sambos men min vän var inte det med sin karl och jag uppfattade det aldrig som att det var krångligare för henne än vad det var för oss.

Jag tror det var någon fråga på pappret om vi var sambos när barnet tillverkades eller ej, o sen några till frågor. :p

Men kan iaf rekommendera o fylla i det innan barnet kommer, så slipper man släpa sig iväg när barnet är fött :)

På tal om det så ska jag själv försöka komma ihåg det :D
Okej. Enligt Socialstyrelsens hemsida är det två olika blanketter, men jag kan ju vara fel ute också.

Jag hade ju tänkt att vi skulle ordna pappren redan nu, dels för att inte glömma, dels om det skulle hända mig något under förlossningen och dels för att det säkert inte är det första man har i tankarna med en nyfödd. :p Men vi lär vara skrivna på samma adress från och med någon gång i september och då är vi ju fortfarande ute i god tid.

Ja se till att komma ihåg det nu när jag varit så snäll och påmint dig! ;)

sassiball: Vilket fint babygym! Vad duktig du är! :) Själv kan jag inte sy i en knapp. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det kan mycket väl vara olika blanketter, men hon uppfattade det inte som krångligt iaf. Men flyttar ni ihop så snart så har du ju tid på dig :)

*******************************

Annars vart det en tur in till stora staden idag med. Träffade diabetessköterskan och fick insulin. Så nu ska jag ta måltidsinsulin till frukost, lunch och middag, sedan långtidsverkande insulin till natten.
Tur att man inte är nålrädd. Det gör fasike ondare o sticka sig i fingret än att ta blodprov i armen, o som tur var så kändes inte insulinsprutan heller.

Så nu ska jag bli inskriven hos spec. MVC och gå där istället för hos min vanliga BM. Enligt sköterskan så kommer jag få gå varannan vecka fram till v 35 och sen varje vecka tills bäbis kommer. Många turer in till stan blir det... Vet inte om dom kollar med UL varje gång, eller bara ibland....

Vi hade ju redan ett UL inbokat till nästa torsdag så får se vad dom säger då eller om dom ringer något innan.

Som jag läst mig till på nätet så är det sällan som man går fulltid ut om man har insulin behandlad diabetes och absolut inte övertid. Så jag hoppas det stämmer :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Sitter här och ojar mig över allt som behöver göras; det behövs städas, diskas, handlas mat, jag har slitit fram en massa bebiskläder som behöver sorteras och tvättas, ja och så all annan tvätt som behöver tvättas också... Egentligen behöver jag åka till stan i morrn också och handla lite kläder både till bebis som stora dottern... MEN...

Jag har så ont, jag mår illa sover dåligt och har ett fasligt tråkigt humör....:( Idag har jag lyckats vara en kort sväng till stan där jag besökte en (1) butik och handlade saker till dotterns skolstart, sedan var jag helt slut och tvungen att åka hem... sedan slet jag ut babykläder på hela hallgolvet och började sortera, dessa har nu min sambo lagt ihop i en prydlig hög till min stora irritation, så nu får jag börja om igen...:banghead: skit skoj efter att ha lagt en timma redan på det...:mad: sedan åkte jag och dottern till simskola stod utanför en stund och konstaterade ganska raskt att det nog inte var läge att gå på simskola utomhus idag när det åskade och ömsom spöregnade ömsom haglade, så vi åkte hem igen...

Känns som en redig skitdag faktiskt och jag kan/orkar/vill inte ta hand om allt skit som måste göras och sambon hjälper inte till...finns ingen mjölk hemma och det sista brödet åt hunden upp i ett oövervakat tillfälle så det behövs också köpas till frukost... Och kvällsmat då? Har en känsla av att det blir pizza eller nåt annat spännande ikväll...:cautious:

Slut gnällt för mig (iaf på ett tag)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Du får shoppa på internet istället. :) Då slipper du iaf ett moment och slipper känna stress över det.

Jag vill också shoppa, men blir så jäkla snål så det blir inget. Åkte in till stan idag ju, och va inne 3 tim innan jag skulle till sjukhuset. Tänkte gå i affärer och kolla, men det slutade med att jag bara gick in i en affär och köpte en fönsterlampa för 110 kr. Sen satt jag i bilen och surfade :p
Jag vart för snål, sen har vi redan en del kläder.

Ska dock beställa babyskydd och liggdel till vagnen på nätet snart :)

Förstår att du blev irriterad på karl, han kanske ville vara snäll och "hjälpa" till och trodde han gjorde det ;) :(

************


Är det fler som får sendrag? Jag har vaknat två gånger tidig morgon av att jag har sendrag i vaden så jag bara skulle vilja skrika rakt ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 972
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 364
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp