Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Panik igår!!
Ska ju som sagt gifta mig om ca 2 veckor.
Hade beställt en klänning och undrade om den inte tänkte komma snart. Mailade lite snällt och frågade vart min order hade tagit vägen...
Får svar att den är slutsåld och de bad om ursäkt att de inte meddelat mig :crazy:
Ja ha!! Vad göra? Vågar ju inte beställa någon annan klänning, tänk om den inte heller kommer :eek:

Så idag packade jag med vagnen och pojken (21 månader) och körde in till stan. Har nog sprungit i varenda klädaffär och hittade INGENTING!

Till slut kom jag till en mindre butik och frågade lite desperat om de hade någon lämplig klänning.
Till min stora lycka fanns en som jag kom i och som dessutom var på rea :D
Varm och svettig (man skojar inte bort värmen i stay-up stödstrumpor O_o)
fick jag sen gå till BH-affären för känningen hade ju tunna axelband som gick i kryss i ryggen. Tråcklade på mig en Wonderbra utan axelband och den satt bra! Fick som tur var hjälp i butiken annars hade jag nog fått spelet.
Duktiga lilla plutt satt i sin vagn och undrade varför jag stånkade och stönade i provhytten.
Nu ska jag bara hitta passande skor också ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sånt som kan göra ens dag fullständigt, inte i positiv bemärkelse då :rage:

Men vilken tur i oturen att du hittade nåt till slut :)
Får väl se dagens aktiviteter som ett litet pass på gymmet *puh*
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hör ej till hösttråden eg men svarar ändå, jag har myrkryp i benen när jag ska gå och lägga mig. Fruktansvärt är det och har gråtit av frustration. Stödstrumpor nattetid har dock hjälpt samt magnesium.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vilken tur att du skrev, då kom jag ihåg min tablett idag med :D

Tabletterna innehåller lite magnesium, får se om det hjälper lite annars får jag väl höra med bm om man kan äta mer tillskott av det.
Kanske skulle införskaffa ett par stödstrumpor snart.

När det är som värst så kryper det även i armarna. Väldigt jobbigt!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag kan också ha kryp i benen :crazy:. Mest kommer det om jag suttit mycket en dag, då har jag svårt att veta var jag ska göra av mig själv för att orka med.

Vimsan. Tur det löste sig ändå även om det inte var vad du hade hoppats på. :)

------------


Här det lite i-land problem och diskussioner kring var stallet ska byggas. Det finns två alternativ, det ena är mellan platserna för vinterhagarna och inte alltför många meter från huset.
Det andra är ca 200 meter härifrån och bortanför vinterhagarna.
Ett av argumenten till att bygga längst bort var "när ni får en liten så är det inte alltid ni kan vara två i stallet och då är det bra där borta för då kan man ha hästarna i grushage utanför och ta dom en och en".
Öhhhm.
Måste man till stallet själv så är det väl smidigt ju närmre man kan ha det och ha nära till hagarna? För att få grushagarna så måste man öka ut en plan och utrymmet för att göra en plan finns även uppe vid huset och då får den ett alternativit användningsområde under vår/sommar/höst också...
Jag tror att skon klämmer vid att man inte vill ha hästar så nära huset men inte kan erkänna det. (fastigheten ägs av sambons föräldrar).
Vi får väl se om jag blir något klokare, det behöver ju börjas på nu om det ska bli klart någon gång. Just nu upptar de ett utrymme som egentligen används till annat och där är det inte bra att göra stall.

Det var dagens klagan ;):D

Annars känner jag mig som jag har århundradets träningsvärk i magen. Tycker mig känna det lilla knyttet i bland och i bland tror jag bara att jag inbillar mig.
Köpte även tre små söta bodys i dag på en second hand. Fast det ser så smått ut, är de verkligen så små?
Fast med tanke på passagen ut så är dom nog stora ändå :o:o:o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hör ej till hösttråden eg men svarar ändå, jag har myrkryp i benen när jag ska gå och lägga mig. Fruktansvärt är det och har gråtit av frustration. Stödstrumpor nattetid har dock hjälpt samt magnesium.

Jag hade också krypningar men de försvann när jag blev mer noggrann med mina järntabletter.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Måste bara hoppa in lite snabbt fastän jag inte hör hemma här. Jag röstar på stallet så nära huset som möjligt. Jag har mitt ca 100 meter från huset. Det är för långt. Jag kommer behöva släpa med min lilla ut när hästarna ska fodras. Även om han sover. Med stallet nära borde en babyvakt fungera bra. Vore dessutom mysigare att ha hästarna nära :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, i v 12 hade jag 122. Hon tyckte jag skulle vänta till v 20. Ska inte till BM förrän i september igen och då är jag i vecka 23.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tror jag hade 121 när jag testade sist (v.24) och då rekommenderade BM mig att börja med järntabletter, då även om värdet är bra ännu så kan det vara på väg att sjunka.

Har svårt att få mig till att börja bara. Har ju hört det där om att magen blir helt paj. Min mage är ganska krånglig nu redan som det är och jag vill inte gå och vara plågad med förstoppningar nu när det är go solig semester och jag är ute på diverse äventyr.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Måste bara hoppa in lite snabbt fastän jag inte hör hemma här. Jag röstar på stallet så nära huset som möjligt. Jag har mitt ca 100 meter från huset. Det är för långt. Jag kommer behöva släpa med min lilla ut när hästarna ska fodras. Även om han sover. Med stallet nära borde en babyvakt fungera bra. Vore dessutom mysigare att ha hästarna nära :)

Ja det är lite så jag tänker också, att det blir enklare om de kommer nära. Då kan man ju springa ut och kvällsfodra betydligt enklare de dagar jag eller sambon är själva med den lille.
Diskussionen fortsätter o vi får väl se var det slutar. Lättast (och dyrast ;)) är ju om vi köper fastigheten, då får vi ju bestämma själv :D men det är inte aktuellt än på några år.

Tror jag hade 121 när jag testade sist (v.24) och då rekommenderade BM mig att börja med järntabletter, då även om värdet är bra ännu så kan det vara på väg att sjunka.

Har svårt att få mig till att börja bara. Har ju hört det där om att magen blir helt paj. Min mage är ganska krånglig nu redan som det är och jag vill inte gå och vara plågad med förstoppningar nu när det är go solig semester och jag är ute på diverse äventyr.

Jag är också lite misstänksam för krångel med magen :(. Dessutom missade jag bms telefontid igen...!!! Ja ja, nya tag till veckan.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har tack och lov inga direkta besvär av mina järntabletter. Mitt värde låg såpass bra till att BM tyckte det räckte med varannan-var tredje dag och det har jag kört på.


Var på BM-besök i tisdags och magen tog ett skutt uppåt på kurvan. Från 26 till 30. Tror hon som mätte gången innan var lite snål, för då tog den ett skutt ner. Men det känns att lillbusen börjar få det trångt därinne, även om han fortfarande envisas med att ligga lite som han själv vill = öm mage för min del. :meh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Här det lite i-land problem och diskussioner kring var stallet ska byggas.

Vi flyttade till gård för ca 2 år sen, när jag var gravid förra gången.
Jag hade samma funderingar om vart stallet skulle hamna.
När jag tänkt färdigt så blev det en lösdrift ca 100 meter från huset.

Det har funkat jättebra med en liten, jag har inte varit lika styrd av tider eftersom hästarna får fri tillgång på mat. Lättare för sambon att hjälpa till också. Så stallet får vänta ett eller två år till.... det är ju såååå himla smidigt :D

Förresten så har vi en babyvakt från Gekås med en räckvidd på ca 200 meter. Fungerar perfekt om man vill springa ut medans den lille sover.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag fick ju kryp, kill och värk i benen på jobbet.
När jag har stödstrumpor dagtid så slipper jag det.
Idag har jag fuskat, det har varit så varmt, å så fort jag sitter ner en stund så kommer krypet tillbaka....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har svårt att få mig till att börja bara. Har ju hört det där om att magen blir helt paj. Min mage är ganska krånglig nu redan som det är och jag vill inte gå och vara plågad med förstoppningar nu när det är go solig semester och jag är ute på diverse äventyr.

Magen kan reagera olika. Antingen blir man hård eller så kommer det ut väldigt lätt :o Det är viktigt att dricka mycket om man tenderar att bli hård och att man rör på sig.
Men det är lite komiskt att skiten blir kolsvart :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Verkar i natt och svullna fötter....

Åkte med familjen på mini-semester till Gotland. Åkte onsdag och kom hem i natt. Jag har ju problem med foglossningar och dessa har nu tilltagit MYCKET. Jag kan inte lyfta något det minsta utan kraftiga smärtor, gå är jobbigt, sitta är jobbigt, i tisdags var jag sängliggande i smärtor och mina päron fick rycka in och hjälpa mig med packandet och städandet (tack gode gud att jag har så bra föräldrar!).

Sen bar det av på semester. Men jag orkar verkligen INGENTING!!! :( Och jag som är van vid att vara helt självgående och som fixar det mesta helt på egen hand lider verkligen! Och min stackars dotter orkar jag inte heller med! Men hon är så duktig och sköter sig själv och tar hand om sin mamma, men jag bara tycker det är tråkigt för hennes skull.... :( Men jag tror hon tyckte det var kul att åka båt och bada i havet och fånga fiskar och maneter.

Men det är jobbigt att resa, 8 timmar tog det hem och sista timmarna hade jag fruktansvärda smärtor, var såååå skönt att få lägga sig i sin egna säng! Men sömnen blev kort då jag i natt vaknade med värkar! Lite tidigt då jag snart går in i v. 31!!! Jag var uppe en liten sväng, men var ju samtidigt så trött efter resan så jag gick och la mig och somnade om. Hade värkar i morse också men de avtog efter frukost. Så idag blir det till att ta det lugnt och hålla "ihop"! Än är det för tidigt!!!;)

Upptäckte också efter resan att mina ben och fötter har svullnat upp, inte skit mycket men det märks! Någon annan med samma bekymmer och vad göra??? Ska till läkaren på tisdag så får väl lufta mina bekymmer då...

Ha det skönt i värmen! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Stackare! Låter fruktansvärt med foglossningen. Jag får lite känningar ibland när jag gått mycket ben inget som är jättejobbigt. Jag är i vecka 27 och väntar andra barnet.

Hoppas bebisen håller sig inne många veckor än. Stödstrumpor ska väl hjälpa mot svullna ben, finns på Apoteket.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hoppas bebis vill stanna inne en tid till :).

------------------>

Vimsan: Kunde jag så skulle jag också ha hästarna på lösdrift...men min tant är för mycket tiger och helt åt fanders för lättfödd :D.


----------------->

Annars har jag fått halsbränna. I natt vaknade jag och trodde jag skulle kräkas för att halsbrännan fick mig att få så fruktansvärt illa. :banghead::nailbiting::yuck:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Annars har jag fått halsbränna. I natt vaknade jag och trodde jag skulle kräkas för att halsbrännan fick mig att få så fruktansvärt illa. :banghead::nailbiting::yuck:

Testa något med Ranitidin. Just nu har jag inside brus här hemma, det smakar ungefär som vitaminbrustablett :p Klarar man inte brustabletter kan man alltid testa omeaprazol (?) eller dylikt, men det tar lite längre tid att verka så jag föredrar brustabletterna. Jag dricker två om dagen (morgon och kväll), då brukar halsbrännan hålla sig i schack även på natten.

För plötsliga, nattliga attacker kan det fungera att ha en påse mandlar bredvid sängen. Vältuggade mandlar har dessutom fördelen att de inte är särskilt smärtsamma att kräkas upp, om det nu skulle vara så att man kräks.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 179
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 965
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 355
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp