Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag gör en uppdatering av listan :)

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet, en pojke enligt RUL.
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
23:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet, flicka enligt RUL

November
2:a Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e Jozze (f.d. sprudlande) - första barnet
27:e Tramptass - första barnet
Det är väl dags att jag outar mig då. Det är alltså jag som är sprudlande och jag har dragit ut på att avslöja mig för jag blev riktigt förtjust i mitt nya nick! :D Det här betyder, Andromedae, att det blir två språkkonsultbebisar i höst! :)
Hur det ska bli när jag ska leta klänning till ett bröllop vill jag inte ens tänka på :p (fast jag har "dispens" från gällande klädkod, bruden tyckte det var helt ok om jag kände att det var lättare med tex kjol och blus).
Jag ska på bröllop i mitten av augusti och räknar med att ha ganska stor mage då. Jag har också funderat på klänning (efter att ha provat en som jag trodde att jag skulle kunna ha och insett att den såg hiskelig ut redan nu...) och hittade den här sidan som jag tyckte hade en del fint till överkomliga priser. Kanske hittar du också något där? :)

 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nämen! Inte illa pinkat :D

Fast vi får se när jag blir klar språkkonsult. Fick pappren för föräldraledigheten för några dagar sedan och jag är garanterad plats på kurs 3 till ht ... 2015. Det känns ju som evigheter dit, men jag antar att man får skylla sig själv när man går ett sådant här varannanårsprogram :p

Det var väl dags för RUL för dig snart, eller minns jag fel nu?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Idag har jag varit på ett extra UL eftersom min moderkaka låg lite lågt vid rutin ultraljudet. Jag är idag i v 31 (30+3) och det var lite skillnad på att göra ett ultraljud på en så stor bebis som vid rutin ultraljudet!

Hon låg och öppnade munnen och sprattlade och sög på sina tår, gulligt :)

Allt såg fint ut iaf och moderkakan hade flyttat uppåt i takt med att livmodern vuxit, så den låg inte längre i vägen. Skönt. Skulle vara lite snopet att inte få föda på vanligt vis nu när det är sista gången.

Magen min är stor och ligger på översta SF kurvan (som vanligt när jag är gravid), och jag känner mig mer och mer som en stor flodhäst. Men nu är det bara två månader kvar så jag ska väl kunna stå ut! Jag mår eg oförskämt bra, har inte ont och kan rida precis som vanligt fortfarande.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nämen! Inte illa pinkat :D

Fast vi får se när jag blir klar språkkonsult. Fick pappren för föräldraledigheten för några dagar sedan och jag är garanterad plats på kurs 3 till ht ... 2015. Det känns ju som evigheter dit, men jag antar att man får skylla sig själv när man går ett sådant här varannanårsprogram :p

Det var väl dags för RUL för dig snart, eller minns jag fel nu?
Jag kör på så gott det går. Förhoppningsvis tar jag såpass många poäng på kurs 5 att jag kan gå vidare till kurs 6 och examensarbete men gör jag inte det är det väl inte hela världen utan då får jag ta examen 2016 istället. Men du tar uppehåll fr.o.m. i höst eller?

Jag var på rul för exakt en vecka sedan! :) Och jag gick in i v 21 i går så du är en vecka före mig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ah, det låter ju aningen mer bekvämt. Men annars så löser det ju sig som sagt, det tar bara lite längre tid. Ja, jag tar studieuppehåll från och med i höst, kändes som det smidigaste sättet att lösa det hela på. Blir jag för rastlös får jag helt enkelt smygplugga lite.

Så var det ja! Jag tycker att det är svårt nog att komma ihåg min egen vecka, brukar vara tvungen att titta på appen för svara rätt :p Fast värst är nog att alla frågar vilken MÅNAD jag är i. Då måste ju jag och min redan överbearbetade hjärna räkna ut kalendermånad utefter veckor. Skitjobbigt ju!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är väl dags att jag outar mig då. Det är alltså jag som är sprudlande och jag har dragit ut på att avslöja mig för jag blev riktigt förtjust i mitt nya nick! :D Det här betyder, Andromedae, att det blir två språkkonsultbebisar i höst! :)

Jag ska på bröllop i mitten av augusti och räknar med att ha ganska stor mage då. Jag har också funderat på klänning (efter att ha provat en som jag trodde att jag skulle kunna ha och insett att den såg hiskelig ut redan nu...) och hittade den här sidan som jag tyckte hade en del fint till överkomliga priser. Kanske hittar du också något där? :)

Tänk på mig då som ska GIFTA mig i slutet av Juli :p
Har beställt en klänning (ej mammaklänning) men den har inte kommit än....
Håll tummarna att jag kommer i den ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Var på Liseberg igår.
Dagen började finfint. Var ca 20 grader och mycket moln men lite framstickande sol då och då.
Tog inte med mig jackan från bilen eftersom jag (som så gott som alltid fryser) kände mig på gränsen till för varm.
Dumt beslut!
Vid 15-16 tiden började det dugga. Inga problem, gick att hålla sig lite under utstickande tak och träd.
Sen ökade det naturligtvis på så jag gick för att införskaffa ett paraply.
Visst höll jag mig torr, men även kylan kom med regnet.
Spände mig så mycket att det kändes som att axlarna satt ihop med nacken/bakhuvudet.

Sen var mina skor inte det bästa att knalla runt i. Herre.. vad ont i fötterna jag hade!
Och som vanligt får jag ont i svank/rygg och inte minskar den egenskapen nu när man är framtung :wtf:

Men barna hade det ganska skoj tills mamman gav upp.

Hade tänkt stanna till 20 då Sting skulle uppträda, men 3 timmar till i ökande regn och kyla? Nej Tack!

Mannen var även tvungen att vinna 2 kg daim det första han gjorde så det blev en fin extratyngd i ryggsäcken. (Han fick mestadels bära den själv)

Sorry för långt, klagande inlägg :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Sitter här och klockan är fem på morgonen och jag har varit vaken sen tre.... är helt slut men kan inte för mitt liv få en blund i ögonen.... varför??? Känner mig grymt irriterad, vilket kanske inte är så konstigt...

I övrigt orkar jag inte så mycket längre, jag har svårt att få hjälp hemma med saker och ting och känner att jag ställer upp alldeles för mycket när folk vill jag ska göra saker, jag ska ju vara sjukskriven men det går det verkligen sådär med... å andra sidan får jag ju inga pengar från fk så vd ska jag göra?

Nä usch så sur och gnällig jag känner mig och nu har jag läckt bröstmjölk så tröjan är dyngsur också! Bajs! :mad:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Känner igen det där med sömnen. Har börjat sova grymt dåligt nu den senaste veckan. Har svårt att hitta någon position som är tillräckligt bekväm för både magen, knäna och höfterna. Så jag vrider och vänder mig stup i kvarten hela natten = sover pissdåligt..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Å jag sover som en stock!! Behöver inte ens gå upp å kissa på natten :D
Saknar dock att jag inte kan somna på magen som jag brukar :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Jag är varm. Det känns som att hela jag är två grader varmare, sjukt mycket tröttare med vansinnigt lätt för yrsel och illamående. Jag måste ta mig i kragen och ringa BM i morgon, "min" har dock semester men det lär ju finnas någon annan i stället. Vid inskrivningen hade mitt bltr sjunkit från 120/70 till 100/65 har jag för mig, något säger mig att det inte är högre nu. Järnet har förmodligen också gått i botten.
Åtminstone så hoppas jag att det är så "enkla" orsaker.

Annars har jag väldigt lätt att gråta vilket jag tror hänger ihop med tröttheten. I dag brast det när hovslagaren bokade om mig för fjärde gången. Ena hästen har gått alldeles för långt över sin tid så det här blev bara skit och jag grinade som jag vet inte vad. Sedan skulle vi köpa saltsten + bromsblocker = omöjligt att fa tag på och tårarna brände. Åkte en omväg, hittade saltstenar.
Hem, lämnade sambon, iväg för att hämta paket och handla. Åkte för att köpa hundmat och där snubblade jag över bromsblocker. När jag sedan var på väg mot affären ringde sambon och sa "du, jag har pratat med xx och vi åker upp till honom på lördag så hästen får hovarna fixade" (en annan hovis som ställde upp med kort varsel och på en lördag dessutom).
Gissa vem som började gråta för det i stället? :o

Handlar, kommer hem, har glömt dill och ja... Gissa vad som händer då...??? *suck*
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har inte gråtit så många gånger än, men det kommer bara när jag är själv.
Har jag folk omkring mig blir jag mest arg. Vilket inte heller är så kul när det liksom inte är meningen :p

Jag var hos BM i fredags å då var mitt järnvärde bra, 122. Började äta järntabletter för veckor sen på eget bevåg och har blivit mycket piggare.
Innan var jag helt slut på eftermiddagarna och hade hjärtklappning på förmiddagarna. Gå till apoteket och hör om du inte får tid eller råd snabbt nog av BM.
Förresten så har jag också ganska lågt blodtryck 112/73 (likadant förra gången och lägre mot slutet) dock inte lika lågt som dig, å då sa bara BM att det var jättebra!! :cautious: Men för lågt borde ju inte vara bra även det kanske inte är lika illa som högt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag är också varm, svettas hela hela tiden. Har bh på jobbet och när jag rider men annars kan jag absolut inte ha bh på mig, känns som en ylletröja över brösten.
Ush fick idag en lite tråkig kommentar om min vikt. En person som absolut inte menade något illa sa att jag den här gången blivit rundare än sist och att jag dessutom hade fått fylliga kinder :( ush jag blev ledsen, vem vill ha fylliga kinder liksom :meh:

Varför måste folk alltid kommentera ens utseende när man är gravid :( Tappade aptiten på en gång och jag som hade tänkt att INTE bry mig om vikt och utseende nu under graviditeten (eller efter) utan bara försöka må bra och tänka på bebisens bästa.

Så summa summarum, fylliga kinder och ständigt svettig. Gud vad jag känner mig fräsch....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Hej!
Nu är jag tillbaka efter ca två veckor på fot - vad har jag missat?? :D

Haft semester i 2.5 vecka nu, men har nog aldrig haft så fullt upp! High Chaparral-tävling som varje år, var dock bara där som publik i år. Sen åkte vi nästan direkt till Ride Camp som quarterföreningen anordnade - 4 dagarsclinic med tränare från Texas.
Åkte först dit med unghästen, men han kändes som en tickande bomb pga tandbyte, så jag fick åka hem och byta häst. Har ridit 4-5 timmar varje dag, men har gått oerhört bra med magen - bebben har sovit så sött på dagarna! Och nog börjar jag bli lite framtung i sadeln.. :p

628568dee5bb11e2895f22000a9e4895_7.jpg


2253e862e5bb11e2beda22000ae80e87_7.jpg


Annars bonar jag för fullt, tapetserat och målat om i det blivande barnrummet. Och idag fick jag äntligen upp väggdekoren ovanför spjärlsängen:
5210add8e98a11e2ae6922000ae902d1_6.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fina bilder :)

*kl*
Idag har jag varit hos bm och mätt magen och tagit de där stick i fingret proverna.
Allt såg fint ut.
Magen var större än den såg ut enligt bm. Tror måttet var 25-26 (måttenhet?)
Blir smått tokig på hur man beräknar veckorna.:rage:
Enligt mobilappen är jag i v. 24 (23+0) Enligt bm är jag i v. 23.
Hjärtljuden pendlade mellan 136-138.

Roade mig när jag kom hem med att googla runt på "hjärtljud bebis" kön?
Kom in på något om Antik kinesisk kunskap där det gick att få fram vad för kön det skulle bli om man fyllde i när man själv var född och när man blev gravid.
Ska bli intressant och se om det stämmer :D
Provade att fylla i vad det hade beräknats bli med våra andra 2 barn och det stämde :up:
Roliga är att alla som sagt något (oombett) om vad det är för kön har sagt tvärt emot vad som blev nu på testet :sneaky:

Igår blev vi också med annan bebis, lite i förtid så att vi hinner träna upp oss lite igen med mat/sov/kiss-bajsklockan ;)
En 8 veckors liten gosse som är ursöt, sylvass i mun och bjäbbig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag kollade också lite på ett sådant test för ett par månader sen, och det stämde för mig också.

mysigt med en liten valp!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Bh ja... Jag föredrar att ha bara ett åtsittande linne de dagar det är möjligt. Jag blir svettig under brösten och det är inte så behagligt. Lika har jag börjat "svettas" om vaderna om jag har gått en längre sträcka. Det är, i mitt tycke, väldigt obehagligt.

Börjar känna mig osmidig så här i halvtid också. Häromdagen skulle vi väga ut slaktsvin och jag hängde inte med i svängarna när vi skulle sortera.
Blä!
Men men, tur sällskapet har gott tålamod och dessutom blir jag snart befriad från det arbetsmomentet, jag får säga till själv när jag känner att det inte går längre.
Jag är mycket nöjd med mina ag ur den synvinkeln. Jag får styra väldigt mycket själv med vad jag kan/orkar och inte så anpassas planeringen utifrån det.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag brukar alltid ha problem med "klimatanläggningen" i kroppen. Får värmevallningar titt som tätt och sådant. Gissa om det har blivit bättre av att vara gravid? :meh:

KL
Jag har ingen aning om vad jag har för mått och sådant :p Mitt nästa BM-besök är inte förrän i början av augusti. Käkar mina järntabletter när jag kommer ihåg (är det bara jag som måste öppna kapseln och svälja innehållet från sked för att överhuvudtaget få i mig det?) och har börjat arbeta med mina tankar inför förlossningen (ska börjas i tid! :p).

Nej, nu blir det väl att skriva klart en till uppsats på en av mina idiotiska sommarkurser. Jag försöker trösta mig med att det bara är ungefär femton sidor uppsatser kvar - sedan är jag fri. Friiii!
(Och lär väl njuta av min frihet i typ två veckor innan jag håller på att få rabies för att jag måste-GÖRA-något.)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Svettningar :yuck:
Brukar var en riktig fryslort. Nu är jag konstant svettig någonstans.
Under armarna, vid brösten, i ljumskarna.
Tror nästan jag kissat på mig i förtid varannan gång jag går på toa då det blir så svettigt där.

Denna veckan har gått bättre att ha tajtare tröjor igen.
Magen har växt så mycket det sista så det stränade i skinnet/muskler på sidorna av magen. Kanske därför obehaget av kläderna kom.

Freja - OK :)

Har något fruktansvärt med myrkryp i kroppen på kvällarna.
Någon mer som har det?
Jag är lite dålig på att ta dom där tabletterna jag ska (kollar på burken vad det är för nått), Mitt val Kvinna heter dom visst.
Bm sa till mig på inskrivningen att det kanske vore bra att äta sådana då det är järn och folsyra och lite sånt där i.
Har lyckats ta min tablett 4 dagar i rad nu (eller är det 5?)
Får se om krypningarna minskar lite snart.

På måndag börjar jag jobba igen efter 3 veckors semester.
Har jag noll och ingen lust med! :wtf:
Får se om något par av jobbets byxor passar eller om jag får ge mig ut och kolla efter vita high water i nån affär.
Ahh, *note to myself* måste även hämta nyckeln till jobbet innan lördag annars kommer jag inte in när jag öppnar på måndag :idea:

NU ska jag se om jag kan smyga ner och hänga ut mitt täcke som ligger i tvättmaskinen utan att valpen vaknar. (Han har blivit störd några ggr av barnen som måste visa honom för grannbarnet, som visserligen såg honom femtioelva ggr i går kväll.) Klart de vill leka och gulla med honom vilket dom såklart får, men inte jämt. Trots att dom vet att bebisar behöver sova mycket så är det svårt att motstå :love:

*liten novell igen, scrolla förbi* ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 179
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 965
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 355
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp