Sv: Höstföräldrar 2013
*kl*
Var ett tag sedan jag skrev här, har läst men inte orkat skriva från mobilen.
Igår var jag till BM, allt såg bra ut, magen följer kurvan och jag var nöjd med min viktuppgång, 1,7 kg sen sist. Bra med tanke på semestern som inte var så nyttig
Dock hade mitt Hb gått ner, från 130 till 117, så de kan förklara min trötthet och yrsel, nu har jag börjat käka järntabletter (hemofer (?)) sen 2 v tillbaka då jag misstänkte de. Men har glömt tagit under 1 v. Men nu ska jag skärpa mig och ta dom o hoppas de blir bättre.
Med sonen så käkade jag aldrig några järntabletter då Hb låg på ungefär samma under hela tiden...
Funderade dock på en sak, BM säger ju 6-7 kg ungefär (nu säger inte hon något om de blir mer, men är rekommenderat iaf). MEN från när egentligen, jag var på inskrivning redan i v 7 och vägde mig då första gången. Sen dess har jag gått upp 6,7 kg. Men många andra är ju inte på inskrivning försen i v 10-13.
Sen v 13 har jag gått upp 3,7 kg. De känns lite missvisande egentligen från när dom bör räkna, eftersom de är så olika från när man är på inskrivning hos BM.
Inte för att jag bryr mig men, de va runt den här tiden som det brakade loss med sonen och jag gick upp jätte mycket i vikt. Jag hoppas jag kan hålla mig ifrån de denna gång.
Annars har jag f.ö börjat mitt sommarjobb på heltid som perosnlig assistent. Idag är första dagen, trots att vi inte gjort mycket så känns det något fasligt i rygg och fogar. Vi får se imorgon när jag ska kliva upp hur de går då....
Har haft jätte ont länge och klarar inte av att gå långa sträckor.
Men jag ska klara de, jag MÅSTE klara de för att inte sätta kollegorna i skiten..
Ska göra en glukosbelastning i början av augusti... Vill INTE! De smakar ju pyton o jobbigt att sitta/ligga på en stenhård brits i 2 tim...
Men men får väl göra de då.
Har ni andra börjat handla saker? Babyskydd? Vagn? osv?
Måste börja kolla runt efter babyskydd snart. Förra gången lånade vi babyskydd av en vän till sambon, men även om vi skulle bli erbjudna o göra de denna gång så vill jag inte de då skyddet nu är över 5 år gammalt (o bör slängas).
Så de blir till o köpa ett nytt.
Vagnar har vi egentligen, dock en gammal Emmaljunga Edge med liggdel men den behöver nya däck (igen) o lite renovering o tar STOR plats i bilen. Sen har vi en Babyjogger City Elite, älskar den vagnen men den sittdelen är bara framåtvänd vilket jag inte vill ha. Har tänkt köpa en liggdel till den, men vet inte vad jag ska använda för vagn efter att liggdelen är urväxt. Emmaljungan är ett alternativ men sååå dryg o köra. Ett alternativ är att använda emmaljungan hemma o sen City elite i bilen som extra vagn.
Sambon blir tokig om jag vill ha en ny vagn (har 4 st redan
), då vi nyss köpte en ny sittvagn (som resevagn) som tar jätte lite plats (Babyzen Yoyo) och vi har en Teutonia Timmy oxå (försöker dock sälja den).
Jag är lite av en barnvagns nörd