Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack för tipsen :)

Jag får hoppas på att det inte blir så mycket i kväll/natt, är billös ute på landet just nu.

Jag måste, måste, måste komma ihåg bm:s telefon tid i morgon!!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Logga in här så vi försöka komma ihåg att påminna dig ;)

Jag var i Falsterbo igår!!
Var väl förberedd med mat, dricka, stödstrumpor och maggördeln.
Det gick ganska bra trots några timmars bilfärd, långt att gå från parkering, hett väder och massor av folk. Drack mycket och vilade ben och mage på läktaren.

Men..... jag är rätt matt idag istället :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
En sådan där ytlig fråga :o
Bristningar ... har ni sådana? (och ni som har barn sedan innan, när fick ni bristningar första gången, om ni fick?)

Jag har börjat få bristningar på höfterna. Mest prickar och "korta" bristningar, men fortfarande så att det syns när jag tittar. Och ... tja, jag undrar väl mest om jag ska räkna med att det kommer att bli helvetiskt, om det redan har blivit :o

(Det är ju inte så mycket jag kan göra åt om det är så, men tja ... jag undrar, helt enkelt.)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Gravid med andra barnet i v 27 och inga bristningar alls med varken förra barnet eller detta än så länge.

Lite förvånande egentligen eftersom jag fick rätt mycket bristningar under puberteten.

Däremot har jag fått åderbråck på benen samt i underlivet. Riktigt nasty! :yuck:Började pilla på ett eftersom jag undrade vad det var och då började det blöda massor. Känner mig väldigt osexig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har inte fått några bristningar vad jag har sett. Får fråga maken sen om han kan se några :o

Har väl haft "tur" eller vad man ska kalla det.
Däremot har jag fått pigmentfläckar i ansiktet.
En fläck på varje kind, på kindbenen bredvid näsan och så har jag fått på överläppen.
Ser ut som om jag har bruna "rosor" och mustasch :meh:

Vet inte när bristningar brukar dyka upp. Har några veckor kvar så kanske får jag några fina streck lagom till hösten.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Varför har man maggördel?

Som stöd för magen :D

Jag köpte den för några veckor sen för jag fick sån träningsvärk i magen när jag red. Sen blev hela magen väldigt hård när jag gick länge och då testade jag den när jag promenerade med hunden. Den gav ett bra stöd och magen blev inte alls så hård plus att jag inte kände av samma tryck neråt.

Jag köpte en "Anita Babybelt" på Babyproffsen.

http://vittellersvart.blogspot.se/2011/09/anita-babybelt_23.html
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hu ja! Jag har också fått årderbrock lite här och där.... :eek:
Har ju stödstrumpor som går ändå upp på låren men jag funderar på att testa hela strumpbyxor för att avlasta underlivet.
Man känner sig om Agda 96 år med svullen buk :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Inga bristningar varken förra graviditeten eller denna.
Började smörja mig ganska tidigt med olja efter dusch för att hjälpa huden att hålla sig smidig.
Tror dock att bristningarna kan vara hormonella och då hjälper det väl inte så mycket att smörja...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Inga bristningar på magen, däremot några väldigt tunna på undersidan av brösten. Men det kan jag stå ut med. :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
En sådan där ytlig fråga :o
Bristningar ... har ni sådana? (och ni som har barn sedan innan, när fick ni bristningar första gången, om ni fick?)

Jag har bristningar sedan tidigare och tycker väl inte att de har blivit så mycket värre...än... Däremot syns de tydligare nu.

------------>

Jag har ringt till bm och varit ner nu :). Proverna var bra (järn/bltr) men eftersom jag hade dåligt järnförråd (vilket konstaterades vid inskrivning) så ska jag ändå börja äta niferex (?) varannan dag + gaviscon för halsbrännan.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu har jag läst ikapp och svarar alla lite allmänt: Jobbigt för er med foglossningar, speciellt för dig Jettan, verkar inte skoj:crazy: Här har inga bristningar dykt upp ännu, men magen är ju inte så stor ännu heller. Minns inte vem av er det var som skrev om Falsterbo och jag måste bara säga att jag är så aaavundsjuuk! :D

Annars har jag också börjat mumsa järn, hade hb 110 på senaste kollen för ett par veckor sen. Som tur är så har magen klarat sig ganska bra trots att bm ville att jag skulle ta 2 tabletter/dag. Hittills har det inte riktigt funkat men 2 varannan dagoch 1 varannan dag har gått bra iaf så det tyckte hon att jag kunde försöka hålla. Försöker också hinka i mig stora mängder vatten och nåt plommon här och där;)

Annars så sparkar bebisen på som en liten vilding, kanske den försöker rymma?!O_o Jag är ledig ännu 3 veckor och känner att tiden bara rinner iväg! Jag skulle vilja slutföra en massa små (och stora) projekt innan jobbet börjar igen. Det kommer förmodligen att bli en intensiv höst på jobbet och det skulle vara så skönt om saker och ting kunde vara klara tills bebben kikar ut. Det är grejer att fixa på gården, ridbanan ska anläggas (med staketbygge och målning), stallet är inte helt färdigt invändigt (men fullt funktionsdugligt), vindskyddet ska målas, källaren borde tömmas och få förvaringshyllor osv. osv. Trots det så tycks jag inte komma nån vart och det gör mig så frustrerad!! T.ex. idag har jag legat och slumrat på soffan nästan hela förmiddagen i stället för att göra något vettigt. Och nu borde jag damsuga, tvätta och framför allt DISKA! Men, vad gör jag? Jo, smurfar runt på buke..:o Nåja, nu har jag väl gnällt färdigt för denna gång;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

+ Glamoroza ox

Aha där ser man. Låter bekvämt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag fick inga bristningar under min första graviditet, däremot dök det upp några på magen två veckor efter förlossningen (så ja, det är i allra högsta grad hormonellt!). Med andra kom ett par till, oxå efter förlossningen. De är dock mycket ytliga och syns bara i vissa vinklar, så jag är tacksam. Hittills har inga nya dykt upp iaf (v33), men jag vet ju att man inte kan ropa hej förrän efteråt!
Dock stör det mig inte så mycket, magen blir lite extra skrynklig just där bara :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl,
först, tack för alla svar. Jag antar att jag får försöka slappna av med bristningarna och tänka på det som stridsärr :D

---
Sedan har vi fått visningserbjudande på en ny lägenhet, inte helt fel. Vi ska iväg och titta på den i morgon, och om vi gillar den hoppas jag att vi får den. Enda problemet är väl egentligen att det är inflytt från 1 augusti :o Men, det får väl lösa sig ... Vi flyttar inom samma hyresbolag och vår lägenhet som vi har just nu är löjligt billig, så jag tvivlar på att vi kommer vara tvungna att betala 3 månaders uppsägningstid (det behövde vi inte förra gången - så länge det kommer en ny hyresgäst är de nöjda).

Nä, nu ska jag bara sitta och oroa mig lite för ekonomin en stund också. Jag veeet att vi har varit bortskämda med jättelåg hyra, men det känns ändå lite chockartat när man inser att ens boendekostnad kan komma att öka med nästan 100%. Visserligen har både mina och makens föräldrar sagt att de gärna hjälper till om det är så, men jag är ju van vid att vi klarar oss själva, även när det innebär att koka soppa på en spik ... :p

Jaja, vägg av text. Önskar er andra en trevlig kväll!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.
Gaviscon var inte bra. Det hotade att komma upp fortare än jag kunde svälja :( (smakade hudkräm med en konsistens av grädde) fast visst. Jag hade inga som helst problem med halsbränna eller sura uppstötningar när kväljningarna lagt sig.

Nu ska jag ner till frisören och se vad hon kan åstadkomma med mitt hår...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Pust stånk flämt stön! Så låter jag dagarna i ända och nu har den stora nedräkningen börjat! Jag vet att det är för tidigt men jag tror inte ni fattar hur jävla tråkigt det är att vara sängliggande minst halva dagarna!!!:(

Jag vill göra saker men det finns ingen kraft eller ork och jag är sååå sjukt trött på det!!!

Igår åkte vi för att hämta en häst som varit på "spa" och passade då på att ta med fika och stanna vid en sjö. Jag badade lite med dottern och hunden och alla var glada och lyckliga, sedan kommer vi hem och då har jag sammandragningar och foglossningssmärtor så jag fan knappt tar mig från bilen till dörren!!! Efter en halvtimme i hett vatten blev det dock mycket bättre... men det är ju sjukt, jag vill inte ha det såhär!! Jag längtar sååå efter att få träna och rida och kunna hålla på med hästarna... :( En dag i taget...

Tur för mig är min dotter självgående, men jag hade ju faktiskt tänkt vi skulle hinna göra lite roliga grejer nu i sommar... Inte blir det bättre av att mannen har blivit deprimerad och förskyld... jösses asså... allt på en gång bara!

Idag ska jag till läkaren, men jag vet ju att det är helt meningslöst, jag kanske kan få ännu ett läkarintyg som jag kan skicka till fk så kan dom säga att jag måste jobba iaf, jävla nötter asså... och alla har semester så det är inte lätt att få någon form av hjälp alls... jag blir så trött!!!

Det är allt bra jag har er så jag kan få gnälla av mig lite!!! :p:o Nu ska jag se om jag orkar göra något idag med dottern...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Var ett tag sedan jag skrev här, har läst men inte orkat skriva från mobilen. :D

Igår var jag till BM, allt såg bra ut, magen följer kurvan och jag var nöjd med min viktuppgång, 1,7 kg sen sist. Bra med tanke på semestern som inte var så nyttig :o
Dock hade mitt Hb gått ner, från 130 till 117, så de kan förklara min trötthet och yrsel, nu har jag börjat käka järntabletter (hemofer (?)) sen 2 v tillbaka då jag misstänkte de. Men har glömt tagit under 1 v. Men nu ska jag skärpa mig och ta dom o hoppas de blir bättre.
Med sonen så käkade jag aldrig några järntabletter då Hb låg på ungefär samma under hela tiden...

Funderade dock på en sak, BM säger ju 6-7 kg ungefär (nu säger inte hon något om de blir mer, men är rekommenderat iaf). MEN från när egentligen, jag var på inskrivning redan i v 7 och vägde mig då första gången. Sen dess har jag gått upp 6,7 kg. Men många andra är ju inte på inskrivning försen i v 10-13.

Sen v 13 har jag gått upp 3,7 kg. De känns lite missvisande egentligen från när dom bör räkna, eftersom de är så olika från när man är på inskrivning hos BM.

Inte för att jag bryr mig men, de va runt den här tiden som det brakade loss med sonen och jag gick upp jätte mycket i vikt. Jag hoppas jag kan hålla mig ifrån de denna gång.

Annars har jag f.ö börjat mitt sommarjobb på heltid som perosnlig assistent. Idag är första dagen, trots att vi inte gjort mycket så känns det något fasligt i rygg och fogar. Vi får se imorgon när jag ska kliva upp hur de går då.... :( Har haft jätte ont länge och klarar inte av att gå långa sträckor.
Men jag ska klara de, jag MÅSTE klara de för att inte sätta kollegorna i skiten..

Ska göra en glukosbelastning i början av augusti... Vill INTE! De smakar ju pyton o jobbigt att sitta/ligga på en stenhård brits i 2 tim...
Men men får väl göra de då.

*********************

Har ni andra börjat handla saker? Babyskydd? Vagn? osv?

Måste börja kolla runt efter babyskydd snart. Förra gången lånade vi babyskydd av en vän till sambon, men även om vi skulle bli erbjudna o göra de denna gång så vill jag inte de då skyddet nu är över 5 år gammalt (o bör slängas).

Så de blir till o köpa ett nytt.

Vagnar har vi egentligen, dock en gammal Emmaljunga Edge med liggdel men den behöver nya däck (igen) o lite renovering o tar STOR plats i bilen. Sen har vi en Babyjogger City Elite, älskar den vagnen men den sittdelen är bara framåtvänd vilket jag inte vill ha. Har tänkt köpa en liggdel till den, men vet inte vad jag ska använda för vagn efter att liggdelen är urväxt. Emmaljungan är ett alternativ men sååå dryg o köra. Ett alternativ är att använda emmaljungan hemma o sen City elite i bilen som extra vagn.

Sambon blir tokig om jag vill ha en ny vagn (har 4 st redan :p), då vi nyss köpte en ny sittvagn (som resevagn) som tar jätte lite plats (Babyzen Yoyo) och vi har en Teutonia Timmy oxå (försöker dock sälja den).

Jag är lite av en barnvagns nörd :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 181
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 965
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 357
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp