Sv: Höstföräldrar 2013
Jag gick ju också omkring i mina små BHar ett bra tag. Vilken skillnad det blev när jag bytte! Dock har jag ju bara ökat från 75B till 75C.
*kl*
Här kommer halvtidsbilder från mig tagna i morse. Herrejösses vad svårt det var att fota sig själv! Jag gillar min hållning på första bilden...
Jag med! Hem-, olycksfall-, bil- och nu gravidförsäkring hos dem. Valde mellan dem och Folksam men det blev till slut gamla trygga TH.Vi har också Trygghansas betalvariant. Jag gillar Trygghansa
Jag använder ett par "gravidtuber" som jag fått låna av min kompis. Det är en bomullstub som täcker gylfen på byxorna och går upp en bit över magen så att man kan ha knappen och gylfen öppna. Nu när det är varmt satsar jag dock på att ha klänning och kjol så mycket det går, bland annat pga bekvämligheten.Använder ni mammakläder nu? På jobbet har jag mammauniformsbyxor, men i övrigt är jag är ingen modeperson, har mest rymliga bekväma vardagskläder i garderoben och det funkar hittills bra att gå i mina vanliga mysbyxor och sköna sportshorts med bra resår som sitter perfekt under kulan. Jeansen börjar dock bli obekväma, även med gylf-förlängare så kanske hade varit läge att skaffa nåt nytt. Nåt förslag på var man kan få tag i billigt?
Nya sköna bh:ar (passade på att köpa med amningsöppning på en gång) har jag i alla fall skaffat och fattar nu inte att jag gått omkring i de obekväma gamla trånga tills nu. Brösten är ju dubbelt så stora.
Jag gick ju också omkring i mina små BHar ett bra tag. Vilken skillnad det blev när jag bytte! Dock har jag ju bara ökat från 75B till 75C.
Jag har snarare fått tvärtom: håret har blivit (ännu) tjockare och naglarna växer fort som attan (säkerligen också håret). I början av grav var det lite flottigare än vanligt men det har gått över nu.Jag undrar om några av er har bekymmer med hormoner som påverkar kroppen, alltså, jag är ju gravid med mitt andra barn och detta är andra gången som mitt hår blir helt livlöst och tråkigt, det går av och växer absolut ingenting!!! Har några av er liknande problem?
Men tack så mycket för den påminnelsen. Nu kom jag på att vi måste rensa ur och göra i ordning vårt "garderobsförråd" också. Det finns faktiskt ganska gott om utrymme där men svågern, som bodde i huset tidigare, har proppat det fullt med en massa arbetskläder och saker och inte rensat efter flytt. Vi får väl lägga allt i sopsäckar och ställa på hans farstubro.Ligger och funderar på om man skulle orka sig in i garderobsförrådet eller vad vi ska kalla det
Är ett snedtaksutrymme där det det senaste mest har blivit öppna, tryck in hårt, stäng kvickt-som-attan innan det ramlar ut igen
Alltså inte världens mest välorganiserade plats.
*kl*
Här kommer halvtidsbilder från mig tagna i morse. Herrejösses vad svårt det var att fota sig själv! Jag gillar min hållning på första bilden...