Sv: Höstföräldrar 2013 del 2
Sid hade varit väääldigt långbent i sådana fall xD Jaha, men det gjorde det ju lite mer logiskt. De där stora storlekarna finns inte i min värld än
Jo, vi hittade faktiskt en del. Både i klädväg och annat (handdukar med luva bland annat
). Men jag tycker alltid att man fyller minst en kundvagn när man åker till Ullared - det är därför vi ser till att inte åka dit för ofta
Minst en vagn? Här fyller vi 2 vagnar proppade med saker + korgarna under, hehe.
Kan oxå bero på att vi är bara på Gekås 1 gång/år
Övrigt så läser jag mest, och hinner inte svara
Eirah växer 8(ast inte tillräckligt) och vill gärna hänga på allt storebror gör. Hon är en liten dam, vid 5 mån endast 5740 gram och 61,5 lång. Gått upp endast 300 gram på 6 v.
Så nu får hon gröt varje kväll med mlite olja i, så förhoppningsvis går hon upp lite mera till nästa vägning om 3 v. Men hon är en nöjd o glad tjej, som dock skaffat sig en rutin att vakna vid 1-2 o sen göra morgon vid 6-7 istället för som förut 5-6 för att sedan somna om till 8-9.
Skrev förut att jag var rädd att sambon skulle bli arbetslös. Efter hans sjukskrivning (pga pappans död) så fick han nytt jobb (där han ev. hade blivit lovad jobb av sin förra chef).
Så nu jobbar han heltid där, har dock en provanställning i 3 mån (går ut 7 maj). Så än är det inte säkert, men hoppas det. Isf får han en tillsvidareanställning där, och han är väl säkrad jobb iaf i 2-3 år framöver.
Nackdelen är att det är 1 timmas pendling dit o sen 1 tim hem.
Han har möjligheten att jobba 06.30-19.30 mån-ons o sen 07-14 på torsdagar o ledig fredagar.
Han gjorde så 1 v när vi var hos hans mor då sonen gick i skidskola. Han får väl egentligen jobba som han vill bara han gör sina 38-40 tim/v
Det bästa av allt är att vi VET att han får lön varje månad den 25e. Förra jobbet så kunde han (de sista 5 mån iaf) få lön någon gång mellan den 28e-10e, o ibland inte full lön då pengarna inte fanns...
Vi saknar fortfarande 8000 kr från förra arbetsgovaren som jag hoppas kommer snart...
Vi ska vänta med att säga att sambon ska vara ledig 2 v i sommar tills hans provanställning är slut. Det är den enda semestern han brukar ta på sommaren (eller egentligen hela året, mer än någon strö dag då och då)... Då åker vi till västkusten. Men jag funderar på om han ska säga att han ska vara föräldrarledig i 3 v. Så vi får 1 v här hemma oxå tillsammans.
Vi har så mycket som måste fixas hemma oxå, o hur vi ska hinna allt i sommar vet jag inte... o framförallt nu när hans pappa dog, annars hade vi stor hjälp av honom med saker.
Oj, nu vart det långt. Bäst jag kutar o hämtar ut kladdkakan i ugnen...