Sv: Höstföräldrar 2013 del 2
Ja hur mår jag egentligen?
. Jag vet faktiskt inte, i överlag mår jag nog bra förutom att jag är trött och skulle kunna sova mycket mer än jag gör. Vårbruket börjar och jag längtar ut. Det är något visst att vara med på de första körningarna... Nåja. Dessutom "går det troll" i hästarna, om inte annat är det troll på backen som stjäl skorna. Valacken har inte varit så pigg här en sväng heller och det sliter på mig med när inte hästen mår bra.
---
Jag har inget datum för när jag ska börja jobba men det blir någon gång från november/december till mars för då ska pappan vara hemma. Sedan blir jag hemma igen fram till augusti 2015 då tanken är att han ska börja dagis.
-----
Det verkar som han reagerar när jag dricker mjölk
men det fungerar med andra mejeriprodukter...
-----
I dag blir han fyra månader och snart ska han få börja med provsmakning. Jag ser fram emot när han slutar amma
men tänker inte skynda på det.
I går fick vi åka in på akuten. Han blev så olik sig, ville inte äta, gick knappt att väcka oavsett vad vi gjorde och var nästan helt "lealös" (påminde om när han var nyfödd och sockret blev så lågt), fin färg, ingen feber och bra andning. Ringde 1177 för det kändes inte bra och hon tyckte att "säger magkänslan att det är fel så åk in, han är så liten". Vi åkte, sambon noterade att han kissat dåligt och att det luktade lite vilket såklart kan bero på att han inte ville äta.
När vi kom in så började han pigga på sig och när han lades på vågen (6450 med kläder) så skrek han varpå sköterskan ger oss en blick som kändes som "eländiga hönsmamma" samtidigt som hon säger "han behövde nog bara få sova" med ett nedlåtande tonfall.
Efter ett par timmar kom det en läkare, jättegullig med honom men lyssnade inte riktigt på vad vi sade. Undersökte honom kroppsligt, lyssnade på hjärta/lungor och skickade hem oss med orden "skölj näsan för han är lite snuvig och kom tillbaks om han får feber".
Jag kan förstå om de tyckte att vi tog upp "onödig plats" eftersom att han blev piggare och det var hög belastning. Å andra sidan, vem 17 tycker det är så roligt att åka in på sjukan att man väljer att tillbringa flera timmar en lördag kväll där med sitt friska barn?
Det känns skönt att vi har en bvc-tid i morgon så jag får bolla vidare tankar och funderingar med henne.