Sv: Höstföräldrar 2013 del 2
*kl*
Lite uppdatering från oss.
Eirah har ju gått upp dålig enda sedan hon föddes (ca 300 gram/mån). Vid nästan 6 mån vägde 5910 gram o 62 cm lång (hade bara gått upp 190 gram på 3 v)
Så fick order om att ge mera fast föda med extra fett i då hon vägrar ersättning/välling. Sagt och gjort. Vi hade sen 4 mån gett gröt på kvällen, men nu får hon gröt frukost, lunch, ibland middag (om hon inte vill amma) o gröt på kvällen. Vi skulle egentligen börja med bara 1 mål extra mat om dagen, men när hon väl fått mat så började hon strula vid amningarna och vill knappt amma längre (bara på natten)
Jag som hade sett fram emot att amma längre än med sonen (han slutade vid 6 mån oxå)...
Så nu nattammar jag mest, försöker erbjuda henne emellanåt eftersom hon inte vill dricka vatten heller. Så det är väl bara en tidsfråga innan mjölken sinar helt...
Vägde förra fredagen o då hade hon gått upp 375 gram på 1½ v...
Så det var väl det positiva i det hela...
Annars så är hon en riktig gladskit som får hänga med på det mesta som sonen vill göra.
När sonen var liten (nu föddes han i februari) då fanns inte en tanke på att åka skoter med honom o vi gjorde inte det försen vintern då han skulle fylla 2 år. Eirah har redan hunnit med 4 skoterturer till vår fäbodvall sen i januari och hon älskar det.
Att ligga på golvet är ingen favorit direkt. Sitter gör hon själv om än ibland som lutande tornet i pisa och tippar ibland. Hon vill gärna hjälpa (förstöra) brorsan med allt o framförallt när han bygger lego, men sonen är tålmodig och säger bara "nej Eirah" och klappar henne, hade det varit något annat barn hade det slutat i skrik o gap för att denne förstörde legot
Sonen avgudar sin lillasyster och vill gärna att hon är med på allt, berättar för alla att det är hans lillasyster o att han älskar henne, o han leker o busar med henne. Man ser verkligen hur mycket hon oxå tycker om honom och uppskattar när han busar med henne. Det lyser verkligen om henne när hon ser brorsan
Bildbomb!
Eddie tyckte vi skulle köpa denna bil
Sa då
-Men jag tror inte att mamma och pappa har så mycket pengar
- Nä, men jag har mycket pengar!
- Ja, det kanske du har men inte SÅ mycket pengar.
- Jo mamma jag har mycket pengar!! Nu skoooooojjjjarrrr du bara!
Titta mamma jag kan faktiskt sitta själv i kundvagnen nu
Titta mamma jag kan faktiskt själv!!
Det ska börja tränas i tid