Jag är inte jättepepp för tillfället. Storebror är 3,5 och lillebror 16 månader och det är så jobbigt med två speciellt när ingen av dem uppskattar att vara ute några längre stunder. Lillebror stör storebror hela tiden. På eftermiddagarna går han omkring och skriker och gnäller om man inte ger honom 100% uppmärksamhet. Så storebror får vara mycket själv. Det går knappt att prata med honom förrän lillebror är där och stör och förstör och gnäller.
Så synd om storebror.
Jag pratade knappt ett ord med honom på hela eftermiddagen igår utan han bara satt framför tv:n när jag höll på med den lille. Mamma kan vi läsa säger han, och jag försöker med lillebror kommer och vill sitta med och sliter och drar i boken och skriker när han inte får som han vill. Bygga med duplo funkar inte, lillebror vill bara ha storebrors grejer hela tiden och nöjer sig inte med sitt eget och jag kan inte prata med storebror för då är det gnäll och skrik.
Lillebror vill sitta på storebrors stol, vill ha hans grejer, drar honom i håret, skriker och gnäller. Ibland har storebror en kompis hemma och kompisarna tycker också att det är jobbigt med lillebror, att han kommer och förstör och stör leken. Så det blir väldigt splittrat och okoncentrerat.
Dock stod de nästan en timme igår efter kvällsmaten och hade vattenlek vid diskhon och det gick rätt bra.
Under en flygresa förra veckan hörde jag en mamma bakom mig berätta om samma problem hemma hos henne och hennes lilla var 2 år så jag har ingen förhoppning om att det kommer bli bättre det närmsta året i alla fall.
Inget roligt nu alltså, jag känner mig som världens sämsta. Hur gör de som tycker att det är så mysigt och härligt att vara hemma med flera? Vad gör jag för fel? Jag bara bröt ihop och grät igår för jag kände mig så dålig.
@Andromedae vi har ju en terrier som dock har bott hos mina föräldrar sedan i augusti. Hon blev ett ständigt dåligt samvete och kom alltid i sista hand. Storebror var inte alls förtjust i henne, lillebror tyckte om henne men hon fick inte vara ifred. Vi har en trerumslägenhet så det fanns inte jättemycket plats för henne att gå undan.
Inget av barnen är rädd för djur men storebror är dock rätt ointresserad märker jag när vi träffar andra hundar.
På lördag ska vi ha barnvakt för första gången, en tjej från en barnvaktsförmedling. Hon kommer hit och säger hej och träffar oss och barnen på fredag eftermiddag. Hon verkar trevlig och gullig och det känns jättespännande! Vi har bokat in henne 4 lördagar i vår mellan 10 och 15. Min man och jag ska gå och äta lunch, promenera, simma, gå på museum och sånt. Vi ses nästan aldrig bara vi två förutom när barnen sover på kvällen.