R
Raderad medlem 19815
Wämöparken! Där hänger vi mycket på somrarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wämöparken! Där hänger vi mycket på somrarna.
Man brukar få en lista på kläder. Allt behöver man ju inte ha alltid utan det beror ju på säsong. På sommaren behöver man också solkräm och hatt. Blöjor ingår, hos oss iaf.Nu har vi fått plats i "pedagogisk verksamhet", som det så fint heter Det som förr hette dagmamma. Allt kändes superbra! Lilleman börjar sin inskolning den 10:e augusti så vi har dessutom tid med en låååång och lugn inskolning
Nu kommer min fråga till er: vad har era barn behövt ha med sig till förskola? Blöjor, ombyte och regnkläder är väl ungefär det jag kan tänka ut på rak arm, men jag antar att det borde vara mer komplicerat än så
Nu kommer min fråga till er: vad har era barn behövt ha med sig till förskola? Blöjor, ombyte och regnkläder är väl ungefär det jag kan tänka ut på rak arm, men jag antar att det borde vara mer komplicerat än så
Saker vi har/haft på förskolan: Blöjor, våtservetter, solkräm, solhatt, jacka, overall, gummistövlar, skor, filt,regnställ, ett par varma tröjor, några ombyten av innekläder. Ombytet byts ju ut, så det tar vi dit då och då efter behov, men de andra grejerna får vara där de är, så har vi en annan uppsättning hemma och slipper fundera på vad som finns var.
Även Bob har utvecklats mycket nu, det är häftigt. Springer och försöker hoppa, har stenkoll på en massa rutiner och är ofta mer ordningssam än sina föräldrar (ber oss t.ex. hänga upp plagg som ligger på golvet, och går och slänger andras kvarglömda skräp i sopkorgarna när vi är på lekplatsen). Han pratar inte så mycket än men har börjat gilla att sätta ord på sin omgivning även om det kanske är lite egna kategorier han hittar på (Alla stora djur heter t.ex. Bä och både fåglar och krokodiler och annat heter Ka-ka) Och så har vi uppenbarligen fostrat ett badmonster. Det raseriutbrottet han fick ikväll när vi kom hem och han insåg att det var färdigbadat för idag var inte av denna värld. Han slängde sig mellan väggarna vrålande "Pfla Pfla" (plask plask=bad/vatten) och försökte sen hysteriskt gråtande få på sig badrocken och sandalerna igen. Där dög inte ens kvällsfikat som avledning. Så det blir väl till att bosätta sig på badplatsen nu när sommaren till sist kommit, tur vi har nära dit.
*svarade i fet stil inne i citatet också*
@Jozze Vad roligt! Hur länge ska du vara hemma? Du har tagit din examen nu eller? Jag går på språkkonsultprogrammets t3 den 31:e augusti
Njä, jag skrev uppsats för ett år sedan, men jag har tyvärr tre kurser kvar innan jag kan plocka ut examen. En tar jag förhoppningsvis nu i sommar, en eventuellt i höst. Sedan är det en i vår. Men vi får se hur det går.
Ja, dagmamma var vårt förstahandsval Vi kände väl lite som sådant att det var skönt med en lite lugnare vardag (just i och med att lilleman inte är så stor när han börjar). I vårt område samarbetar dessutom dagmammorna med varandra så att de dels täcker upp för varandra vid sjukdom, dels har verksamhet för barnen i storgrupp ett par gånger i veckan. Så då får man ju både den lilla gruppen (varje dagmamma får ha max 6 barn varav max 2 under 2,5) och den större. Sedan hade vi tur ifråga om var dagmamman bor. Hon bor praktiskt taget granne med vår spårvagnshållplats, så det blir inte ens omväg att lämna
Här i Göteborg får man dock göra så att man står kvar i kö till sitt förstahandsval även när man får en plats, något som vi valde att tänka på när vi satte våra val. Vi bor nämligen grannar med en extreeemt populär förskola (3-4 års kötid typ), så vi har sagt som sådant att vi står i kö där så får vi eventuellt byta till förskola när S är 4-5 år
Hej igen, höstföräldrar, hur går det för er?