Han är rätt lätt sövd om man är ute i rätt tid, samma med matning. Är man för tidig eller för sen blir det dock ramaskri. Han somnar bra i vagnen men brukar sällan sova längre än en halvtimme timme i den, brukar bli totalt en till en och en halv timmas sömn på dagen.
Olle är rätt aktiv och när han är vaken vill han inte bli buren, inte ens om han är trött! Att ha sjal/sele är uteslutet av den anledningen samt att herrn nu väger nästan tolv kilo så min rygg säger ifrån när det gäller att bära någon längre stund.
Sova i bil är ju en klassiker men gissa vem som var vaken igår när vi var ute och åkte....
Han är så himla aktiv och igång hela tiden. Bäst funkar det med sömn när det bara är han och jag. Så fort det händer saker runt omkring blir han omöjlig att söva....
Olle går bra att lämna bort men det kan man ju inte göra jämt, speciellt som vi bara har mormor och morfar som ställer upp.
Det är knöligt... Känns ju trist om vi måste stanna hemma för att slippa ett vansinnigt vrålande barn...
Hur mycket sover era barn? Sover Olle för lite? En till en och en halv timma på dagen och mellan 19 till 5-6 plus att han vaknar minst en gång på natten.
Idun sover i regel en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Sällan mer än 1 timme per sovstund och vanligtvis mellan ca 20-40 min. Oftast är förmiddagspasset det längsta utav dem, och vill jag att hon ska sova länge så är selen det säkraste alternativet.
På nätterna sover hon mellan ca 19:30-06:30 med en himla massa uppvak för mat och ibland för att snacka lite...