Tack, då har jag ett hum i alla fallDet beror mycket på uppläsare, Regnmannen var 5h 57 min lång på storytel. Den jag lyssnar på nu är 255 och är 5 h 26 min. Så under 6 h skulle jag säga men det är ingen garanti!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, då har jag ett hum i alla fallDet beror mycket på uppläsare, Regnmannen var 5h 57 min lång på storytel. Den jag lyssnar på nu är 255 och är 5 h 26 min. Så under 6 h skulle jag säga men det är ingen garanti!
Där en familjerelation spelar stor roll: Räkna hjärtslag av Katarina Widholm. Den innehåller en väldig massa viktiga familjerelationer! Jag läste den som ljudbok och tror banne mig att jag lyckats hitta en uppläsare på svenska som jag inte störde ihjäl mig på! Handlingen var väldigt trevlig också och det var mysigt att åka tillbaka till 1930-talets Stockholm en stund. Ser fram emot att fortsätta med del 2!![]()
Kryssar read on location med Vit syren av Cecilia Sahlström. Utspelar sig i och kring Lund. En spännande bok, det märks att författaren har varit både polis och jobbat inom socialtjänsten för hon kan sina grejer. Jag gillar den!
Dem är på min att-läsa-lista. Kul att den var bra!Jag har läst Lektioner i keml av Bonnie Garmus. Hon debuterar som romanförfattare, och som hon gör det! Boken utspelar sig i Kalifornien i början på 60-talet. Elizabeth Zott är kemist och forskare, men det är minst sagt svårt bara att arbeta som kvinna i den tiden och på den platsen. Att göra karriär är en omöjlighet. En serie händelser leder till att hon får sparken och för att försörja sig tar hon jobb som tv-kock. Det är kluvet eftersom det går emot alla hennes principer att förstärka bilden av att kvinnans plats är i köket, samtidigt som hon menar på att matlagning är kemi och behöver tas på allvar. Liksom kvinnor.
Jag gillade det här, språket är bra och karaktärerna är intressanta och utvecklas. Beskrivningen av tidsandan och kvinnors förutsättningar inte alltför långt tillbaka är en minst sagt nyttig påminnelse om att jämställdhet är något skört och långt ifrån ”färdigt”. Själva berättelsen är lite spretig ibland, men jag tycker inte det gör så mycket.
Jag kryssar Utspelar sig i USA.
Visa bifogad fil 105449