Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag prickar av några ytterligare böcker i bingon.
Wähäs bok Testamente och rutan ”familjerelationer” är avbockad. Älskade varje sida av den!
Ulf Kvenslers bok Sarek. Thriller i svenska fjällen. Ganska dålig. Prickar med Kremlskt ordvrängeri nog av den som ”utspelat sig på regnig plats”. Velade mellan det och bok med mörkt omslag. Har inte riktigt bestämt mig än.
Något italienskt nämns: Jag är en varelse av Guiseppe Ungaretti. Diktsamling i tvåspråkig utgåva. Jag har läst den förr och flera av dikterna är väldigt gripande, särskilt de som han skrev från fronten under första världskriget. Såg anledning att ta mig an dikterna igen (och högläsa italienska) med anledning av bingon.
Politisk bok: Stöld Eva Ann-Helen Laestadius efter rekommendation från @Mineur. En fantastiskt gripande bok med mycket smärta.
Nu håller jag på med Agota Kristofs Den stora skrivboken som nog kommer pricka av färre än 250 sidor.
På tur står nog sedan Karin Smirnoffs triologi om Jana Kippo, Jag for ner till bron, mfl.
Dessutom är jag tämligen säker på att den heter "Jag for ner till bror"Har nu äntligen laddat ner bilden och prickat av också. Den stora skrivboken är färdigläst.Jag förstår varför den är så omtalad. Den skildrar verkligen vad krig gör mot människor. Samtidigt tycker jag att det är avskyvärt när människans sämre sidor och utsatthet illustreras med pedofila inslag. Det blir liksom bara vidrigt.
Nu läser jag Jag reste ner till bror (och inte bron, som jag faktiskt trodde att den hette).Visa bifogad fil 102306
Ja det gör den. Det blev inte så mycket rätt där!Dessutom är jag tämligen säker på att den heter "Jag for ner till bror"
(sorry)
Äsch, Jag reste ner till bron är säkert titeln på en annan jättebra bok nånstans i världen!Ja det gör den. Det blev inte så mycket rätt där!
Den senare måste jag ju läsa. Bor inte långt (några kilometer) från händelsernas centrum, även om jag flyttade hit efter allt var över.Jag har läst ut två böcker
Ruta 9: All the bright places av Jenifer Niven.
Jag tyckte att denna boken var lite rörig och kände att jag inte riktigt kom in i den förrän efter mer än halva boken.
Ruta 12: Hur man löser ett spaningsmord av Joakim Palmkvist.
Baserar sig på en riktig händelse. Det är en kvinna och hennes partner som mördar kvinnans pappa, men där kroppen (och därmed viktiga bevis) saknas. Till slut löser sig fallet, mycket tack vare en person från Missing people som både engagerar sig och riskerar sin egna säkerhet genom att ha kontakt med kvinnans partner.
Visa bifogad fil 102472
Kan verkligen rekommendera den boken!Den senare måste jag ju läsa. Bor inte långt (några kilometer) från händelsernas centrum, även om jag flyttade hit efter allt var över.