Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kommer växa lite till men fortsätter nog vara en ponnyplutt :D
Iom att storleken anges så undrar jag om den kommer få betydelse någon gång i framtiden.

Hur länge växer de egentligen? Har aldrig tittat så noga på det.

Ja, jag har också funderat på det! Borde kanske inte spela in på tävlingar, men för utställningar kanske de borde hålla sig inom "rasstandard" sas. Har inte heller sett något om hur genetiken ser ut bakom mkh i spelet?

Ja, jag har också funderat på det! Borde kanske inte spela in på tävlingar, men för utställningar kanske de borde hålla sig inom "rasstandard" sas. Har inte heller sett något om hur genetiken ser ut bakom mkh i spelet?
Jag har sett något om hur länge de växer men minns inte var eller när. Tror de växer till 7 eller 8 års ålder men typ bara en gång om året eller vartannat år på slutet.

Har också funderat på det här med mankhöjden.. Har ett A-T sto, på 3,5år som också är hela 141 cm.. Alla andra ligger runt 150. Även om hon växer lite till så lär hon väl aldrig hamna i närheten av de andra

Snacka om perfekta tecken dagens AT för fick :love:
https://www.horsereality.com/horses/1058508/
33185

Jag håller på att göra storrensning bland trakehnarna. En del är superlätta att rensa bort om man tittar på confon och dressyrstatsen, men det är en hingst (som jag eg borde skicka på spa utan betänketid) som jag har lite ångest över.

https://www.horsereality.com/horses/974409/winston 731 i GP, 91,89,90 för dressyr, SW1 och två jäkla A på posture och shoulders :( 404 för hoppning har han tydligen också
Ska man spara, betäcka med ett sto som har VG på de punkterna och hoppas på en bra avkomma, eller skicka iväg?
Honom har jag också ston till så snart de fölat :)

Jag har sett något om hur länge de växer men minns inte var eller när. Tror de växer till 7 eller 8 års ålder men typ bara en gång om året eller vartannat år på slutet.
T.o.m 6 års ålder. Första året växer de var tredje månad, sen en gång per år. När de fyller 6 når de sin maxhöjd. Handlar generellt om ca 4 cm från 3-6 år ålder.

Någon som har AT ston efter Nelaria eller Aytac, garanterade bärare av rabicano, att låna ut mage på? 😬
Vill skicka iväg dom inavlade stona jag har och testar hingstar med men behöver ju byta ut dom till icke-inavlade, och det tar ju sådan tid att få fram..

Någon som har AT ston efter Nelaria eller Aytac, garanterade bärare av rabicano, att låna ut mage på? 😬
Vill skicka iväg dom inavlade stona jag har och testar hingstar med men behöver ju byta ut dom till icke-inavlade, och det tar ju sådan tid att få fram..
Jag har, om du kan vänta tills dom fölat :) eller kastar..

Jag har två. :)

När du testar hingstar från de andra världsdelarna, testar du alla eller utesluter du såna som avlats på mycket?

Jag har ju ingen koll på vad som avlats på mycket, förutom Asien (var det väl?). Asien kommer jag ta allra sist.
Annars kommer jag testa alla hästar, jättekul projekt... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka