Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad fint! De påminner mig om trakehnarnas skimmelfärger, och jag kom på att eftersom de redan har lite olika skimmelfärger så kommer de nog inte att lägga till flera skimmelfärger hos trakehnarna åtminstone va? Och oldiesarna, de har ju också olika skimmelfärger redan.

Irriterande. Fick ett A-T föl idag, ett sto dessutom, som jag inte har råd att åldra upp. Kommer få vänta en hel evighet innan jag får se om hon är rabicano eller inte :(

@Santoxen @MulleMustang och övriga som vill ta del av (reviderade) dokumentet jag har för min hästar.
Har gjort en version som går att kopiera (arkiv - kopiera) om ni tycker att den är mer användbar än Stable Tracker. :)
Om jag minns rätt så har jag förutom att 'slimmat till' dokumentet lagt till en ras-kolumn (vill ha alla raser samlade under en flik och använder sedan filtering för att bara få en viss ras, ev bara ston el hingstar och tex sortera på högst gren-GP etc), möjlighet att (manuellt) lägga till de sista två gångarterna för islandshästarna, skriva lite kom-ihåg kommentarer, bock för DC, ändrat lite på pregnancies och competitions så att det passar mig bättre. Confo är också ändrat och lägger in allt manuellt och är inte kopplad till breed1-fliken. Har inte fått det att fungera (kopplingen mellan breed1 och confo som Noukie har) när jag sorterar om eftersom siffrorna inte följer med då utan läggs på en annan häst då. Competing-fliken innebär att alla hästar som har 'ready to compete' ibockad i breed1 dyker upp under competing-fliken. När hästen är färdigtävlad för perioden bockar jag bara ur den rutan så försvinner hästen från competing-fluken. Informationen under competing-fliken kopierar jag sedan till höger där jag kan sortera antingen på datumet de ska sluta tävla (normalt tävlar de ungefär en vecka innan jag levlar up) eller efter nivå per gren (dvs upptäcker om jag har 7st på training level i dressage).

Lämnade några hästar så är det kanske lite lättare att förstå vad jag gjort :)
Fråga gärna om något är oklart, börjar bli rätt trött så kanske mest svamlar nu 🙈

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1JRo3azPc_b09VP17puoc6arNa92qphKfOL7Bg_Eod-A/edit?usp=sharing

@Laa Tolkade jag dig rätt när du verkade få ordning på dina hästar i studbooken? Toppen att du lägger in! :love:

Någon arabhästavlare som tänkt använda Larix? Han står just nu väldigt långt upp på pensioneralistan då jag använt honom långt mycket mer än planerat och har 6 ungar sparade e. honom.

@Murray japp, jag hade inte sett att jag skulle kopiera confo-bokstäverna också. :banghead: Så, förarfel :D (jag skyller på att jag kollade info-fliken på paddan, och det såg verkligen ut som att infon var färdig där jag läst klart, inte insåg jag att det var en bild till :D

Någon arabhästavlare som tänkt använda Larix? Han står just nu väldigt långt upp på pensioneralistan då jag använt honom långt mycket mer än planerat och har 6 ungar sparade e. honom.

Jag! Men jag kommer nog inte hinna då jag tänkt använda honom senare när jag fått upp strength bland mina hästar.. Du vill inte sälja?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka