Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, islänningarna har två olika och de har funnits från början (tidigt i alla fall). De tre du länkar har samma skimmelfärg, det är vita tecken som gör att de ser olika ut. De nya skimmelnyanserna som kommit det senaste har bara gjorts till arab och A-T.

33134

Alltid skönt när man bränt massa stålar på foundation :D
Även om det är DP:na som svider mest :cautious:

Håller på och pillar lite i vår studbook, men stötte på ett problem.
Jag har några hingstar med An, men med G-text. Blir det ”rätt” att de får G- enligt formeln? (I mitt eget dokument får de A+, så det där med G- är nytt för mig :) )
Jag tycker ju det blir lite falsk marknadsföring att det ser ut som att min 5VG5G2A leverhingst ser ut som en 5VG7G-variant istället, det är i mitt tycke viss skillnad... speciellt som han har en tendens att nedärva iaf ett av de där A-na :D

Men kan man inte ändra det manuellt efter att man klistrat in? Jag har aldrig vågat mig på studbooken eftersom jag an absolut noll om excell (man skulle kunna säga att jag och excell är fiender till och med) utan baserar det på vad jag upplevde när jag använde Noukies spread sheet igår. Två av mina hästar fick VG+ och VG- fast det inte ska gå att få men det gick att ändra.

Hmm men får de G även när du klistrar in confon? Jag har för mig att mina blev A även om de hade G-text.
Mina blev G- trots att de egentligen är A (testat två hästar). Det är därför jag undrar om det ska vara så eller om något är fel :)
G- är A text. G har ingen egen text utan får dela på den nedifrån och den uppifrån. Så tyvärr är det 5 VG 5G 2A som är det korrekta
Javisst, men det finns ju hästar som har G och har G- texten. Vad skiljer då dem från de som har A i dokumentet om alla får G-? Dvs att det är rätt att mina som har A på canter får ett G- i dokumentet?
Men kan man inte ändra det manuellt efter att man klistrat in? Jag har aldrig vågat mig på studbooken eftersom jag an absolut noll om excell (man skulle kunna säga att jag och excell är fiender till och med) utan baserar det på vad jag upplevde när jag använde Noukies spread sheet igår. Två av mina hästar fick VG+ och VG- fast det inte ska gå att få men det gick att ändra.
Det går att ändra bokstaven manuellt, men jag vet inte om det ändrar formlerna som innefattar just den rutan. Det borde det göra. Dock, blir det ”fel”? Dvs är det tänkt att det egentligen ska vara ett G- ändå? Dvs att ett A+ slås ihop med G- och A- bli ”bara A”? Det beror ju på var gränserna för de olika graderna är satta. Klurigt :)

Mina blev G- trots att de egentligen är A (testat två hästar). Det är därför jag undrar om det ska vara så eller om något är fel :)

Javisst, men det finns ju hästar som har G och har G- texten. Vad skiljer då dem från de som har A i dokumentet om alla får G-? Dvs att det är rätt att mina som har A på canter får ett G- i dokumentet?

Det går att ändra bokstaven manuellt, men jag vet inte om det ändrar formlerna som innefattar just den rutan. Det borde det göra. Dock, blir det ”fel”? Dvs är det tänkt att det egentligen ska vara ett G- ändå? Dvs att ett A+ slås ihop med G- och A- bli ”bara A”? Det beror ju på var gränserna för de olika graderna är satta. Klurigt :)
33141

Hmm alltså jag har fått för mig att min Chromagrion har "G-text" på hindquarters ("there's good muscle on the hindquarters") men ett A i confo och det följde med enligt ovan.

Vilken häst? (länk)
Jag kan titta på det ikväll.

@MulleMustang (förvirringen när du har "nytt" nick") - vad var det som blivit fel på Mr Pixel i studbook?

Haha, ja jag bad Gunnar att få byta nick så det är samma här och i HR.

Kollade nu och det verkade rättat, tror det var så att det stod G+ på canter i stället för galopp förut. Eller så minns jag fel, har inte kollat på mina egna hästar där och det är inte jag som lagt in dem. Men det ser rätt ut nu i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka